onsdag, oktober 31, 2007



Idag vaknade jag vid halv 10. Det var skönt att få lite sovmorgon. Vid kvart i fyra åkte jag in till stan för att köpa lite grejer, och vid kvart över 4 träffade jag Lovisa och Nicole.
vi gick in på Östenssons och köpte godis och sen gick vi ner till bussterminalen. Tog 520 till Borensberg och sen 623 till Tjällmo.
Fyfan vad tråkig Tjällmovägen är. Jag satt typ och bara väntade på att Tjällmo skylten skulle komma så att vi skulle plinga. När jag hade trott att vi hade åkt i 20minuter kollade jag klockan och vi hade åkt i tio minuter. Fyfan vad tråkig vägen var. Tur att man hade sällskap!
När vi var framme så fixade vi till oss. Jag tog på mig min tingeling klänning och Nicole skrattade åt att jag var halvnaken, eller ja att jag visade halva röven typ ^^ Vi skojade om att Malins bror skulle vilja gå bakom mig och grejer. Malin stod och lagade mat och hade inte klätt ut sig än. Efter ett tag kom Ronja, hon var en katt. Sen blev Lovisa och Nicole klara. Lovisa var en sönderknarkad groupie från 80-talet och Nicole var ett spöke. Fast vi sa att hon var Dileva bara för att hennes klänning såg ut som hans ^^
Innan maten skulle Malin klä ut sig. Hon tog billighetsvarianten och tog toapapper runt sig. Men det låtsnade hela tiden så vi skrattade åt henne och grejer. Jag fick hjälpa henne att hålla i tallriken när vi skulle ta mat och grejer för att hon knappt kunde röra sig. Så hon bytte om till helvita kläder istället. Sen åt vi mat och pratade och hade allmänt trevligt. Maten var jättegod. Sen förflyttade vi oss till Tv:n för att kolla på film. Det blev först Pans Labyrint, som var helt okey. efter den så målade jag ögon på mina händer ( för er som fattar). Och det var lite roligt. Sen kollade vi på Scary movie 3, som jag sett typ 10 gånger. Sen pratade vi och vid halv 12 kom Lovisas pappa och hämtade och skjutsade hem oss. Tack för en jättetrevlig kväll!

Nu är jag typ skittrött och ska snart sova. Sen blir det att ta 11.43 bussen till Linköping och sen spendera hela dagen med Lucas. Eller ja, spendera resten av veckan med Lucas.
Ska bli jättemysigt.

tisdag, oktober 30, 2007

Måndag: Gick upp vid 7 för att ta fem i 8 bussen till Charlottensborgs slott. Kom dit och sminkade mig lite och hjälpte dom andra litegrann. Klockan 9, 10 och halv 1 var det föreställningar.
Tidningen kom till första, Hasse (nej, inte Buss-Hasse Lucas!) spelade in andra och tredje var lugn. Vi gjorde inga jättetabbar denna gång iallafall. Maya kunde aldrig hålla sig för skratt, så tyckte det var rätt dåligt. För hon stod verkligen och fnissade på scen, När hon skulle prata. Jag bet mig i tungan för att inte skratta och tyckte det funkade väldigt bra, Någon gång smålog jag allt, Jag är ju inte perfekt, Men höll mig iallafall. Men det gick bra och allt funkade bra. Åt mcdonalds mat. Fast jag egentligen inte ville ha det. Men alla andra skulle ha det och jag orkade inte gå till Rimi själv, så jag åt också det.
Efter att vi spelat upp sista gången skulle vi till teatern för att kolla på inspelningen, men jag hade så ont i ryggen så jag gick hem istället.
Det var en skitsöt pojke på kanske 5-6år som sa att jag var snygg. Han var så söt. Sa att jag också tyckte han var snygg. Ibland är ungar försöta! När jag kommit hem ringde jag Lucas och sen så duschade jag och fixade till mig. Sen åkte jag hem till honom vid 4. Vi hade jättemysigt, och Lucas är så söt och köper Billingeost till när jag kommer, Du är världens sötaste. Sen gick vi ut och gick lite och jag fick typ panik över att det var massa sniglar på vägen, så då var Lucas återigen jättegullig och bar mig en bit. Lucas hämtade ut ett paket och en reflexväst till sin mamma. Sen gick vi hem igen och hade jättemysigt. Somnade rätt tidigt, eller kanske inte somnade men gick och la oss iallafall. Jag är jobbig när jag sover, jag puttade ut Lucas 2gånger och grejer. Det är bara att sparka på mig om det behövs baby.

Tisdag: Vaknade vid 9. Eller ja Lucas hade ju stallt alarmet på det. Skulle ta tio över tio bussen hem för att jag skulle klippa mig klockan 11. Åt god frukost (macka med billingeost!!) Och sen åkte jag. Alltså jag hatar att åka buss. Det finns fan inget värre. men sen kom jag rätt tidigt till stan så jag gick och köpte blekning och sen gick jag dit. Klippte mig rätt snyggt. Alltså det går ju inte göra sådär jättemycket med håret. Men klippte tuppkamen sne därbak. (jag vet det låter konstigt och fult, men det är rätt snyggt) och fixade snaggen lite. Sen köpte mams och jag strumpbyxor, BH och trosor till på lördag. Och kantband och en dragkedja. Sen åkte vi hem. Då blekte jag håret, och Linda kom vid halv 2 typ. När jag var klar med håret drog vi till stan för att Linda skulle köpa grejer till på Lördag. När vi handlat allt så fikade vi och sen gick vi hem. Och jag hade högklackat. Men det gick bra ändå. När vi kom hem till mig ringde jag Nina och ungefär samtidigt kom Nicole och Ida. Sen fick vi skjuts till Nina. Där det var lite folk. Hennes systerbarn var där. Stina. Hon var jättesöt. Nina sa att hon brukar vara jätteblyg, Men mig pussade hon och lekte med iallafall. Sen vid halv 6 skulle Linda ta bussen och vi bestämde oss för att åka hem till mig. Och efter ett litet tag drog Nicole och Ida också.
Mams und paps fixar med mina vingar. Hoppas att det funkar så som dom tänkt sig. Känns lite dumt att inte hjälpa till, men jag vet ju inte vad jag kan göra. och dom säger att jag inte kan göra något just nu så.

Imorgon blir det att dra till Malin med Teatertjejerna och kolla på film och äta mat. Ska bli roligt :)
Undra om Kerstin fortfarande ska klä ut sig till kiss ;D

söndag, oktober 28, 2007


Hopp, igår kväll var jag bara stressad, hade ont i ryggen och tjöt över all ångest jag hade över veckan. Tog två tabletter mot ryggen, det hjälpte i 5-15 minuter. Hann få ont igen innan jag ens hunnit isäng. Men sen somnade jag, tänkte gå upp rätt sent så att jag fick lite sovmorgon. Men självklart vaknade jag klockan 8 och var skitpigg. Det var en stor äcklig geting i mitt rum som Paps fick döda också, det var lite läskigt. Drömde en cpdröm om Lucas och farliga ormar. Det kröp på hela kroppen när jag vaknade.
Men fick iallafall skjuts till teatern vid tio över 1. Sen övade vi massa grejer och jag är sämst och börjar bara skratta åt allt. Men men, det funkade iallafall. Vid 3 drog vi till Charlottenborgs slott och vi matade änderna, dom var skitläskiga och närgånga. Dom bet Ronja i fingrarna, fast hon höll ju i brödet när hon matade dom för att kunna ta kort och så. Men sen gick vi in och åt lite mackor själva (DOM HADE BILLINGE OST!) Sen började vi sminka oss. Eller ja dom andra, jag skulle bara ha röda kinder och svart runt ögonen, så det tog inte så lång tid.

