lördag, november 10, 2007


Idag vaknade jag upp hos Lucas, hade sovit jättedåligt på natten. Vaknat typ varje halvtimme eller något, eller det kändes som det iallafall. Och en gång armbågade Lucas mig i ögat igen. Fast denna gång gjorde det ju inte ont direkt. det var mer som om han la armbågen där. Så det gjorde ju inget. Men vid 7 skulle vi gå upp iallafall för att Lucas skulle till musikskolan tidigt idag. Men jag var så jävla trött så jag ville först inte gå upp. Men gick upp och åt lite iallafall, och 8.10 tog vi bussen in till stan. Jag var typ astrött och halvsov hela vägen. Nicole ringde också för att säga att hennes mamma ska föda idag eller imorgon (vattnet hade gått alltså). Och när vi kom in så sa jag hejdå till Lucas, och gick upp för att kolla om bussarna var där. Jag hann med dom, det var skönt. det är ju så jävla kallt ute nu. Ska fan leta efter mina tumvantar. När jag hoppat av bussen hade Paps precis åkt för att jobba, men han typ såg mig eller något. vet inte hur eller varifrån men han kom iallafall tillbaka, så pratade vi lite och sen gick jag in. Övade på Coldplay låten som jag ska ha som terminsprov på sången i skolan. Jag tycker själv att det börjar bli bra, Men mellanspelen klarar jag inte. Jag kan inte hitta på något eget att ha där. Men men, jag ska iallafall försöka. Vid halv 11 åkte jag till teatern, vi skulle fira Sören som blir 70år. Han har typ hjälpt till på teatern jättemycket och så. När jag kom dit så började vi med att kolla över låten som vi skulle sjunga för honom, och sen målade vi en typ skylt till honom. Den var "fin" även om det ser ut som att en femåring har gjort den. Men det var kul ändå. Sen satt vi och väntade på att dom skulle komma, Sören visste inte att vi var där för att fira honom. Emmy satt och höll koll och helt plötsligt blev hon hyper och skrek att dom kom, så vi gömde oss och när han kom in så sjöng vi för honom och sen fikade vi. Jag åt nog lite förmycket, fast Lucas hade ju sagt att jag skulle äta för honom också. Pepparkakor och marsipantårta. Muuuuumma! När jag höll på att somna i soffan så tyckte jag att det var dags att dra hem igen. det var trevligt och så där, men jag ville verkligen hem. När jag kom hem så vart jag lite piggare, la in bilder och satte mig här och skrev. Ska ta fem i 5 bussen in till stan sen igen för att åka hem till Lucas igen. Men nu ska man väl läsa Tristan & Isolde, annars kommer jag aldrig hinna läsa klart den tills på måndag.

Inga kommentarer: