.
söndag, september 30, 2007

Lucas kom hit runt 9 igår. hade mysigt hela natten. sov som en stock.
idag åkte han hem vid halv 1 och jag gick till teatern. det var inte så många som kom så vi svulla bullar och kollade på film. sen drog jag hem.
Jag hade ju tänk att plugga idag. Men jag har för mycket att göra. så jag skiter i allt helt enkelt. det blir för mycket. Jag hatar det. Jag kan inte koncentrera mig då. Då tänker jag bara på hur mycket mer jag har att göra efter att jag gjort den uppgiften och allt. Så då får jag panik.
Skrev en mening med svenska uppgiften. Mer klarade jag inte..
Skolan imorgon kommer suga.
Och imorgon efter skolan sticker jag till Nicole, ska fixa hennes hår. sen så sover jag där.
lördag, september 29, 2007

Igår började dagen rätt okey, hade psykologi och jag fick Nicoles anteckningar som hon hade sen gången innan så att jag inte missade allt för mycket. vi gjorde något personlighetstest, som vi får reda på svaren på nästa gång.. fick 21p av 23 möjliga.. undrar om det är bra eller dåligt.
sen var det matteprov, och jag kunde inte ens andra frågan. Men men hoppas att det gick bra ändå. Sånglektionen var cp dålig, då jag inte kunde låten överhuvudtaget. jag sjunger bara sämre och sämre för varje dag som går. Men så är det. typ..
Efter skolan gick jag själv på stan och handlade upp alla mina pengar.. Och jag menar verkligen allt. Okey, hade en hundring kvar.. (som jag handlade upp senare på kvällen)
gick till vip-klinkien eller vad den heter och fixade mina ögonbryn. blev nöjd. Hoppas jag kan hålla det så också.
Vid 7 kom Linda till mig och vid 9 stack vi till stan. Hoppade på 620, där Nicole och Ida var. träfade Mickis, Anna och Nina i stan. Sen var det med eller utan som gällde. hade jätte trevligt och som vanligt sjönk våran humornivå rejält. Men det var roligt. vi tog upp gamla grejer, som fortfarande är lika roliga, eller lika störande.. Nina stack ganska tidigt vilket var väldigt synd, inte träffat henne på så länge och så..
efter ett tag så stack vi från med eller utan. Ganska mycket för att dom hackade lök därinne och Ida stortjöt och ingen kunde knappt ha ögonen öppna. Förutom Nicole, som är superkvinnan.
Vi stack till Cafe choklad i brist på annat. och först var det ju som vanligt dött. Men sen så kom det fram en dansmatta och jag och Nicole körde.. Det var asroligt!! efter ett tag när jag och Nicole kört hur mycket som helst så byte vi till Singstar. Där jag sög... jag vann en gång tror jag.. Och nej, det har inget med tur att göra.
Men det var la roligt. blev asförbannad på spelet eftersom att jag förlora (jag får egentligen inte spela spel. jag blir en hemsk människa). Sen vid tjugo i 1 åkte vi hem. Åt lite och sen kollade jag Lucas blogg. Och jag missuppfattar allting hela tiden..
Han hade skrivit att han träffat en snygg tjej vid bussen som han snackade med lite, och jag blev assur och menade på att han var dumihuvudet som skrev det i sin blogg.
Inte fattade jag att vi hade träffats i stan vid bussarna och så. Så det var mig han hade menat...
han var alltså inte så puckad som jag trodde.
Idag åkte Linda hem medans jag sov. Ida åkte hem vid halv 11 och Nicole och jag blev kvar.
Vi lagade en asgod gryta. Första gången jag gjort gryta och den blev asbra! Sen hade vi tråkigt ett tag. Vi tänkte spela twister men det var inte där jag trodde att det var så vi sket i det. Gjorde milkshake. Asgott! kollade på tv. Och sen drog Nicole hem vid 5.
Lucas kommer nog hit ikväll. Han spelar någonstans just nu med Simon, så tyckte han kunde svänga förbi efter det.
torsdag, september 27, 2007
jaha..
Igår var det typ studiedag, eller ja det var gympadag, vilken innebar att jag hade studiedag. Sen var det draget vid 3. Natur vann som förväntat. sen gick jag på stan med Nicole, Ida och Oscar. Vi fikade och Nicole köpte en jacka. sen var det teater, det kom inte alls många så vi gjorde ingenting alls. Stack vid 6 för att gå till östenssons (som vanligt), sen gick jag och mötte Lucas. Vi gjorde typ inget speciellt.