Klockan 5 var första föreställningen, och vi gjorde grova manusfel, vi råkade köra ; Början - Slutet - Mitten - Påhittatslut. Men vi räddade det fan snyggt. Fan vad bra vi är. Sista kvarten var nog fan BARA improvisation, efter den föreställninge sa vi att det inte kunde bli mer fel. klockan 6 körde vi igen. Då gick det mycket bättre, även om vi missade en viktig grej ^^
sen var det slut och jag fick skjuts hem av Mariela. Imorgon ska jag vara där klockan 8. för att köra 3 föreställningar till. Det var faktiskt kul idag. Även om vi missade massor.
Men vi sa att vi kände oss som proffs över att vi räddade pjäsen så bra. Frågade dessutom några i publiken som vi kände om dom hade märkt något men det hade dom inte. Yes, vi är bäst.
Och imorgon ska jag träffa Lucas också (L)

lördag, oktober 27, 2007

Jag vill sova. Jag vill inte visa mig utomhus imorgon.
Jag vill inte spela teater, jag vill inte dit.
Jag vill inte ha den här veckan.

Jag som sett fram emot så jävla mycket den här veckan. Men nu känner jag att jag fan hellre har en kulturhistoria lektion med Ludmila i två timmar.

Allt kan verkligen dra åt helvete. Jag orkar inte med någon just nu.
Jag vill bara höra att jag är bra som jag är, jag vill höra att jag är bra. Jag vill bara att någon ska hålla om mig.
Snälla, jag vill bara höra att jag inte förstör för alla, att jag faktiskt inte är dumihuvudet.
Snälla. Ett tack ibland, eller ett fan vad du är snäll. Eller varför inte ett, du kommer klara det här jag stöttar dig.
Eller varför inte bara låta mig vara ifred för fem minuter?

vart inte mycket sömn inatt. Nicole vaknade med ett ryck lite innan fem och skrek "SKULLE INTE JAG TA BUSSEN?"
Och sen somnade vi inte om.
Pratade lite om gårdagen, och ja det är ju bra att hon tyckte det var kul nu efteråt.

Åkte till stockholm kvart i 8 imorse. Nicole var kvar hemma hos mig ett tag.
Jag var död som fan, min ryggvärk hade fortfarande inte gått över, och inte hjälpte det att sitta i en bil till Stockholm.
Kom till Linda vid 10 - 11. eller något sådant, började bära ner alla hennes grejer = ännu mer ryggont.
Sen åkte vi till det nya stället. Bärde in allt. = ÄNNU mer ont i ryggen.
Sen skulle vi käka.
Klockan var då halv 1 och jag hade ätit en halvmacka till frukost, och det var klockan 7 jag åt det.
Men vi hittade inget, så sa hejdå till Linda och åkte hem.
Stannade på nyköpingsbro och åt. Då var klockan 3 och jag hade mått illa så hungrig var jag.
Var så trött så jag somnade om och om igen, men vaknade av att jag hade så ont i ryggen.

Kom hem vid 5.
Och nu har jag så ont i ryggen så jag vill knappt röra mig.

Fick ett sms av Lucas när jag höll på att bära grejer. Älskar dig <3 Vill att du ska vara här hos mig.

Imorgon ska jag till teatern halv 2 för att gå igenom allt. sen blir det uppspelning.

fredag, oktober 26, 2007

Idag var skolan okey. Träffade Lucas och pussade och kramade honom så mycket jag kunde.
Jag gick på gympan dessutom, även om det bara var en teorilektion.

Klockan 4 drog jag till teatern. Var där till klockan 6.
Sen drog jag och träffade Nicole och Ida.
Allvarligt talat så orkar jag inte prata om kvällen så där överdrivet mycket.

hade kul till en början. Fick mig en grogg som jag halsade ner och vart lite onykter. Drack öl och groggar och höll mig onykter hela kvällen.
Eller ja kvällen, men till 9.
Då började Nicole och Ida inte må så bra.
Vill inte dirket säga allting här.
Men jag är ledsen att jag inte är fem olika personer, och jag är ledsen att ni kanske behövde vara ensamma ibland.
Älskar er och jag vill at ni hör av er till mig när ni mår bättre.

Saknar Lucas, vill verkligen ha honom här. Allting känns verkligen skit just nu.
Jag klarade knappt av det. Jag mådde så jävla dåligt.

Fan vad jag har ont i ryggen. Jag kan knappt sitta eller stå upp.

Lova att ni ringer mig, Ida och Nicole. Lova att ni tar hand om er.
Jag ställer alltid upp för er, jag skiter i om jag mår dåligt. Så länge ni mår bra.

Och Nicole, jag tänker inte låta det hända, Du och jag ska aldrig glida ifrån varandra. Jag gör vad somhelst. Det har ju fan alltid varit du och jag.

Nej, nu borde jag fan sova. fast Nicole har nog tagit upp hela sängen.
(jag skiter i alla mina felstavningar, jag är för stel och trött och slö för att orka ändra.)


Älskar dig Lucas! <3

torsdag, oktober 25, 2007

Hade mysigt med Lucas igår.

Imorse vaknade jag och frös så jävla mycket. Det slutade med att jag lånade Lucas tröja.
Hade kulturhistoria. Hatar det verkligen, Ludmila är så jävla dumihuvudet. Och jag gör ändå ingenting på lektionerna. Sen hade vi engelska, fick tillbaka massa papper, Fick bara G- eller G. Fast alla var ju sämst så.
Sen var det ensemble, och det gick bra! DET GICK BRA! jag tyckte jag lät bra och allt.
Sen var det lunch. och jag var egentligen inte sugen på något, Men åt iallafall.
sen var det konsert. Jag blev skitnervös och började typ hyperventilera. Sen när vi skulle upp var jag gråtfärdig.
The Doors gick okey, jag var lite skakig i rösten men.
AC/DC gick skit, så jävla kasst.
Och jag bryr mig inte om inte ni bryr er om dom som var där. Jag bryr mig inte om ni tyckte det lät bra. Jag hade ju verkligen övat, jag hade fan slitit som fan.
Och sen var volymen så låg att det inte lät något iallafall.
Jag spelade fel och allt blev skit.
Fick gå på toan sen så jag inte började tjuta.
Var verkligen så jävla missnöjd. Det jobbiga är att jag inte kan ta komplimanger då.
För om jag säger " fan vad dålig jag var" och folk säger "nej, du var duktig, det gick skitbra" då kan jag inte tro på det. Då tar jag det bara som om folk säger det för att göra mig glad och lugn typ.
Orkade inte matten. Där var det folk som varit där. Utan jag blev frustrerad och ledsen vid skåpen istället. Lucas höll mig sällskap iallafall.
Sen stack han, då fick jag sällskap av Ted.
När matten hade slutat stack jag, Linda och Nicole till stan och kollade lite. sen åkte jag hem.
Nu ska jag inte göra något.
Sa till pappa att det gick dåligt. Han skrattade åt mig. Fan vad jag älskar min familj.

