måndag, mars 31, 2008

Pulling your puzzles apart.

Jag vet inte vad jag ska göra.
Har sovit tills nu för att jag inte orkat vara vaken, för att det tär på mig att sitta och glo och tro massa saker. För att det är meningslöst att kämpa för att ha kul, för att allting är kasst just nu.
Det lär bli samma sak imorgon, sova tills jag blir väckt och sen får jag försöka stå ut med dagen.

Jag vill bara veta vad nästa steg är. Jag vill inte stå här i samma grop och bara hoppas på det bästa.
Jag vill veta nu för jag kollapsar snart, jag vet inte vad jag ska göra längre.
Ena stunden känns det som om du älskar mig så otroligt och andra så ser du bara arg ut och verkar inte bry dig ett skit.
Jag vet inte vad jag ska göra. Vad vill du att jag ska göra?


Nobody said it was easy,
It's such a shame for us to part.
Nobody said it was easy,
No one ever said it would be this hard.

Could it be worse?

Jag vet ingenting längre, Allting känns så jävla meningslöst.
Jag orkar inte ens ta det här, det hjälper inte iallafall.
Just nu vill jag bara att allt ska bli bra, men det känns som det blir värre för varje minut.

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste

lördag, mars 29, 2008

Bussens helg.

Itorsdags var det möte i skolan. Det gick rätt bra. Jag får ta bort Latin så det var skönt.
Sen så åkte jag till Ödeshög vid 17.25, skulle egentligen satt i mitt löshår, men det blev så stressigt så vi tar det imorgon istället.
Väl där så gick vi hem till Linda, vi pratade och sen så spelade vi massa guitarhero, tvåan, så jag sög riktigt rejält i början. vart bara utbuad en gång iallafall xD
Sen så somnade vi kanske runt 3.

Igår gick vi upp vid tjugo i 8. åt fruskot, sminkade oss, kollade så vi hade med oss diverse saker. Sen åkte vi ner till Göteborg. Det var en lång bilfärd och jag var astrött men lyckades hålla mig vaken hela vägen. Väl där så åkte vi till Ed´s piercing för att Linda skulle pireca sig. Dom som var innan oss drog ut på tiden så mycket att vi inte fick komma in förrens lite efter 2 ungefär (hade tid halv 2). Så kom därifrån vid tjugo i 3 då det tog ett litet tag att göra piercingen. Men det blev snyggt och jag svimmade inte som jag trodde att jag skulle göra. Sen åkte vi till stan. Gick till Shock och träffade Linda och Daniel. Det var kul att träffa dom. Linda och jag har pratat en lång stund om att vi ska träffas, så det var kul att det äntligen blev av. Sen kollade vi runt lite. Men sen blev jag och Linda stressade för att vi skulle vara tillbaka vid bilen runt halv 6. Men lite hann vi köpa iallafall. Jag var jättenära på att köpa världens finaste väst/linne på shock. Kostade 750kr. Var ASFIN! men jag köpte den inte för jag skulle antagligen inte använda den mer än 2-5 gånger så det kändes onödigt.
Sen åkte vi hem och jag sov typ halva vägen eller så. Det var skönt.
Sen kom vi hem och vi kollade på film, Jumanji och Team america. Sen gick och la oss.

Idag gick vi upp vid 8. Jag skulle ta bussen halv 9 hem. Sov typ hela vägen. Vaknade och fattade inte riktigt vart jag var. Trodde jag var vid Antikaffären i Motala så jag plingade och fattade inte förrens efter att jag gått av att jag knappt kommit in i Motala ens. Så typ 40minuter promenad med en jobbig väska halv 10 på morgonen är ju aldrig fel. Sen kom jag hem och visade vad jag köpt och pratade lite med mamma och pappa.
Sen vid halv 6 så åker jag in till Linköping för att träffa Lucas och se dom spela. Sen åker jag hem igen.