Han råkade armbåga mig rätt i ögat, så jag har blåmärke och är svullen. tur att det inte blev värsta blåtiran iallafall..
Idag så var det studiedag, en vanlig studiedag. Stack till stan vid 3 med mams, köpte en jacka jag hittade på H&M och vi åt mat och sen var det synundersökning. Jag måste ju förvrängt tiden totalt. Jag har ju typ hela tiden sagt att det var halv 6. men nog fan var tiden halv 5. Men jag kunde kolla iallafall. Konstaterade att jag hade fått lite sämre syn och jag ser 30% med ena ögat och 40% på andra..
Kollade glasögon. Hittade ett par också. Jättefina, får dom på måndag eller tisdag.
Nu ska jag plugga matte som ett as, då det är prov imorgon.
tisdag, september 25, 2007
i didn't take my point - but it's quite plain to me
it makes me take my choice and it makes me wanna scream
it's no kind of revenge - and really not a spree
i have take my choice and have to know the need in deed
but it's too complicated - i can't show what could be real
it's an impasse and i hate it - but it makes wanna feel
i wanna take it down - the most hard way to me
but cannot wait until there is no need for it to be
scream - to the world inside
it's something special in my inner pride
but where am I?
where am i in this crying game
what i feel what i want is not to defame
i hate to see this barfaced lie
the more you ask for by and by
where - am - i - ?
"where am i?"
Jaha..
Måndag; återigen skola, och jag blev störd på allt och alla. var skitförbannad från och till.Tog ett bloss från Linda, inte mer..
vart asförbannad på gehören, för att jag inte förstod någonting, och för att Lucas drog dåliga skämt.
sen fick vi reda på att vi antagligen ska ha konsert vecka 43. och jag kan ju inte låtarna. Så blev trött på det.
Hade kör och jag blev skiträdd för en etta. Det går fan inte bli läskigare! Usch!
Svenskan var ju inte mycket bättre. är ju fan livrädd för honom. Usssch. Så skrattade han så mycket åt mina och Nicole skämt. Jag tror som Lucas. Han skrattade bara för att han är kär i oss och vill att vi ska tycka om honom. Men jag blev om möjligt mer rädd för honom nu.
Hängde med Lucas hem, hade trevligt. Jag pluggade inför historia provet jag skulle ha. Somnade väl rätt halvsent kanske.
Tisdag ; Jag och Lucas var skittrötta på morgonen, och hade jag inte känt att jag var tvungen att gå hade iallafall inte jag gått till skolan, men men nog drog man dit alltid.
Hade min första Latin lektion och den var helt okey. Har lite att ta igen, men det var nog inte så överdrivet mycket. Hade engelska sen, där det gick rätt bra. Blev förbannad på ordboken som vägrade visa mig orden men visade alla andra. sen hade jag gitarrlektion och den gick väl bra. Pelle visade hur jag skulle fixa stöd med handen och jag spelade lite med plektrum. Vilket jag fortfarande inte kan. Sen hade jag historia provet. som gick sämre än det första provet. hade totalt glömt bort allt. sen slutade vi. vid halv 1. gött. Stack till stan med Nicole, Ida, Linda och Sandra. Tog en fika och kollade runt lite. Hittade en skitsöt tröja på H&M som jag ska tvinga mams att köpa till mig på torsdag. Jag köpte hårfärg och en ny ögonbrynsrakare. sen stack jag hem. för att återigen vid halv 5 sticka till stan för att fika med Anna. Vi pratade om allt möjligt och om äckliga och läskiga ettor. köpte hårspray, och stack sen hem.. Väntar på att Heroes avsnittet ska ladda klart så jag kan se det. Heroes är bäst. fan vad jag har saknat det!
Studiedag imorgon och på torsdag. Eller ja, vi har gympa imorgon. men jag har snackat med Malou om att jag inte kommer gå på gympan, så behöver ju inte visa mig där då.
Draget imorgon med. Heja samhäll.
Lucas ska sova här onsdag till torsdag med.
Jag älskar dig. <3
söndag, september 23, 2007
lördag, september 22, 2007

Okey, 24timmar utan att ha rökt något nu. Mer än 24timmar tillochmed.
Det känns att man lever nu.