Imorgon är det fest. Jag vet inte om jag orkar. Ska fan iväg klockan 8 på lördag.

onsdag, oktober 24, 2007

Tisdag: Jag minns inte gårdagens skoldag. Den var la dålig som vanligt.
Jo, orkade inte komma till engelskan, då jag ändå inte hade gjort läxan, så jag sov istället. Kom till lunchen. Såg Nicole och Lucas när jag kom dit. Alltid lika trevligt.
sen så minns jag faktiskt inte mer.
Vi läste på svenskan.

Efter skolan gick jag och Lucas och fikade. Och jag lät honom bjuda mig. Hade mysigt och pratade lite allmänt om allt. Eller ja, mest om att jag inte är allmänbildad. Sen skulle han repa, så jag åkte hem. Gjorde inget speciellt hemma, utan väntade mest på att Lucas skulle komma till mig sen igen.
Och när han gjorde det hade vi jättemysigt och så.

Onsdag: Vi försov oss på morgonen. Men det är ju onsdag, så det var la därför. Annars var dagen rätt bra.
Kom till matten, som jag inte förstod någonting av. Janne suger verkligen. Fick reda på att jag fick VG på mitt matteprov. Blev riktigt förvånad och glad.
Sen övade vi mest på ensemblelåtarna på kören. det börjar gå riktigt bra nu faktiskt.
Även om jag känner att jag låter lite halvfalsk på The Doors låten.
Efter skolan så gick jag och fikade med Lucas och Ted. Sen åkte Ted hem och jag och Lucas gick till vattnet och myste. Älskar dig, enormt mycket! <3

Sen åkte jag hem och efter en timma drog jag till teatern, Maja kom inye så Rikard fick hoppa in och spela med mig. Det gick alltså inte bra. Försök ha Rikard jämter dig och spela seriös när han står och är fjortis jämter och skriker "DAAAH RÖR MIG INTE". Nej, alltså det går inte. Men vi hade roligt. Riktigt roligt.
Sen åkte jag hem igen.

Och snart ska jag till Lucas! <3
Ska få sova med baby inatt igen.! :D

måndag, oktober 22, 2007

Idag var det återigen skola. Försov mig men fick skjuts till skolan av Paps, så jag hann itid iallafall. Svenskan var okey. Sen var det engelska och vi hade typ en musiktävling. Och jag och Nicole var inte så jävla dåliga som vi trodde. Men vi borde fan ha kunnat Panic! at the disco låten! vi älskade ju den låten och lyssnade nonstop på den förut!
Övade på ensemble låtarna efter maten, gick faktiskt riktigt bra. Även om mitt solo fortfarande kan bli bättre. Har ju ingen aning om hur långt det är så jag är så osäker på hur jag ska köra och så. Men det blir nog bra till på torsdag. Tyckte att The Doors låten gick förvånatsvärt bra. Alltså för min del. Ni andra tycker jag har varit bra från början.
Kan icke-rökningen redan ha förbättrat min röst? Inte rökt på 5dygn nu.

Efter skolan så hängde jag och Nicole med Ida till vårdcentralen. Och efter det gick vi hem till mig.
Vi lagade mat, Gryta och ris. Och bakade kladdkaka. Eller Jag och Nicole fixade maten, Ida gjorde kladdkakan. Och allt blev gott. Riktigt gott.
Efter det var vi asmätta och mådde illa. Nicole mådde riktigt illa. ^^
Vid halv 6 åkte dom hem. och jag satte igång och plockade in all disk som vi hade lämnat efter oss.
Det var en hel del.
Nu ska jag ha tråkigt och längta till lovet.

4månader med Lucas idag. Älskar dig <3

SLEM!

söndag, oktober 21, 2007

Fredagkväll; Lucas kom hit vid 8. Vi hade mysigt. Även om jag är dumihuvudet. Minns inte ens varför allting blev fel.

Lördag; Gick upp tidigt för att vi skulle vara informatörer på Carlsund. Gick okey, var rätt kul. Simon, Ida och Sofie var där också så. Ida kom till mig och sa att jag skulle följa med henne och ta helium, och det gjorde jag. Men jag var så kort, så när jag väl fick in helium, så torkade det ut hela mina lungor, så jag fick knappt bort rösten, och jag hade ont i lungorna ett bra tag efter. Men det var roligt ändå. Jag och Lucas åkte hem vid 12. Vi var trötta och jag vart dumihuvudet återigen.
Fattar inte vad som är fel egentligen..
på kvällen/natten så pratade vi om Valborg och om att det var sista sekund att vi hade varit tillsammans nu och så. Älskar dig enormt mycket baby <3 Lucas skrämde upp mig sen så att jag var skiträdd, kunde inte ens blunda ett tag efter, men lyckades iallafall somna sen.

Söndag; Lucas och jag tog fem i tolv bussen, han skulle hem och jag till teatern. Det gick bra där. Sen när jag åkte hem så satte jag och Mams igång med min halloweenkostym. Den kommer nog bli skitbra. Hoppas bara att allt annat med det löser sig. Inte långt kvar nu.
Vi ska typ påminna och prata med alla i slutet av veckan eller när det var vi sa. Torsdag eller något har jag för mig. Men det blir bra iallafall.

Sen på lovet så ska Lucas vara hemma hos mig tors-sön. Mycket pga jag inte vill vara ensam hemma. Och sen så på lördagen så ska ju fler sova hos mig också.

Konsert på torsdag, Elli sa på bilddagboken att hon ställer upp med att sjunga. Känns skönt, Då kanske inte allting blir förgäves.

fredag, oktober 19, 2007

Gårdagen slutade fan skit också.
Tjafsade med Lucas över något som inte ens existerade egentligen. Förlåt baby <3
Tjafsade med Mams för att jag var så jävla trött på allt.
Kom fram till att jag var grinig för att jag inte hade ätit sen skolan, där jag knappt åt något heller.

Idag var jag extra trött, även om jag sovit extra mycket. Kan ju vara det helt enkelt.
Hade matteprov, som gick sådär. Hoppas på G iallafall.
Sen efter det var det mat, jag åt typ en potatisskiva (det var potatisgratäng.)
Sen vart jag arg, pga den där jävla konserten. sa till Mattias att jag inte tänker komma på torsdag. För jag är så jävla trött på att ingen kan ställa upp för oss.
Vi tänkte att Ted och Simon kanske kunde sjunga TNT istället för Johan för han kommer helt enkelt inte göra det.
Men nu kan inte Simon vara med, alltså han ska operera sig, så man är ju inte arg på honom. Han kan ju inte göra så mycket åt saken. Men då är det klart att Ted inte ska sjunga. Men Ted är snäll och tar och hoppar in istället för Simon i deras grupp. och Frida har redan hoppat in i den gruppen för sång. Men ingen är villig att hjälpa oss. Är så jävla trött på att allting ska gå så jävla skit hela tiden. Älskar hur alla ställer upp för alla. utom oss då. vi får klara oss själva.

Pratade med Nicole om skolan, och hon kommer antagligen få reducera gympan. Men inte jag, nej självklart inte jag.

Jag vet att det är dumt att göra det. Men jag funderar allvarligt på att hoppa av nu. För jag vet ju att om jag nu skjuter upp hälften av allt jag behöver göra så blir det ju asjobbigt i trean. Jag orkar inte, känns bara som om alla ändå tycker att jag är fjantig och tycker att allt jag säger och gör är dumt, så varför ens försöka hjälpa mig.

Så jävla trött på att alltid vara ensam.

torsdag, oktober 18, 2007

Hopp, bröt ihop i skolan idag. Och allt för den där jävla gitarren. Vi skulle spela upp för klassen idag. Våra ensemblelåtar. Men Johan var inte där så vi hade ingen sång. Och allt gick skit.
När vi spelade upp fick jag panik och tappade bort mig hela tiden. Klarade inte solot, allt gick fel. Vi vet verkligen inte vart vi är i låten om vi inte har sång. sen efter skulle vi ha gehör. Nicole och Lucas sprang iväg och jag kände tårarna komma så jag "sprang" ut till korridoren. Där började jag måla på min hand, för att försöka lugna ner mig. Det funkade inte.
Sen kom Rebecca och Sofia och pratade med mig, och Rebecca sa att hon hade sett att jag böärjat få panik när vi spelade upp. Dom sa att det lät bra, men jag tycker alltid att det låter så fejk när folk säger bra grejer om mig eller om det jag gör, när jag sitter och säger att det gick skit eller lixom gråter. Då blir det mer som om dom säger det bara för att försöka muntra upp mig.
Sen kom Frida och Emilia också. Frida vart väl kanske lite chockad över att jag grät, men jag sa det att det är det jag gör när jag blir stressad. Frida sa det att det var bra och att dom inte kan kräva så mycket av oss som dom gör. Vi skulle öva så mycket vi kunde nästa vecka.
På matten var jag arg över att jag är så vek och att jag hatar att gråta när folk ser mig. Så jag målade hela min hand helt blå. hela handflatan var blå. var arg på att vi har prov imorgon, och det jobbiga är att jag "kastade" pennan mot blocket, och tillslut sa linda "vad är det?" kände som om hon trodde att jag hållt på med pennan bara för att hon skulle fråga så att jag fick berätta för henne.
Vilket inte var meningen, jag var ju bara asförbannad.
Gick ut och skulle tvätta bort det blåa från min hand. Gick inget vidare.
Stack till stan med Nicole, Linda och Ida, sa inte så mycket. prkade inte, ville egentligen bara hem. Gjorde kladdkaka när jag kom hem.

Det jag blir mest irriterad på är det som jag hatar över migsjälv, för jag vet att jag tänker fel.
Jag vet ju att ni bryr er. Men jag kände bara avsky mot er ett tag där.

onsdag, oktober 17, 2007

Okey, jag ska försöka få ner allt jag är arg över nu, jag ska få bort det ur mitt huvud, så att jag kanske kan vara lite snäll imorgon, så att jag inte bara skriker och slåss hela dagen.
Så ni som inte orkar läsa osammanhängade grejer kan sluta läsa nu.

Kanske kan ta allt i punktform?

  • Jag vill sköta skolan. Jag vill komma itid. och idag försov jag mig. Tyckte det var lixom så jävla typsikt att göra det just idag, eftersom att jag ville ha historian för jag ville prata med Lotta om mitt betyg. Och dels för att jag kände att det var en perfekt början på en perfekt dag. (jag trodde itne dagen skulle bli bra från första början.)
  • När jag var på kulturhistorian började jag sakna Lucas jättemycket och jag fick jätteont i huvudet. Men jag orkade typ inte säga något. Låter ju alltså ganska dumt att ag säger att jag saknar Lucas så mycket när jag träffar honom typ varje dag. Men alltså, den ungen gör mig så jävla glad. Och ibland känner jag att jag verkligen bara kommer till skolan så att jag får träffa honom. Jag skulle lätt kunna skolka alla lektioner bara jag fick krama och pussa honom.
  • Matten gick ju cp. Fattar inte komplementhändelse och jag blir frustrerad när vi ska ha prov på fredag och Janne bara satt hos Emelie hela jävla lektionen. Okey, han suger ju riktigt rejält. Den cpläraren kan verkligen inte lära ut. Vad fan är det för fel på honom egentligen? Alltså. Jag blir verkligen sur på honom, och jag mår illa av hans leende. Hatar att allting ska bli så jävla krångligt. Jag vet att matte B är svårt. men förhelvete.
  • Maten var god, men jag mådde illa utav den. vilket gjorde att jag inte blev helt mätt egentligen.
  • hade typ lite information om lördag. Jag, simon och Lucas ska stå mellan 12-14. Visst kommer bli roligt att vara med dom. Men jag orkar inte. Jag vet att jag kommer vara på sämst humör och att jag verkligen inte kommer vilja vara där.
  • Kören var jag på i tio minuter. sen gick jag. men nog hann det gå dåligt för det. Alltså jag sjunger verkligen kasst där. Jag kanske sjunger rätt okey annars, men så fort jag är på kören sjunger jag hemskt, vilket gör att jag inte direkt vill låta så mycket. Vill ju inte att alla ska tycka att jag verkligen sjunger så kasst. Blir så jävla sur på det. Blir så sur på att jag alltid ska vara den som sjunger sämst.
  • Jag gick in till stan. fick ont i ryggen av det.
  • BUP gick skit, eller alltså. Det kunde ju gått värre. Men som vanligt kommer vi aldrig fram till något längre utan Anna sitter där och säger "jaa. mm aaah" HELA tiden. Vilket gör mig illa tillmods. Jag vill verkligen bara springa därifrån såfort jag kommit in i rummet. Jag har nog varit där för många år nu.
  • Gick hem. fick ännu mer ont i ryggen.
  • Jag har ju bestämt mig för att inte vara lika onyttig. Alltså jag ska inte sluta äta godis och så. Men försöka att inte dricka 2liter cola varje dag typ. Men när jag kom hem så åt jag nutella. Alltså BARA nutella. Så började må illa av migsjälv.
  • Åkte till skolan för att ha möte. Det var EN person där som jag hade varit med innan. Annars var alla nya. Fick berätta om lite om migsjälv för Jonnie, den nya rektorn. Hans ögon var läskiga då hans glasögon gjorde dom dubbelt så stora. Tror folk börjar inse vad jag tycker om folk med konstiga ögon. Alltså Jonnie var ju lugnt mycket bättre än Roland. Men jag blev så jävla sur. För jag kände inte att jag lyssnade på mig. Dom gav mig dom här alternativen:
  1. Jag kan gå 4år istället för 3år.
  2. jag fixar IG i gympa.
  3. jag kanske går typ tre månader in på hösten efter att jag slutat trean för att fixa G i dom ämnen jag inte har det.
  4. Jag sjukskriver mig 50%, tar det lugnt nu och tar igen allting typ nästa år. Vilket betyder att jag bara skjuter upp allt.
  5. Jag går som vanligt, vilket innebär att jag går på gympan också.
  • Jonnie sa att jag inte ville låta mig ta bort gympan. För att det var bättre att gå promenader än att sitta still, och det spelade fan ingen roll hur mycket jag än sa att jag inte klarar av att gå ens. Han menade på att skolan har krav, han fattade inte när jag sa att göra matte och jogga runt kanalen inte var samma sak. Cpidiot.
  • Vi kom fram till att jag ska skita i gympan nu, sen ska vi prata om det igen runt typ maj. Så kanske jag får fixa IG under trean.
  • Jag höll verkligen på att börja tjuta när vi var därinne, fick bilder i huvudet på att jag slog Jonnie så att hans tänder flög ut. Tillslut satt jag som jag gjort alla andra möten och sa "mm." och bara nickade till vad dom än sa. även om jag egentligen inte höll med.
  • Mams och jag åkte och beställde pizza, och som jag sa innan. jag skulle försöka bli nyttigare.
  • Kom till teatern och åt ovanligt ltie av pizzan innan jag mådde illa.
  • Själva spelandet gick skit, ingen orkade vara seriös så det gick verkligen asdåligt. Ingen kan sitt manus iordentligt och vi spelar upp nästahelg. Lyckat!
  • Kom hem och fortsatte med gehören. Mams ropar nerifrån att jag var duktig. Jag svara med att det inte ens var det vi hade i läxa. vi har något mycket svårare.
Jaha, så varför inte bara skrika lite? varför intw gå ut och ta lite luft?
JO! för om jag rör mig från datorn kommerj ag gå ner och be om en cigg från mams eller paps.
Och jag har inte rökt på hela dagen OCH JAG SKA FAN KLARA MIG!