Jag har alltså åkt bil plus buss i ungefär 7½ timme på tre dagar. Plus att det blir två timmar sen ikväll.
Inte pepp.
Men jag får träffa Lucas iallafall.
Saknat honom som fasen.

måndag, mars 24, 2008

Will remind me.

Idag har jag inte ens orkat klä på mig. Det har varit morgonrock och mina mystofflor hela dagen.
Pallade inte gå upp ur sängen förrens halv 4. Dels för att jag var trött och dels för att jag inte ville gå hela dagen och bara sakna Lucas. Som jag saknat otroligt mycket idag.

Drömde konstiga drömmar om Arvika och ja om allt. det var sjukt.
Minns det inte så bra nu men det var sjuktkonstigt och jag vet inte vad.

Kollade på The Notebook förut och jag grät som en gris. Den var så jävla sorglig och så jävla bra. Det jobbiga med sånna filmer är att jag alltid tänker mig in i dom situationerna. Nu ska jag inte spoila något, men dom som sett den kanske vet vilket jag menar som man inte vill vara med om själv.
Sen kollade jag på Lost, och kom på att jag kanske inte kan se det på onsdag heller.

Nu kom jag på att jag inte kan sova med min baby imorgon. Jag som längtat så.
Kommer sakna ihjäl mig. Vet inte vad jag ska ta mig till längre.
Jag klarar inte av att inte vara nära honom. det känns bara som om han kommer lämna mig då. Även om jag vet att han inte kommer det.

Jag försöker alltid att tänka på allt positivt med allting men det är svårt i denna stund. Jag har dödsångest varje natt och det känns som om jag kommer dö vilken sekund somhelst.
Jag orkar inte laga mat till migsjälv, jag orkar inte ens ta en macka. Idag har jag ätit för att maten var klar när jag kom ner. Annars hade jag nog inte ätit något idag. är hungrig men tanken på att gå ner och göra en macka eller två gör mig handlingförlamad.
Jag vet inte vad det är med mig längre. Men ingenting känns värt att göra.
jag skjuter bara upp precis allting. Hade tänkt att fixa lite med mitt hår idag, men jag orkade inte och började nästan gråta av bara tanken att jag har så mycket att göra.

jag vet inte längre vart jag ska vända mig och det känns som om alla ser på mig med avsky.
Men jag ser nog mest migsjälv med förakt. Jag föraktar migsjälv och den jag är just nu.

torsdag, mars 20, 2008

Calvary Campaign

Jag vet inte vad det är. Men jag funderar på att skippa allt imorgon. Bara var hemma, bara låsa in mig i mitt rum.
Jag känner mig gråtfärdig över allt.
Över min enorma pengabrist. Över mitt patetiska liv. Över precis allt.

Försov mig i morse (undra om jag får något studiebidrag denna månad..). Kom efter halva ensemblen. Pallade ingenting iallafall.
Jag orkar inte äta längre. Jag känner mig totalt mätt hela tiden. Jag orkar ingenting.
Jag orkar inte träna. Jag orkar inte vara så social som jag kan vara. Jag orkar inte dricka något. Jag orkar inte skriva här
heller egentligen.
Men jag vet att jag måste tvinga mig till vissa saker för annars kommer jag explodera eller tyna bort.

Jag kan inte se glädjen i någonting längre. Inget är så roligt som jag tyckte att det var förut.
Jag får bara huvudvärk av att ens försöka vara på topp. Jag blir bara trött på mig själv.

Jag vet inte vad det är med mig längre. Men nu tänker jag iallafall låsa in mig. Och hoppas att jag råkar missa resten av livet.

onsdag, mars 19, 2008

Aska

Jag vill skriva ner så många tankar. Men dom går inte att formulera. Allt blir kladd och jag vet inte ens tillslut vad det var jag ville få fram.