Såg en film, där rökte alla hela tiden. Mams und paps, röker hela tiden. Men det är inte förrens nu jag känner att jag har suget efter att röka. men jag ska klara det. Jag kommer klara det.
Jag vet att jag kommer klara det. För jag tänker inte längre vara en slav. Jag vet att det är lätt att falla tillbaka igen. Jag tänker inte låta tobaksföretagen leva på mig. Deras jävla företag och deras äckliga hjärntvätt.
Snälla, hata mig inte om jag börjar röka igen.. jag vill inte göra er besvikna.. (jag tror inte jag kommer börja röka. men det är så jävla lätt att falla tillbaka, det känns bara som om allas förväntningar är på mig nu, och om jag inte lyckas sluta så kommer alla vara jätte besvikna på mig och tycka att jag är en dålig människa.)
Nu ska jag sova. Jag har nämligen ont i huvudet. har nog suttit för länge framför datorn.
Imorgon sticker jag till Lucas.
fredag, september 21, 2007

idag missade jag den enda lektionen jag gillar överhuvudtaget. Psykologin. Jag skulle egentligen stannat hemma idag, Men jag orkade inte med att både mamma och pappa skulle vara hemma, så efter ett antal misslyckade försök att sjukanmäla mig (det var upptaget hela jävla tiden) så stack jag till skolan, Kom så sent så ville inte gå till psykologin, skulle bara störa iallafall. Så jag fick hänga med Linda och Ida på deras lektion. Dom kom nämligen ut precis när jag kom. Så satt jag där och tittade på vad dom gjorde. Det såg förbannat tråkigt ut.
Sen hade vi matte och jag fick förklarat för mig vad det var jag hade gjort fel igår. Fast saken var ju den att jag ändå fick fel svar. Plus att jag hade gått till överkurs och lärt mig kvadratkomplettering fast jag inte ens skulle det. Typiskt. Hoppas jag får MVG nu ^^
Hade så ont i halsen idag att jag inte kunde ha sång. Så jag hängde med Lucas till sporthallen. Och där fick jag veta att det var världens störta spindel bland omklädningsrummen.
Och nyfiken som jag är ville jag se den. Och jag lovar, det är nog fan den största spindeln jag har sett i verkligheten alltså. Fyfan. Jag fick panik av den och ville döda den. Men jag vågade inte utan stod och skrek och trodde att om den inte dog av att jag smällde den med boken så skulle den döda mig. Men tillslut vågade jag slänga boken på den, men var livrädd att den skulle komma krypandes ut under boken. så jag fick stampa på boken lite. Benen fastnade sen på pappret. Men jag fick bort det. Och jag var nöjd och min panik försvann direkt. eftersom att jag visste att jag vunnit denna gång.
Pratade med Malou om att jag inte kommer vara med på gympan. Och jag har fått ett streck i det nu. Och jag behöver inte gå dit något mer, för ja, nu slipper jag gympan helt och hållet.
Så stack jag hem och nu sitter jag här.
Jag fick tandvärk när vi åt i skolan, vettifan varför. Aldrig haft det förut heller. Så det var lite jobbigt att få det.
Och idag var det också första ordentliga dagen utan cigg. Dagen började med att jag gav två cigg till Linda, som "ersättning" för att jag tagit av henne denna vecka. sen på matten gav jag Nicole resten av mina cigg (det var minst 15stycken kvar) och gav tändaren till Linda. Så var det borta. Och ingen gång under dagen var jag röksugen. Jag stod med Nicole och Linda när dom rökte, och kände inte något sug alls. När vi väntade på bussen till stan och jag fick rök mot mig, tyckte jag att det verkligen luktade illa. Första gången på aslänge jag känner så om det.
Och jag har nog aldrig känt att jag haft så bra andedräkt efter maten någon gång. Och jag menar, inte fan har man det, man har ju ätit massa mat och allt. Men ändå. Nej, denna dag har känts bra, jag har inte ens känt av att jag behöver ha nikotin i mig, jag har inte fått något abstinensbesvär. Men ja, klockan är inte så mycket, så jag vill inte säga att jag inte kommer få det under dagen. Men det visar bara att det "lilla monstret" håller på att dö. Och denna gång ska jag inte återuppliva honom.
torsdag, september 20, 2007
Idag känner jag mig rätt duktig.