Just nu kan jag faktiskt inte längta till någoting alls. Inte halloween, inte Manson. Ingenting.
Jag vet, jag vet. Det känns så nu bara. Men när jag typ skäller ut Lucas bara för att jag hatar Platen, då är det något fel.

Jag är så jävla trött på att allt ska gå så jäval fel hela tiden. Jag vet faktiskt inte vad fan det är som gör att allting ska bli cp hela jävla tiden.

Och varför ska alltid allt krångla för mig?
varför är det såjävla lätt föralla andra att fixa intyg, att skippa lektioner, medans jag tvingas på alla.

Eva, våran syo sa att jag hade skött skolan bra mot vad jag gjorde innan. Och dom sa att dom ser att jag har ambitition(stavning?). Men hur lätt är det att fixa G när jag bara börjar tjuta av alla läxor. När jag bara kladdar ihop något som är askasst men lämnar in det iallafall.
Jonnie trodde jag hade IG sen ettan. Fast jag ahde sagt att jag var stolt över mina betyg och att det var nog därför, för att jag såg att jag faktiskt kunde, som gjorde att jag fortfarande går kvar här.

Just nu känns det som om jag har IG varning i alla ämnen. Idrott har jag streck i.
Och allvarligt. Jag tar hellre att jag inte får ett slutgiltigt gymnasiebetyg än går till gympan. Jonnie lyssnade ju fan inte ens på varför jag inte är med.
han trodde det var för att jag inte ville. Han trodde! HAN ANTOG!
jag hatar folk som antar.

Jonas och jag ska kolla över gehören. Han vet nu att jag tycker det är så svårt att jag hade tankar att välja bort det, fast ska ju inte göra det nu.

Sa att jag verkligen ville gå med klassen och jag inte ville gå fyra år i skolan. Men neeeeeeeej, det tog dom upp igen lite senare på mötet.

Nu orkar jag inte mer.
Jag orkar inte kolla igenom om jag har massa stavfel. DEAL WITH IT!

Jag lovar att jag ska FÖRSÖKA bete mig normalt imorgon. Förlåt om jag är elak.

Dagen började med att jag försov mig, Missade historian. Kom till kulturen, fick jätteont i huvudet. Saknade Lucas för han var inte i skolan idag heller. Matten gick cp, fick ingen hjälp bara för att Janne satt hos Emelie hela lektionen. Lunchen var okey. Mådde illa utav den. Sen var det kör och jag sjunger sämst. Sen var det bup och det gick okey, eller egentligen inte. Mår dåligt av att vara där. Sen åkte jag hem och åt Nutella bara för att jag mådde så jävla kasst så jag inte brydde mig om det var nyttigt eller ej. Sen var det skolmöte och där gick det skit. Jag var nära på att börja tjuta och jag fick bilder i huvudet där jag slog till rektorn. Hatar honom, fast Jonnie är iallafall bättre än Roland. Kan kanske inte ta bort gympan. Kan kanske bli sjukskriven 50%, men det tänker jag inte bli. För han är ju dumihuvudet. Åh orkar inte säga mer. Köpte pizza för att jag inte hade ätit ordentligt sen maten i skolan, åkte till teatern där det gick sådär. Orkade inte vara seriös där. Så allt gick väl mer eller mindre skit. Sen kom jag hem och körde lite med gehören.

DENNA DAG SUGER!

tisdag, oktober 16, 2007

Igår var det skola, och jag orkar verkligen inte med det längre. Och jag minns knappt något från skoldagen faktiskt.. men Lucas hängde med mig hem iallafall. Vi hade mysigt och jag var typ trött och blev barn på nytt. Men det var roligt. Tyckte jag iallafall. Vi skulle egentligen plugga men det blev inte av. Jag fick ryck och kände att allt skulle gå skit iallafall så varför bry sig typ.
Sov jättedåligt på natten, vaknade av att det var varmt, vaknade av att det var kallt, vaknade av att jag låg obekvämt. Och halv 6 vaknade jag och kom på att jag inte hade stallt klockan, så då trodde jag att vi skulle försova oss, så jag vaknade varje timme fram till tjugo över 8, då väckte jag Lucas och då vart jag istället jättetrött eftersom att jag sovit så dåligt. Men vi gick iallafall upp sen. Stackaren var jättesjuk och åkte hem efter engelskan.

Hade typ lite halvroligt i skolan, jag skrattade och jag är sämst och säger "jag har inte rökt på ett dygn" och sen röker jag. varför gör jag alltid alla besvikna?
hade gitarrlektion som jag fick rycket på. Men eftersom att det var lektion så sa Pelle hela tiden till mig att fortsätta, så jag blev asarg, och det var då det funkade. Typiskt.
Lärde mig ett nytt solo till AC/DC. Ska se om jag kan få det att funka, annars kör jag det Paps lärde mig. Spelar ju ingen större roll. Gick dåligt på historian, jag sa "jag vet inte" och menade på att Sverige är fega. Men så är det ju. Hade ingen kulturhistoria, eller vi hade det. men vi fick gå efter fem minuter, för att vi skulle bara läsa texter iallafall.
Så det dök upp 5stycken på svenskan. Dåligt.

Ikväll ska man se Johan Glans & Henrik Schyffert i Folkets hus. Ska bli roligt. Hoppas jag iallafall. Men vafan, det är Johan Glans!

söndag, oktober 14, 2007

Jag vill bara glömma bort gårdagen. Eller, jag vill inte prata om det något mer.
Jag älskar dig så enormt mycket. Jag gör mitt bästa. <3
Idag var jag på teatern från halv 1 till 6. Skulle pluggat och fixat med min klänning idag. Pallar inte. Gårdagen sitter kvar.

fredag, oktober 12, 2007


Idag försov jag mig inte. Hade psykologi, som somvanligt var skitrolig, eller ja intressant som fan. Fick sluta tidigare för att vi inte skulle börja med något nytt eftersom att vi har uppehåll med individuellavalen x antal veckor. Så man satt och väntade på nästa lektion som var matte. Det gick faktiskt bra på det. Jag förstod vad Janne snackade om och ja, jag ligger inte back. Sen var det dags för coola brudarna att åka hiss eftersom att Ida har fått hissnyckel. Sen åt vi och sen hade Nicole sång. Jag, Ida och Linda satt och väntade på henne i uppehållsrummet (eller vad alla nu kallar det), och jag och Ida satt på en typ bänk med hjul. Så skjutsade Linda oss till tavlan (tänk er att bänken var vid studion, ni som vet) Sen så satt vi och skrattade åt att lärarna skrivit "lång näsa" på tavlan, så vi garvade åt det ett tag och gjorde gester ^^. sen vill jag och Ida vidare men Linda orkade inte skjutsa oss mer, så jag och Ida skulle försöka flytta på oss, utan att gå av. Vi skulle gunga fram den. Linda ville också vara med, och det fick hon såklart. Så vi gungade oss fram ändå till Aulan, eller ja vi tog ju tag i typ dörrhandtag och så om vi kunde. Det var nog fan bland det roligaste på länge i skolan. Det roliga var att några ettor var i studion och när vi var precis utanför dörren dit så sa vi att det skulle vara så jävla roligt om dom skulle ut och vi stod i vägen om vi bara sa "lång näsa" och sen fortsatte gunga vidare. Jag garvade så mycket att jag fick ont i magen. men sen skulle jag ha sång så då fick vi slutade med det.

Det gick faktiskt bra på sången, kunde låten, kunde hoppa mellan alla olika tonlägen, och allt. Vart rätt nöjd över migsjälv faktiskt. Fick en ny låt. Coldplay - Hardest part. Känns skönt att ha en låt man hört innan.
Sen slutade m
an och vi drog till stan, kollade kläder och grejs. Nicole köpte hårfärg och så. Hoppas det blev bra, men det blev det nog! sen vid tjugo i 2 hämtade Paps mig och vi åkte till Linköping, skulle till Ikea. handlade en ram som dom skulle ha till något. Lite vegetariska pizzaslices som var asgoda! och sen åkte vi till ett ställe med motorcyklar. Paps är sugen på en ny. Jag blev förälskad i en Triumph Tiger 1050. Senaste modellen dessutom. Och Paps gillade den också. Så om han köper en ny så köper han den. och det bästa med den är att den är blå! Den är såå jääääääävla snygg.
Sen åkte vi hem och jag pratade faktiskt rätt bra med Paps i bilen och så. Kändes skönt att snacka med honom.
Allt han vet om mig annars vet han bara för att Mams har sagt det till honom. Känns lite dumt egentligen, men jag har verkligen int
e någon bra kontakt med min far.

Plus att jag hatar att åka bil, utan att typ ha någon kompis eller något där som man kan snacka med ordentligt. För jag har ju sagt till mig själv att aldrig mer sova på dagarna, för det förstör verkligen ens sömn. Och jag somnar fan alltid i bilar, för att det är så jävla tråkigt att åka det. Så fick kämpa idag, inte på ditvägen kanske, men påhemvägen. Men nog fan klarade jag det.

Vart asförbannad på solen som lyste i mina ögon hela vägen hem!

Idag blir det plugg, sen ska man träffa Lucas imorgon.

torsdag, oktober 11, 2007


Började dagen med att försova mig. Typiskt, missade kulturhistorian igen, men det gör inget tycker inte jag. Kom till engelskan där jag tyckte att jag jobbade jävligt bra. Skrev klart ett typ brev om Sveriges skolgång och blev rätt nöjd med det. Fick veta att jag bara gick G- på min sammanfattning av en text vi hade fått. Men jag brydde mig inte så mycket, hade redan sagt till Sigrid att den sög så. Sen var det Ensemble, ser aldrig fram emot dom lektionerna längre. Och idag gick det fan sämre än vanligt.

Det började med att jag flippade på Johan som är så jävla emot allting hela tiden. Han ville inte sjunga AC/DC för att han inte ville. Och han tyckte vi skulle välja en ny låt. Men jag har fan kämpat med den låten nu, och därför ska vi fan köra den. Så fick utbrott mot både Johan och mot Mattias, sa till Mattias att jag fan inte tänker ge vika åt honom, han får fan göra något för gruppen. Han har fan sång som huvudinstrument men sjunger fan aldrig!. Så jag fick min vilja igenom (eller ja alla ville ju köra låten, utom Johan). Men sen var det dags för mig att spela gitarr, så att andra hörde. Och det har jag inte gjort förut. Så det gick skit, så efter 3 eller 4 försök fick jag panik la ifrån mig gitarren och låste in mig på toaletten och grät. Jag hatar att jag inte kan klara något. Kände verkligen att allting låg på mig och om jag inte klarade det så skulle alla tycka att jag var en skitdålig människa typ och massa. Så när jag tänkte gå in igen hörde jag att dom klarade det mycket bättre utan mig så jag sket i att gå in utan satte mig och väntade på att dom skulle sluta. Sen kom Ted ut och jag skakade fortfarande när jag pratade så han fattade kanske att jag tjutit. sen kom Mattias och jag sa att det var skitjobbigt och så, han sa att jag skulle öva till nästa vecka. Så nu har jag asmycket att göra.
Sen hade vi lunch och sen gehör, som gick sådär. Orkar inte bry mig om det ämnet längre, jag hör inte vilken ton som är vilken så jag bryr mig inte så mycket längre. och på matten sa typ Janne att hälften av klassen låg back och sen sa han att vi måste vara på en viss sida så att vi inte ligger efter på hans genomgång imorgon. Kul.
Sen stack Nicole, Ida, Linda och jag till stan. Nicole aka Cpluvan (hennes luva var skitliten). Sen åkte jag hem vid 3 och åkte in igen vid 4 för att fika med Sandra. Fikade först på lilla hem och gick sen och drack kaffe på Baltzar köpte dessutom en mössa jag hittade på Veromoda när jag var där innan. Hade trevligt, var kul att prata om allt möjligt. Även fast det mesta handlade om djur och slakt och sånt. Sen stack jag hem och började direkt med att plugga matte. Fattade inte vad jag höll på med först, men nu, nu börjar det släppa. Ska nog plugga lite Historia sen ikväll.

Vågar inte sova inatt, vill inte försova mig imorgon.

onsdag, oktober 10, 2007

Igår kom baby hit.<3 vi hade mysigt. Men jag fattar inte att jag alltid ska lyckas var dumihuvudet!!
det var tur att du sov. Jag förstod att du blev trött på mig, och inte orkade jag säga vad som hände, för hur skulle du kunna göra något åt det?
Älskar dig, jag förstår om du snart har lämnat mig.

