tisdag, november 06, 2007


Idag vaknade jag lite innan 8, då Lucas ringde mig. Det var rätt skönt att börja hela dagen med att prata med honom. Vi pratade typ 20 minuter och sen behövde jag börja göra iordning mig. Tänkte ha Tröj/klänningen jag köpte igår på mig. Tyckte att det vart fint och att sminkningen vart riktigt bra idag, tog också på mig mitt hårspänne som jag köpte på Arvika, för jag kände att jag fan måste använda det. På något sätt så lyckas jag alltid att få bråttom på morgonen. För jag vart jättesen till bussen. Fast det är skönt att inte behöva vänta så länge på bussen nu när det börjar bli så jävla kallt. När jag kom till skolan träffade jag Nicole och Lucas. Alltid en bra början. Sen hade vi engelska och den var okey, gjorde rätt många uppgifter för att vara mig och jag förstod mig på allting. Fast det kan ju vara för att uppgifterna är så jävla onödiga. Eller dom flesta iallafall. Efter lektionen så pratade jag, Nicole och Sigrid om radioprogramet som vi skulle ha gjort för flera veckor sedan. (med Emilia också) Och vi sa som det var, vi ville inte göra det för att vi får sån jäkla ångest över det. Så vi kom överrens som en annan grej, fast jag vill fortfarande inte göra det. Tror att min ångest kan ha lite med att göra att jag inte känner att jag känner Sigrid. Tror jag skulle kunna göra det mycket lättare om det hade varit Marie som hade lyssnat. När vi var påväg ner till skåpen snackade jag och Nicole lite om att vi är trötta på att folk tror så mycket om oss, om att vi hittar på grejer och så. Men grejen är ju den att vi är lika, och vi tycker oftast att samma saker är jobbiga och ångestfyllda, inte fan hittar vi på det lixom, finns ju ingen mening med det. När vi kom till maten träffade vi Ida (som var jättefin i håret idag) och Linda, sa grattis till Linda som fyller idag. sen åt vi och det var rätt gott. jag orkade inte min gitarrlektion idag heller så vi satt typ på golvet som är typ på väg mot A-huset och där sa vi att ingen orkade med kulturhistorian. Det var här jag gjorde bort mig totalt. Jag sa det att det var ju onödigt att dra dit för Ludmila säger ändå bara "våt,våt,brå,brå"(vad,vad,bra,bra på riktigt svenska) och precis när jag sa allt det så gick hon precis där och när jag kollade däråt så log hon mot mig och grejer. Fyfan vad pinsamt, det fanns inte ens chans att hon kunde ha missat att höra det. Och jag tror nog att hon fattade att jag menade henne. För alla började asgarva när man såg att hon var där också. Det var i den sekunden jag var helt bestämd på att inte gå till den lektionen. Så efter historian drog jag, Ida, Linda och Nicole till stan för att fika på ströget. det var gott men det var massa skrikande barn där. Visst, jag älskar barn. Men fyfan vad jag hatar när barn skriker på fik och sånt. När vi suttit där och pratat lite och så, så gick vi till Östenssons för att Nicole skulle ha godis. Sen gick vi ner och väntade på bussen. Tog 14.43 bussen med Nicole och Ida. När jag varit hemma en stund så skulle vi äta mat. Jag tror att jag typ fått ett hål i tanden eller något. För jag har asont där. Eller inte hela tiden, men när jag åt fick jag jätteont. Ska iallafall till tandläkaren innan jag är 18 så att jag kan kolla gratis, för det är la när man fyllt 18 som det börjar kosta? Ajja, har jag hål måste jag ju ändå gå dit. Lucas skickade ett sms och frågade om han kunde komma hit när han hade gymmat, och klart att jag vill det. Vill gosa med honom så ofta jag kan. Får se om han sover här också. Det är ju onsdag imorgon och vi har en vana att råka försova oss då. Men det är sånt som märks. Nu ska jag iallafall fortsätta kolla på Lost och vänta på baby.

6 kommentarer:

aelma sa...

Ne, året man fyller 19 får man gå till tandläkaren gratis, men efter det kostar det :P

moonryder sa...

Det var skönt att prata med dig med. Jätte. Fast jag kommer aldrig på nåt att säga.

Eliyana sa...

Nicole : Ja, mams sa det sen efter att jag hade lagt upp inlägget att det var så.

Lucas : Älskar dig jättemycket baby.

Rinta chu** sa...

det här har väl inget med inlägget o göra för det va för mkt text o jag orkade inte läsa! men det där hårspännet är förbannat sött

Eliyana sa...

Haha. din late jävel. (du kommer då om du ser Idas blogginlägg. eller iallafall hur dom var förut ^^)
tack så mycket :)

Eliyana sa...

fast jag meande ju dö och inte då ^^