Även om jag verkligen inte ville till skolan idag och var på vippen att sjukanmäla mig, gick jag dit och var med på alla lektioner. Jag jobbade på matten. Och jag tyckte själv att jag inte rökte mycket alls.
Blev asförbannad på Jonas, men det är sånt man får ta ibland.
Kom hem och började direkt laga mat och pluggade matte samtidigt som jag åt. Och jag drack vatten till maten. (dom som känner mig vet att jag hatar vatten och tycker att det är det äckligaste som finns.)
läste ut "äntligen icke-rökare" av Allen Carr. och jag förstår nu allting jävligt bra.
Dom som inte orkar läsa om när jag förklarar boken och allt. Kan sluta läsa nu.
Jag tror inte jag har fastnat för en bok som jag gjort med denna. Och jag känner mig inte längre beroende av ciggaretter. Visst låter det otroligt? Hurra, jag är en icke-rökare, säger jag direkt. för nu har jag fimpat min sista cigg. Och jag är så jävla glad. Allen Carr var rökare i 33år. Och helt plötsligt slutade han. Och jag vet att om han kan så kan jag. Inte fan kan det vara så svårt. jag är inte rädd för att missa något. För sanningen är att jag inte gör det. Jag unnar mig så jävla mycket istället. Du säger att cigg är gott, att du gillar smaken och lukten? Jag säger ; ta 6djupa halsbloss och säg vad som är så gott. Det finns inget.
Och i denna bok slipper man all skräckprogaganda. För den hjälper ju ändå inte. Jag har varit en slav sen 7:an. Jag har varit en slav till ciggaretterna. jag har blivit hjärntvättad och lurad. Men inte längre. Detta är det första steget mot verkligt liv. Inse att ditt tomrum inte fylls av ciggen, utan att ciggen gör ditt tomrum. Varför ska jag tro att ciggen får min mat godare? Icke-rökarna har ju inte det besväret. Det "lilla monstret" vill bli tillfredsställd. Inte jag.
Allen Carr skriver så jävla bra, att jag tillochmed rekomenderar den för dom som INTE röker. Jag är inte rädd, för jag försakar mig ingenting. Jag mår bra. För jag kommer aldrig mer röka.
Hurra, jag är en icke-rökare.
onsdag, september 19, 2007
Jaha, igår ringde Nicole mig på morgonen och berättade att vi skulle ta skolfoto. Jag hade tur som hade sovmorgon så jag gjorde mig iordning innan jag stack till skolan, och tog med mig grejer så att Ida och Nicole kunde låna av mig. Stackars Ida som är så jäkla sjuk. Får verkligen hoppas på att du mår bättre snart!
Jag fick stå upp på skolfotot. Det är andra gången under hela min skolgång jag har fått göra det.
Första gången var i sjuan.. (eller var det åttan?) och så nu.
Och jag kommer se mongolid ut, eftersom att jag inte är van at stå upp på sånna kort. Cp.
Sen så blir nog mina småkort cp också.
"och så vänder du näsan häråt, rakt mot mig, ha handen i knät. och så vinklar du huvudet, och så ler du."
Jag log ju för att han pratade assnabbt och jag kände mig mongo.
Men men, fick reda på att jag nu inte längre har fotografisk bild, har nu Latin istället. Ska bli roligt. Plus att sidrig hjälpte mig med svenskan som jag inte förstod. Så nu har jag äntligen fixat det.
Efter skolan åkte jag hem till Lucas, vi skulle plugga och så skulle jag sova där.
Jag fick damp på att jag inte förstod matten överhuvudtaget. Eller jo. pq- formeln förstår jag faktiskt.
Kände av min kattallgeri, så jag blev helt röd i ögat och snorig. Men vi gick ut lite, så det blev bättre. Sen somnade vi runt 1.
idag vaknade vi vid halv 7. Och jag började nästan direkt fixa mig. Vi åt frukost och så stack vi till skolan. Hade ingen kör så hade en jävligt lång håltimma från 11 till tjugo i 2. Skulle ha min första Latin lektion. Så man väntade. Spelade ett jävla cp-spel med Nicole, Lucas och Lars, första och sista gången man spelar det iallafall. Sen när den var typ 20 över 1. så hörde vi att läraren var sjuk.
Så jäkla typiskt. Hade kunnat åka hem vid 11, istället för att ha varit i skolan och haft tråkigt.