Träffade min underbara gulleplutt idag. Saknat honom brutalt mycket. Men självklart ska jag alltid förstöra precis allting.
Jag är så jävla trött på min svaga personlighet. Jag är så trött på mina dåliga sidor.
Jag ska försöka, jag lovar. Men det är svårt. Det är så jävla svårt.
Men den framtiden jag ser med dig är den som håller mig uppe. Den framtiden jag vill dela med dig är den som får mig att fortsätta.
Du betyder allt för mig, verkligen allt. Och jag ska göra mitt bästa för att du ska märka att för dig skulle jag gå genom eld och vatten.
Du är den absolut finaste som finns. <3<3
jag älskar dig, mer än du någonsin kommer förstå.

måndag, mars 17, 2008

The Philosopher´s stone.

Igår drog jag till Pingstkyrkan för att se baby spela. Det var skitbra och han var så söt. Satt och pratade med hans mamma innan med. Jag trivs så jävla bra i den familjen! Dom är så snälla och trevliga och ja allt! Bäst är ni allihop! <3
Sen åkte vi hem till honom och myste. Läste mycket bok för att både han och jag hade så ont i ryggen. Jag började läsa om Harry Potter, fast på engelska. Duktiga bruden jomenvisst!
Sen sov vi tillslut.

Idag var ingen av oss pepp på skolan och Lucas mådde inget vidare. Men vi åkte dit och jag hade hjälp-gehör. Jag kände mig duktig som kom ihåg vilka toner som var höjda respektive sänkta i dom olika tonarterna. Sen skulle vi skriva 8melodier, 4 där det var en höjd tonart och 4 med sänkt.
Jag gjorde dom 4 som skulle vara höjda. Och sen spelade tillslut Jonas dom på pianot och la till lite ackord.
Det lät fan bra! Kände mig skitduktig. Alla andra fick också bra så det var ju inte bara jag. Men jag kände mig riktigt musikalisk för typ första gången ^^
Sen hade vi rast ett bra tag. Sen hade vi engelska. Det var väl okey. Vi gjorde inte så mycket, typ alla utom 5 fick gå tidigare för att dom 5 som var kvar skulle ha ett tal. Jag läste lite Harry Potter för Rebecca. Det var rätt kul. Lucasplutten åkte hem för att han inte mådde bra alls. Stackare <3<3

Sen var det lunch, det var äckligt. Sen hade vi svenska och jag pallar inte denna jävla uppsats vi har genom svenskan och historia. BLÄ PÅ DET!
kom knapt på något. Allt vart så fel hela tiden. Ajja, det får funka en annan gång säg.
sen hade vi kör, som jag egentligen ville skippa, men duktig som jag är så stannade jag kvar. Skulle ändå gå tidigare för att jag skulle till Polisen för att hämta mitt ID-kort och sen till BUP för att snacka med Anna.
Jag ser ut som en nyvaken idiot på mitt ID på tal om det.
Sen gick jag in till stan och vidare till BUP. det var väl okey där. Hon sa att jag lät ovanligt glad och så. Jag sa att det kanske berodde på att min dag varit rätt bra och att jag varit hos Lucas på natten.

sen kom pappa och hämtade mig. det var så jobbigt väderoch jag hade precis missat bussen så. Pallade inte gå hem.
Sen kom jag hem, hann säga hejdå till Linda som skulle hem idag med.

Nu sitter jag här och har fortfarande ont i ryggen. Ska väl läsa lite Harry Potter snart. Heh, jag har fastnat ja!

Ett fall minus en lösning.

lördag, mars 15, 2008

Not a happy family

Släkten sitter där nere, jag är här uppe. Jag hatar min släkt. Jag vill inte vara här.
Jag orkade inte ens vara social mot Emma idag, och hon är den enda i min släkt som jag snackar med.
Alla andra ska alltid ha något dåligt att säga om mig.
Min farbros fru hackade på mig för att jag inte sökt massa sommarjobb, och det ska väl ändå hon skita totalt i.

Saknar Lucas. Vill ha honom här.
Kommer ju knappt prata med Linda heller för hon har ju sin pojkvän här.