Idag försov vi oss, så vi kom till skolan när det var två lektioner kvar (en för Lucas). Men det var väl okey. var trött på alla och kände verkligen för att slå någon, även fast ingen hade gjort mig något.
Det gick faktiskt rätt bra på latinen, alltså visst att jag inte kan allt. Men nu börjar jag känna att jag hänger med iallafall, det är känns bra.
det jobbiga är att, SASSA HAR BÖRJAT DÄR! alltså den ända människa man verkligen kan spy av att se, har börjat Latin, jag som varit så glad över att man knappt ser henne längre. Fyfan, det äckliga är att hon blir fulare och fulare för varje år. varje månad. blääää.

När jag kom hem hade jag fått skolkorten och jag började nästan gråta över hur jag såg ut på småkorten, blev rätt nöjd över själva klassfotot, men fyfan vad ful jag var på småkorten. Dom ska alltså slängas. Sen hade jag fått mina bussbiljetter till Manson också. Woo.
Och jag älskar min mamma ibland. Så länge jag hjälper till hemma och sköter skolan nu, så behöver jag inte betala något alls av mina Manson utgifter, vilket gör att jag har mer pengar, vilket betyder att jag nu kan lägga undan dessa pengar till kommande festivalår och till piercingen. Gött.

Nu ska jag plugga Historia, och kanske fråga mams om dom kan köpa hem kladdkaka.

tisdag, oktober 09, 2007

Hopp.

Måndag; Lucas fyllde år så grattade honom och fick alla att sjunga för honom på svenskan. Sen var skoldagen skit. Och kören var hemsk. Jag fattar inte varför han tittar på mig HELA TIDEN! jag blir ju förfan skiträdd. Var verkligen jättenära på att börja gråta, fyfan vad läskig han är.
Tog tillochmed av mig glasögonen för att inte kunna se honom ordentligt. Fyfan. Fick dessutom reda på att jag ska vara en sån där informatör eller vad det heter, så jag ska stå och ljuga för alla stackars nior som tror att Platen är en skitbra skola. Är med Lucas så det är rätt lugnt då. Frida och Sofia hade det också. Sen åkte jag och Lucas in till stan och fikade med Ted. Och sen köpte Lucas en present (ett ljus) till sin mamma (ljuset var en jättebra present, åt helvete med salvan!) och sen åkte vi hem till honom.
Vart jättenervös för att hans bror skulle komma till dom. Hatar att träffa släkt. Men det gick la bra, jag var skittyst och sa "mm" till allting. Men så är det la ibland. Sen pluggade vi lite och hade mysigt. Men som vanligt så lyckas jag göra alla deprimerade och förstöra precis allting. Så blev jättetrött på migsjälv och ville bara sjunka genom marken i den sekunden.

Tisdag; vaknade och jag frös som fan. Det var äckligt kallt. Ville verkligen inte gå upp för att det var så kallt. Men fick låna Lucas halsduk (som han glömde ta tillbaka sen). Vi hann inte med halvbussen så fick ta tjugo i. Var så jävla trött på bussen att jag säkert hade kunnat somna om jag bara hade åkte lite längre. Kom precis när alla gick in till Latinen. Känner mig rätt duktig, då jag faktiskt förstår det mesta nu, eller ja, det som dom andra redan kan börjar jag också kunna nu ^^ Engelskan var okey, och historian var rätt hemsk. Jag började tappa allting då. Jag kunde inte längre koncentrera mig, och jag orkade knappt prata med någon. På kulturhistorian behövde vi bara läsa en text sen fick vi sluta. Och jag sjönk ännu längre in, eller bort. Ja, bort.
Stack till stan med Linda, Ida och Nicole, och där snackade jag väl minimalt lite. Hatar att jag inte klarar av att prata med folk, jag orkar inte ens lyssna, såfort jag hör något så stänger jag bort allt, så att jag inte hör något. Även om jag vill lyssna.
Sen åkte jag hem och åt upp tårtan som fanns kvar sen ihelgen. Mår skitdåligt nu, tycker verkligen att jag ätit upp mig tio kg eller något. Blää.
Ska plugga Historia snart, måste bli klar med det jag inte kunde förstå på lektionen.

söndag, oktober 07, 2007


Igår kom säkten hit, och det blev precis så som jag trodde att det skulle bli. Hälften prata finska och hälften låtsades som om jag inte ens var där. Det tog en halvtimma för min farmor att hälsa på mig ordentligt. Mina kusiner muckade med mig. Eller ja Markus, bara för att han växt om mig. Men men så är det när dom börjar komma upp i tonåren. Var typ trött på alla vid 5 och bara räknade ner tills jag skulle åka in till stan för att träffa Lucas. Så åkte in vid halv 9 och sen åkte vi hem till mig igen. Som tur var så var det ju inte så många där.
Vi hade jättemysigt och somnade vid 3.

idag var jag äckligt trött men gick upp vid halv 12 för att ta 12 bussen in till stan. satt med Lucas och väntade på hans buss. Äckelgubben kom, han är fan asläskig. Jag tål inte sånna människor längre. Usch!
Sen stack jag till teatern och där har allting vänts upp och ner. och jag känner mig som en främling där. Men ska la iallafall gå där till i sommar. Hoppas på att det kanske ändras. Menmen,
sen vid 2 så åkte jag hem till mormor. Där det var massa folk igen. Linda och jag pallade inte vara kvar så vi gick ut och gick. Det var skönt att vi kunde prata lite och så. Bara vi två lixom.
Men sen var det dags att åka hem igen. Så sa hejdå till Linda och alla och sen åkte man hem.

Just nu känns allting fel och jag mår konstant illa och har ont i huvudet. Känns inte som om jag egentligen är hemma. Känns mer som om jag är här på besök och att jag snart ska dra igen. Önskar att det vore så.
Funderar på att flytta typ till Stockholm eller Göteborg eller något. Bara för att känna att jag inte är nära min släkt.

Just nu orkar jag inte min omgivning, och saknar Lucas jätte mycket, hatar att vi typ aldrig kan ses riktigt ordentligt, typ ha en jättemysig kväll och sen kunna ligga i sängen hela dagen efter och inte behöva känna att vi måste iväg för att göra massa grejer. Kan vi inte ha så någon gång?

lördag, oktober 06, 2007


Jaha, idag vaknde jag halv 11. och jag började direkt med att städa. blev klar vid halv 2.. Och det är inte ens egentligen helklart. Men jag har förmycket grejer och förlite plats, så mitt rum kommer aldrig se direkt jättefint ut. Men nog fan är det städat iallafall. sen åt vi Mcdonalds. Och jag mådde illa när jag typ hade hälften av mina pommes kvar. Så satte igång och började sminka mig och fixa håret. Ååh, måste verkligen klippa mig. Håret är inte ens lika långt på alla ställen, så nu ser det ju mest dumt ut. Plus att mina glasögon typ förstör min "image". typiskt.
Linda kommer la om ungefärligt en halvtimma. Så nu lyssnar jag på Infected och längtar tillbaka till Arvika.