Nu fryser jag som ett as, fast jag har täcket runt mig. Jävla skitväder!
måndag, september 17, 2007
Måndag, och det betyder skola.. Jag vaknade 7.23 och min buss gick 7.25. tog på mig myskläder, halvsprang till bussen och hann med. Med ganska bra marginal faktiskt. Väl i skolan så kollade vi på odysseen. Inte hela, då den är över 3 timmar lång.
sen hade vi engelska och då skulle jag och Nicole ha en typ luckövningsgrej med klassen. Mitt i allt, frågade jag Nicole om vi kanske inte ska gå och dränka oss på toan. Så oförberedda var vi, även fast jag tyckte att vi var rätt förberedda ändå. Men men så är det. Det funkade iallafall, och nu behöver vi inte gör det något mer. Sen hade vi gehör. och äntligen, efter ett år så lärde jag mig något. fan vad jag är bra. på kören var jag trött, blev trött på vissa ettor också. Men men, dom är ju som dom är också.
När jag kom hem så pluggade jag, historian är nu klar. Men svenskan klarar jag inte. för jag förstår fortfarande inte texten. Jävla skit. vi hade gehör läxa tills idag med, men eftersom att jag var smart och glömde den i skåpet över helgen så kunde jag inte lämna in den. Då skulle jag gör den tills imorgon. Men nej, då glömmer jag teoriboken så jag kan ändå inte göra skiten.
Får sticka till skolan till klockan 8 imorgon så att jag kan göra det. Annars flippar la Jonas på mig.
Sen städade jag litegrann. Typ dammade av lite och så. plockade lite. Jag är jävligt äcklig vad gäller mitt rum. Eller lixom, jag låter ju inte gammal mat stå framme i flera veckor eller så, men jag har ingen ordning på mina kläder. Dom ligger bara på mitt golv. (inte dom nytvättade, dom ligger slängda på min soffa). Men men, det är mitt rum. Och jag mår bra av det.
Nu är jag trött och har ont i huvudet. Får alltid det när jag städar. det är som om huvudet säger åt mig att jag inte ska städa. Det är inte hälsosamt, för mig då.
Imorgon har vi ingen svenska, och jag hoppas på att jag inte har fotografisk bild. Vilket jag antagligen kommer ha, men åååh. orka ha det.
Ska till Lucas imorgon och plugga gärnet. Matte prov på fredag och jag kan ingenting.
söndag, september 16, 2007
Idag var det teater, även om jag egentligen inte ville dit. Men det var väl okey ändå. Övade på pjäsen en gång, sen gick vi till Östenssons och köpte mat/godis och sen kollade vi på film. det blev The Libertine (jag vet inte om det stavas så.) med Johnny Depp.
Filmen började med att Johnny Depp hade en prolog över att han inte ville att vi skulle tycka om honom. Och under filmen sas "fitta" kuk" och liknande ord minst hundra gånger om. Den hade ingen handling, det var verkligen ingen som fattade vad det gick ut på. Men helt plötsligt hade iallafall Johnny Depp fått syfilis, sen dog han, och hela filmen slutade med att Johnny Depp frågade om man tyckte om honom nu. Om du inte förstår något av detta, ja då förstår du lika mycket som jag gjorde.
Johnny Depp var ju bra, alltså han spelade ju bra, men filmen var hemskt dålig. Den går verkligen inte att rekommendera. Om man inte gillar filmer utan handling vill säga. Plus att Johnny inte direkt var snygg när han ahde syfilis, han var helt förstörd. Han var ful, och det trodde inte jag kunde hända med honom.
Sen åkte jag hem vid halv 6. Skulle egentligen plugga, men efter att ha läst svenska grejen två gånger och fortfarande inte förstått vad texten handlat om så spelade jag istället.
Sandra ringde och fråga lite om imorgon, Då hon börjar våran klass då.
Känner att jag vill gå så att jag kan vara lite med henne.
JUSTE! fixa skiva med låten på som jag och Nicole ska ha på engelskan imorgon, det vore rätt bra att fixa det nu, Annars blir la Sigrid asförbannad..