Snart är det äckel tårta. Tonvis med grädde på. Men men, vad gör man inte för släkten typ.
Min rygg värker så mycket, jag kan knappt ställa mig upp eller sätta mig ner.
Men ingen fattar ju att jag har haft ryggproblem en längre tid eller så vägrar dom lyssna.
Dom säger att jag tränar fel och att jag ska ta det lugnt. Men jag säger ju att jag strechar, jag tar det lugnt och jag har ju haft problem med ryggen innan.
Jag fattar väl förhelvete själv att jag ska ta det lugnt.
Men nej, tusen tips om hur lugnt jag ska ta det ger dom mig iallafall.
Jag känner mig som luft därnere.

Nu är det visst kaffe därnere också. dags att dra på fejkleendet.

torsdag, mars 13, 2008

Clips.

Somnade vid 5 imorse, försov mig, tvingades iväg til skolan av mamma =trött och ashungrig Sandra bland förmycket folk.

Pratade med Marie om att jag inte kom igår, var nära på att tjuta för att jag blev så uppgiven när jag fick reda på att man inte får göra det en annan gång.
Orkade inte jobba överhuvudtaget på hela lektionen.
Sen hade vi engelska och där vart jag sur på Sigrid för att hon inte fattar att jag inte klarar av att ha ett engelska tal nästa vecka. Sen var det slagsverk och min hunger gjorde mig asarg och så fick jag ont i huvudet.
Sa till Jonas att jag inte pallade spela eftersom att jag hade sån huvudvärk.
När det var rast blev jag skitsur på Lucas, skrek och började tillslut gråta. Jag orkade verkligen ingenting.
Sen var det äntligen lunch, en god lunch dessutom. Så jag fick min mat. sen hade vi kul tills matten var. Där var jag opepp igen.
Janne fick reda på att det var jag som var Sandra Onttonen, så förhoppningsvis så försvinner iallafall en timmas frånvaro (även om det inte spelar sådär överdriven stor roll.)

Sen åkte jag hem. Hade så tråkigt och var så trött så jag somnade vid halv 6, vaknade vid 10 och såg attjag vann min auktion på mina clips till löshåret. 61kr blev det alltsomallt, det var inte så dyrt.
Ska betala in imorgon så får jag det gjort.

Plus att det är fest hos Ted imorgon. Det ska nog bli kul. Hoppas jag på iallafall.
Nu ska jag sova igen.

onsdag, mars 12, 2008

The Last Enemy.

Idag försov jag mig. Och jag blev riktigt trött på migsjälv pga vi hade en uppsatsskrivning som jag då missade.
Fick reda på vid 10 att man fick komma in även om man var försenad. Så då blev jag ännu argare på migsjälv.
Men jag trodde inte man skulle få komma in och jag ville inte komma 20minuter försent för att sen sitta i 3timmar utan att ha någon lektion eller något att göra. Så jag sjukanmälde mig.
Så jag satt hemma och hade skittråkigt.

Vid 1 tog jag bussen för att jag skulle träna. Gick till skolan för att se om Marie var där, men det var hon inte så jag ska snacka med henne imorgon. sen tränade jag och Lucas, började känna mig lite stark om benen faktiskt ^^
Men inte om något annat.

Sen åkte jag hem och sen till teatern.
Där skulle dom fira Kerstin för att hon fyllde 20år igår. Då sa dom att jag fyllde ju också igår så dom sjöng för oss båda och ja, det var gulligt. Dom trodde ju antagligen inte att jag skulle komma så, har ju itne varit där på hela året så^^. Jag var glad att dom sa att det fick bli åt mig med.
Sen pratade vi, åt kladdkaka och sen åkte jag hem.

Köpte mitt löshår förut med. Är aspepp på att fixa det. Det blir nog på lovet. Amanda ska hjälpa mig och allt. Jag får laga mat eller något till henne för att hon är så gullig och hjälper mig.