Lucas kommer vid 9 också. <3

fredag, oktober 05, 2007

Denna skolvecka har ju fan inte varit något bra.
Måndag-onsdag var allting stressigt och skit. Torsdag var jag inte där. Och idag försov jag mig med två timmar! Missade alltså psykologin. Jävla skit. Det är ju verkligen den enda lektionen som jag vill gå på överhuvudtaget. Hade ju pluggat till läxan och allt ju!
Kom till skolan när matten hade börjat. Släntrade 10minuter försent och Janne vart typ jätte trött på mig och Nicole.
Vart irriterad på att Johan är så trög dessutom, Janne sa "Om det inte finns någon sannolikhet att det kommer inträffa så..(minns ju inte allt han sa bara för det)..." Johan fattade inte. SVARET VAR 0. Gah, blev asirriterad. sen hade vi visst ingen sånglektion, så vi slutade efter matten. Kul att komma till skolan och bara ha en halvtimmes lektion. Men skulle ju med Nicole hem så det var ju lika bra att dra dit. Plus att jag ville träffa Lucas eftersom att jag inte visste om vi skulle ses något ihelgen.

Menmen, drog hem till Nicole vid halv 2, började nästan direkt med att fixa hennes hår.
Och jag satt fan i ungefärligt två timmar för att sätta i blåa och vita slingor med microringar i hennes jävla träns! TVÅ TIMMAR! fatta vad pilligt det är!
Men sen var det dags att sätta i det. Men då blev allting fel. Microringarna lossnade och sen skulle ju jag klippa henne lite. Och jag kan inte klippa hår. jag har aldrig sagt att jag kunnat, jag har knappt klippt hår överhuvudtaget. Så det blev fel. Så vi fick ta bort hälften av allt hår typ. sätta i nytt och sen ÄNTLIGEN var det klart. Jag hade skit ont i ryggen och var jättetrött. Men klockan 8 var vi äntligen klara. var asarg på microringarna, hade fan slitit som fan för att det skulle bli bra. Men jag sa det till Nicole, hon skulle aldrig klara det utan mig. Och jag gör det gärna för det är faktsikt kul att fixa hår och göra folk nöjda över det. Även om Nicole såg ut lite som en häxa pga. det vita håret. Men det är ju inte mitt fel.
Åkte hem vid tjugo i 9. kom hem och det första mamma säger eller ja frågar, är om jag kan klippa hennes lugg imorgon. Jag pallar inte mer hår!

Imorgon kommer syster hit, plus massa släkt. Jag pallar inte släkten. Hälften kommer bara prata finska och hälften kommer låtsas som om jag inte är där. Gah pallar inte!!

Saknar Lucas skitmycket. Hatar skolan. Men han kommer nog imorgon. Vi har la inte direkt snackat så mycket.
Älskar dig, honey. <3

torsdag, oktober 04, 2007

Imorse vaknade jag av att min mage värkte så mycket att jag knappt kunde röra mig. Men det gick över men fick mams att sjukanmäla mig iallafall.
Stack till Anna vid halv 2 för att färga hennes hår. stack hem igen vid halv 4.
Sen har det bara varit att plugga psykologi, eller ja inte hela tiden. Men rätt mycket iallafall.
Psykologi är det ände ämnet jag är riktigt intresserad av och det gör att jag verkligen vill klara kursen bra.

Jag saknar Lucas. :(

onsdag, oktober 03, 2007


Idag var äntligen skolan lite bättre. Men fortfarande inte bra.

var astrött imorse och ville helst slippa att gå, men hade kulturhistoria redovisning och jag hade dessutom Nicoles papper, så skulle jag inte gå skulle jag bara få skit av Ludmila och Nicole skulle inte kunna redovisa. Det gick skit. Jag hade massa på pappret som jag kunde berätta om, men nej, jag hakade upp mig och glömde bort allt. Sen visade det sig att Ludmila typ gett mig en ful beskärd bild. Kul att folk frågar mig grejer jag inte kan svara på för att det inte fanns på bilden hon gav mig. Cp. Sen pratade jag lite med skolsköterskan, om att min sömn har börjat hacka lite, eftersom att jag är så stressad hela tiden. Sen snackade jag med syon och fick reda på massa om min skolgång. (eller ja hur jag ska göra med den)
Så snart blir det möte.
Sen hade vi matte och jag hade fått IG på mitt prov. Jävla skit. Kommer få så jävla mycket IG på matte b kursen. och jag kan inte få det för då kan jag inte läsa vidare sen om jag skulle vilja det. Latinen var rätt skit idag med. Jag kände precis så som jag känner med gehör och med kulturhistoria. varför kan jag inte bara få tycka om något? Jag kommer inte kunna lära mig Latin, och jag får ju inte få IG på något mer ämne. Alltså är det kört för mig.

Ska nog hoppa gehören och gympan. Ta bort dom ämnena helt, så att jag slipper tänka på dom. Sen funderar jag på kören också. Men vet inte. Tror jag låter den vara.
Det enda jobbiga med att jag tar bort gehör är att jag bara får jätte mycket håltimmar.. Fast iofs så pluggar jag bättre i skolan än hemma. Så det kanske går ändå.

Måste ringa BUP imorgon, måste återigen dit. Jag som trodde att jag skulle slippa skiten nu.

Har börjat tröttna ordentligt på flera i klassen nu. Sluta vara så förbannat dryga.

Inte umgåtts med Lucas på hela veckan.. och inte kommer vi synas ihelgen heller. Kulkul...

tisdag, oktober 02, 2007

Jag klarar det inte. Jag orkar inte mer nu.

Håll er bara borta från mig nu.

måndag, oktober 01, 2007

Idag var skolan skit. Svenskan var hemsk, engelskan var jobbig. Jag hatar Sigrid. Vart irriterade på killarna på gehören så jag fick utbrott och gick därifrån. försökte sitta där ute och jobba, men var bara nära på att börja tjuta så jag sket i det. Hade ingen kör, så Nicole, Simon, Ted, Lucas och jag stack till stan och fikade på Baltzar. det var kul.
sen stack jag med Nicole hem för vi skulle fixa hennes hår. Vilket blev skitsnyggt, men jag gjorde det rätt slarvigt för att jag inte såg någonting alls. det blir bättre sen!

När jag kom hem fick jag panik, jag hade engelska läxa och en redovisning att göra. Hade inte påbörjat något utav det. Så jag gjorde som jag alltid gör. Stressade sönder mig så jag började gråta och kunde knappt andas. sen klarade jag att göra engelskan, men jag var så panikslagen att jag hade glömt bort alla engelska ord och stavade fel på allting, tur att Linda var inne så att hon kunde hjälpa mig.

tillslut gick jag ner, och bröt ihop totalt. tjöt som en gris, sa att jag inte klarar det här. Att jag inte kommer kunna klara det. Jag stressar för mycket och jag mår så jävla dåligt. Började skrika på mamma för att hon inte lyssnade. Men sa tillslut förlåt till henne.

Mams ska prata med Sigrid, hon funderar på om jag borde vara lite ledig. Och koppla bort allt. och inte tänka att jag kommer så mycket efter om jag är hemma. Jag vill bara hoppa av istället, för jag vet att det inte kommer bli bättre. Det kommer ju bara bli jobbigare och jobbigare.
Kommer sitta varje kväll och tjuta och knappt kunna andas.

Men jag fick iallafall mina glasögon idag.