Nu ska jag fixa mat, inte ätit något sen frukosten. Jo okey, jag åt lite godis på teatern.
lördag, september 15, 2007
Igår kom Lucas hit. Vi hade trevligt. Tyvärr fick jag dödsångest attack (eller vad man ska kalla det), vilket inte var lika trevligt. Och jag hatar att jag ibland inte minns vad jag gör då. Men jag kunde gissa att jag krampade, då jag sen inte hade någon kraft kvar sen, jag vart så jäkla trött och helt död. Kunde inte heller känna att jag hade något ben i mitt lillfinger. men det ordnade ju sig tillslut. drömde något cp om att jag hade en pojkvän i USA och att jag skulle åka till honom, men inget funkade, så 5minuter innan mitt tåg till stockholm gick (planet gick därifrån) så fick jag panik och grät och allt möjligt. Nicole blev trött på mig då och gick.
Lucas väckte mig och sa att jag gnällde i sömnen. Det var inte roligt.
Idag gjorde Lucas och jag ingenting, vi gick ut och gick en stund, så vi hade ingen energi kvar sen. Varit trött hela dagen, och känner mig jätte sjuk. Och så fryser jag förbannat mycket. men jag ska iallafall till skolan på måndag, om jag inte är allt för sjuk. Men det hoppas jag inte att jag är.
Borde plugga lite idag med. Ska göra det när jag inte är lika stel om fingrarna.
torsdag, september 13, 2007

Hopp, idag var det studiebesök i Linköping med klassen. det var tråkigt. Förjävla tråkigt. Först åkte vi buss en timma in till Linköping, det var asmycket folk på bussen och det var kallt. När vi kom dit fick Ludmilla bråttom, så efter att inte ha rört benen på en timma så skulle vi sen halvspringa till museumet, som var astråkigt, det var inget intressant alls. Sen gick vi in till domkyrkan, och ja, visst är det fint där. Men har man redan varit där inne så är det inte så speciellt sen. Hade det varit första gången jag varit där hade jag antagligen uppskattat det lite mer. Men icke, sen vart det äntligen lite varmare, då stack man till Passagen, där det var asfula tavlor, Lucas tyckte dom var fina, jag tyckte han var störd. det var inget snyggt med dom, om man såg en som man tyckte var rätt snygg på avstånd, så förstördes allt när man kom nära den. Det fanns en tavla som jag tänkte visa, för då kan man ju förstå att allt där inne var lika fult, om itne fulare än denna. Ja, denna var helt grön över hela jävla duken, förutom en litenliten del i mitten där det var ett vitt hus. Fint va? Sen åt vi på Burger King, Och jag åt faktiskt rätt mycket för att ha slutat äta typ ^^ Sen skulle vi med bussen hem. det var ännu mer folk på bussen och jag höll på att dö av värme. sen kom man hem efter en timma, då fick man halvspringa till bussen så att jag kom hem från stan. Och efter det så sitter man framför en dator och har förbanant tråkigt.
Skulle egentligen ha pluggat på svenskan idag, men jag orkade verkligen inte.
Har spelat WoW och haft allmänt tråkigt bara. Stört mig på folk där och på att mitt internet verkar mucka med mig.
onsdag, september 12, 2007
Jaha idag har jag varit arg och frustrerad hela dagen.
vaknade av att jag var förkyld och att jag hade ont i halsen, men stack till skolan iallafall. Janne var idiot på matten, jag vart så jävla arg på honom. Sen hade vi ensemble istället för kör, vilket var ett jävligt stort plus, Vi körde The Dorrs låten och jag tyckte det gick bra, behöver kanske finslipas lite men annars så. Men sen kom det till att vi skulle köra T.N.T med AC/DC och jag skulle spela gitarr, jag började nästan gråta när jag såg ackorden och hur snabbt det skulle bytas mellan dom. Jag sa direkt nej och sa att jag aldrig kommer klara det. Men envis som jag är så åkte jag hem och började försöka. Klarade refrängen, men började gråta varje gång jag kom till versen, höll på i en timma, med - spela refräng - gråta - spela refräng - gråta.. Tills jag äntligen klarade lite av versen. Nu gråter jag iallafall inte när den kommer, och jag klarar ibland att köra en hel vända. Men det är svårt. för mig. Jag kan ju inget på gitarr. Och plektrum kan jag fortfarande inte köra med, vilket betyder att mitt nagelband på mitt pekfinger knappt existerar. Men nog fan ska jag klara det. Och jag kommer var så stolt över mig om jag gör det. Är fan stolt över mig själv nu med. Fast det allra jobbigaste blir att spela för dom andra. Jag vågar inte ens köra Pixies för Lucas, bara Lucas, och nu ska jag en gång i veckan visa hur mycket jag suger inför flera från klassen, och tillslut inför skolan. Men jag ska klara det. Jag ska fixa det. Jag ska kunna fullfölja något med min skolgång, och jag ska vara så stolt över mig själv, Tycka att jag gjorde någoting bra. Jag älskar den känslan, känslan av stolthet.