Imorgon får jag inte försova mig. Är väl bäst att jag sover snart kanske, så att jag kommer upp.
Fast jag vet ju att jag ändå kommer ligga vaken till typ klockan 2 iallafall så.

tisdag, mars 11, 2008

Today is my birthday.

Hopp, så var man 18år då. har haft en bra födelsedag. Tack till alla som förgyllt den.

Dagen började med att Lucas, mamma och pappa kom upp och sjöng för mig, fick presenter och mamma smällde småsmällare som skjöt ut konfet
ti, det var lite gulligt. Sen satt jag och Lucas och åt pannkakor som han hade gått upp tidigare för att göra åt mig.
Sen åkte vi till skolan och där sa flera grattis och jag fick födelsedagspresent av Ida, snapsglas som hon hade målat dom olika kortleksgrejerna (hjärter,ruter,spader och klöver) på. Tyckte det var gulligt, för jag vet attingen har likadana nu :)
Sen på engelskan fick jag choklad av Rebecca, sen var jag nära på att få panik för att jag var tvungen att komma på ett ämne att ha tal om på englska, jag valde tillslut att snacka om Guitarhero bara för att jag är en sån nörd.
Sen sjöng dom i slutet av lektionen för mig och vi är nog sämst på att sjunga happybirthday till någon. Men det var gullig ändå.


Sen hade vi lunch som var äcklig och sen hade vi historia.
jag hade prov på medeltiden, hoppas att jag får godkänt på det denna gång. Det känns som om jag kommer få det, men jag kommer säkert ha två poäng ifrån denna gång också ^^
Sen hade vi arbetsmiljö och säkerhet. Det var okey, Jonas är en bra lärare så man pallar med det tråkiga ämnet.

Sen slutade vi och jag, Lucas, Ted och Linda åkte till stan. Linda gick till bussen och jag gick för att beställa tid till massage (fick presentkort på det av mor och
far). Jag satt i tjugo minuter för att vänta på hon som jag behövde prata med för att beställa tido ch så, och sen fick jag reda på att hon jag måste snacka med inte var där ändå.
sen gick vi och fikade, satt och pratade ett tag och det var riktigt skönt, men vid tio över 4 var jag och Lucas tvungna att åka hem, skulle komma gäster om två timmar och vi behövde duscha.

Sen kom mormor och morfar och farmor och farfar. Vi åt smörgåstårta och drack kaffe och åt kakor.
Sen var gott.
Sen åkte Lucas hem för han behövde ha saker hemma och så.
sen skrämde mamma livet ur mig påvägen hem.

Nu pallar jag inte skriva mer, jag är för trött.

Tack för denna dag.

På måndag börjar olagliga langningen av snus och cigg ^^


Jag är frächa bruden på morgonen när jag öppnar presenter.

måndag, mars 10, 2008

The sky is crying.

Denna dag har varit så jävla hemsk. Kommer inte ens orka beskriva hälften av vad som hänt.

Vaknade faktiskt riktigt bra idag. Kom i tid och jag var fan bra på Gehören, vart skitstolt över migsjälv. Det är väl det som varit bra idag. Lite annat bra med dock.
Sen så var det engelska, tvingades välja ett ämne att ha tal om, jag kommer ha världens sämsta tal.
Sen var det dags att åka til BUP för att träffa Psykdoktorn och min kurator, med mamma och vi skulle diskutera medicinering och allt annat möjligt.
Vi pratade om skolan.