Imorgon blir det linköping med klassen, en hel dag med Ludmilla. Inte kul, men men kul att göra något annorlunda iallafall.
Juste, jag har antagligen en sångroll på teatern. Hoppas att jag klara det.
tisdag, september 11, 2007
måndag, september 10, 2007

Jag saknar dig. <3
Jag lyssnar hela tiden på Against me! - baby, I´m an anarchist. Bara för att det påminner mig om när du är här. Och spelar och sjunger den.
Älskar dig.Through the best of times
Through the worst of times
Through Nixon and through Bush
Do you remember '36?
We went our separate ways
You fought for Stalin
I fought for freedom
You believe in authority
I believe in myself
I'm a molotov cocktail
You're Dom Perignon
Baby, what's that confused look in your eyes?
What i'm trying to say is that
I burn down buildings
While you sit on a shelf inside of them
You call the cops
On the looters and piethrowers
They call it class war
I call it co-conspirators
'Cause baby, I'm an anarchist
And you're a spineless liberal
We marched together for the 8 hour day
And held hands in the streets of Seattle
But when it came time to throw bricks
Through that Starbucks window
You left me all alone,
All alone...
You watched in awe
At the red, white and blue
On the 4th of july
While those fireworks
Were exploding
I was burning that fucker
And stringing my black flag high
Eating the peanuts
That the parties have tossed you
In the back seat of your father's new Ford
You believe in the ballot
Believe in reform
You have faith in the elephant and jackass
And to you solidarity's a four letter word
We're all hypocrites
But you're a patriot
You thought i was only joking
When i screamed "Kill Whitey"!!
At the tops of my longs
At the cops in their cars
And the man in their suits
No, I won't take your hand
And marry the state
'Cause baby, I'm an anarchist
And you're a spineless liberal
We marched together for the 8 hour day
And held hands in the streets of Seattle
But when it came time to throw bricks
Through that Starbucks window
You left me all alone,
All alone...
I lördags kom Lucas hit och vi hade trevligt. Igår stack han hem, och jag stack till teatern. Vi tränade på charlottenborgs pjäsen, den blir la bra. Jag ska halvrappa i en låt..^^ Sen stack jag till Anna och färgade hennes hår, åt pizza och så kollade vi på Jay and silent Bob strikes back. Den är så jäkla bra. Sen stack jag hem vid halv 10 och busschauffören var la trevlig, frågade vart jag fått min palestina sjal ifrån och när vi var i stan så frågade han mig att om han fixade massa sånna om jag då kunde sälja dom för honom. Eftersom att han just var från Palestina. Jag visste inte vad jag skulle säga, så det blev mest "jaha.""jasså" typ.
Idag orkade jag inte skolan, dels försov jag mig till tjugo i tolv, så då kändes det rätt meningslöst. Men jag orkade ändå inte gå. det var för jobbigt. Jag hatar verkligen skolan.
Men min mobil funkar igen iallafall, Efter att ha tappat bort laddaren så hittade jag den igår. Men då muckade mobilen med mig igen och menade på att jag skulle skriva in puk-koden, som jag inte hade. Så fick sticka till stan vid halv 1 idag så att jag kunde fixa den. Så äntligen funkar den.
Glömde min kamera hos Anna igår med, måste hämta den sen. Ska träffa mams vid 4 så att vi kan kolla på tyg.
lördag, september 08, 2007
Jaha, igår var det fest hos Nina. Den skulle vara lugn sa hon. Men det var la när vi var som mest 30st. Eller ja det kändes som det iallafall. Det kom allt möjligt folk, Med för olika åsikter för att egentligen komma överrens, men det gjorde dom faktiskt, halvt som halvt iallafall. Sen kom farbror polis och festen var därmed slut. Nina har bott där någon vecka? Hon har nu vräkningsvarning. Sen åkte vi hem. Men det var roligt så länge det varade iallafall.
Idag är jag seg och mår allmänt dåligt. Lucas kommer sen :)
torsdag, september 06, 2007
Idag var det en jobbig och ångestfylld dag. Vi hade temadag ; Dont drink & drive.
det innebar att; från klockan 8 - 10 hade vi föreläsningar. Och det var en som berättade om sin sons död. Och jag tycker att han var jättebra, han var rörande, ärlig, storsint. Han visade kort på sin son när dom var utomlands och berättade massor. Jag trodde jag skulle börja gråta. Men eftersom att jag iprincip inte kan gråta bland folk (om jag inte är full) så satte jag igång med det försvaret jag använder varje gång. Jag tittade bort och slutade lyssna. Jag slutade förstå vad han sa, även om jag hörde hans ord så kunde inte min hjärna tolka om han sa något roligt eller sorgligt. Så jag grät inget. Men det var sorgligt, det var hemskt. Han förklarade hur han hade dött. och ja, usch.
Sen var det lunch och efter det så hade vi typ tre olika stationer vi skulle vara på.
1. vändbil
2.polisen
3.krock.
Vändbilen var rolig, vi skulle ta oss ur bilden när den låg upp och ner, jag gjorde inte direkt det, utan jag typ snurrade ett varv med bilen bara. det var läskigt men roligt.
sen lyssnade vi på poliser som pratade om hur många det är som kör onyktra och sånt.
Vi fick lyssna på ett band från vägverket som beskrev typ den sista 7nde dels sekunden av våra liv. Då fick jag så ont i magen att jag återigen tog till försvaret att titta bort och sluta lyssna. Som tur var så satt jag med Lucas, så jag kunde luta mig mot honom och försöka att ta det lugnt.
Krocken eller vad det hette, var att vi skulle få krocka med 7km/h. Visst inte mycket, men tillräckligt. Men jag gjorde det inte, jag pallade inte.
Sen slutade vi efter att ha typ samtalet lite smått. Linda och Nicole hängde med mig hem, vi åt och dom åt äpplekaka. sen åkte Linda hem och jag och Nicole satte igång med våran engelska läxa. Som gick fort att göra. Och nu har Nicole stuckit hem också.
jag blir galen på mig och mitt försvar, för jag vill lyssna, det är intressant. Men egentligen är det väl bra ändå. För jag hade inte bara börjat gråta, jag hade fått dödsångest och lagt mig i fosterställning och knappt kunnat andas. Och jag orkar inte få det när hela klassen är där.
Och nu mår jag inte bra alls.
onsdag, september 05, 2007
Idag var det prov, Det gick lika dåligt som jag förväntat mig. sen var det kulturhistoria, kollade på en film om Leonardo da Vinci hela lektionen.
Sen stack jag och Lucas till stan. Fikade och satt i parken och så. Hade allmänt mysigt.
Sen vid ett när vi egentligen slutade träffade vi Nicole. Sen åkte Lucas och jag hem till mig. Vid fem skulle jag på teatern, så stack till stan, Lucas åkte hem och jag stack dit. Dom kollade på st: Anna filmen. Jag blir lika deprimerad varje gång. Även om jag varje jävla år själv väljer att inte följa med. Förra året blev jag till och med sjuk för att slippa det. Men vi hade trevligt och vid 7 åkte jag hem. Och nu sitter jag här och pratar med Love..
Har jätte tråkigt och vill inte ha morgondagen.
Vi ska ha temadag; Don´t drink and drive. Vi ska krocka med bilar och shit, och jag är ju livrädd för sånt. Så jag kommer la börja gråta eller något. Hoppas inte att dom tar upp för mycket om döden bara. Fick iallafal Lucas att lova att han kommer imorgon, om han inte blir sjuk. På riktigt. fan ta honom om han låtsas vara det. Stryk blir det.
Imorgon efter skolan ska jag och Nicole fixa med en engelska sak med, och antagligen färga mitt hår, om vi orkar. eller ja om Nicole orkar.
tisdag, september 04, 2007
Idag orkade jag egentligen inte prata med folk, men jag pallar inte med att alla ska tro att jag är tjurig eller så. Så jag var väl ganska överpratig idag.
Skolan tog emot som fan och jag skippade engelskan och fotografiskbild idag.
Engelskan orkade jag helt enkelt inte med och jag hade och har fortfarnade sån jävla huvudvärk att jag inte klarade av fotografiskbild. Håller nog på att bli sjuk. Men imorgon kommer jag antagligen till skolan, iallafall så att jag kan göra Historia provet.. pallar inte missa det. Men Janne och Ludmilla ser jag fan inte fram emot.
varför känns allting jätte konstigt mellan oss?