Detta var första gången jag bröt ihop under ett sånt här samtal, och jag har haft många. Jag var asarg på läkaren för att hon iprincip sa åt mig att jag kanske antagligen inte skulle klara skolan, utan jag kanske borde hoppa av.
Blev galen och sa "du begär ju alltså att jag ska ge upp". Hon svarade med "jag begär ingenting".
Det fortsatte och läkaren iprincip sa åt mamma att det var hennes skyldighet att se till att jag hann med allt.
Till slut var jag så frustrerad och förtvivlad att jag började gråta, allt vällde ur mig. Jag sa att jag alltid försöker vara så glad och så pigg, men egentligen vill jag bara bort. Jag vällde ur mig så mycket. Så mycket som jag hållt inom mig, så mycket om min rökning, om mitt mående, om skolan, om Lucas och om alla vänner (inget om att ni var dåliga utan att jag tyckte att jag var sämst). Vad kom vi fram till då?
Inget, som vanligt. Vi ska väl ha ett möte i skolan eller något, som inte kommer ge något iallafall, jag har redan haft 5-6möten sen nian och inget ger någonting.
"Jag vet att du är en känslig person Sandra, jag har sett det, det syns på dig".
Idiot-jävel.

Sen gick jag och mamma till drottning kebab och köpte Falafelrulle och hamburgare. Sen kom vi hem, vi åt. och pappa babblade såklart om köket (detta var en sak jag tog upp under mötet, över att jag var trött på deras tjat om köket). Sen fick jag skjuts till skolan. Jag höll mig lugn och bra och glad hela dagen (en lektion^^).

Efter skolan åkte jag in till stan med Lucas, jag gick och köpte födelsedagspresent till mamma (ja, vi fyller på samma dag). Och sen fick jag blommor av Lucas. Sen åkte vi hem. Vi åt lite, och sen så hade vi lite mysigt.

Sen skulle jag plugga till historia provet imorgon. Jag började gråta, vällde ur mig massa skit som jag egentligen inte menade så som jag sa det. Fick Lucas att bli skitledsen och allt.
jag har alltså läst typ 2½ sida om medeltiden till imorgon, vem tror att jag får G på provet. Ingen? Ni tror alldeles rätt!

Nu sover min söta Buff, jag behövde skriva av mig lite plus att jag inte är så trött.
Blir 18år om 40minuter typ. Ska väl räkna ner I guess.


Imorgon ska Buff laga pannkakor till mig som frukost. GOTT!
Tack för alla gratulationer jag redan har fått.

söndag, mars 09, 2008

The Gods have gone insane

Finns det någon värre dag än söndagar?
Nej, jag tror då inte det.
Det känns alltid som om söndagarna kryper fram om dom inte helt står stilla.
Som om söndagen ska hålla på i en vecka, och då är det ju söndag igen.

Jag har kollat på Sagan om ringen, halva ettan, hela tvåan. kollat på heroes igen (hade visst råkat missa sista avsnittet), kollat alla mina sidor tusen gånger. Och klockan är halv 7.
Lucas åkte hem vid 3 och det känns som om det var igår han åkte.
Saknar min Buff. <3

Imorgon är det Skola och Psykdoktorn. Inte pepp. Men ska gå sen på ensemblen känns som om det behövs. Även om jag kommer störa sönder mig på vissa personer. Skulle jag kunna skulle jag döda dom. Jag skulle strypa dom. Eller iallafall mobba skiten ur dom.
Drömde att jag fick utbrott på dom och kastade bord och grejer på dom och slet dom i håret samtidigt som jag härmade dom och spottade på dom. Jag var fan asläskigt. Sen drömde jag att Lucas tvingade mig att spela saxofon och vägrade inse att jag inte kunde. Han låste in mig i ett rum (som liknade studion i skolan) och sa att jag inte fick komma ut förrens jag hade lärt mig låten han hade lämnat (som var fyra sidor lång). Lucas sa att jag hade gnällt på natten, kanske var det därför?

Ja, jag skriver väldigt mycket bara för att få tiden att gå. Imorgon kommer dessutom Buff sova hos mig eftersom att jag fyller på tisdag och jag ville att han skulle vara hos mig då. sen blir det smörgåstårta på kvällen (på tisdag alltså). farfar,farmor,mormor och morfar kommer.

NU ska jag hoppas att Stardust och Sweeny todd är nere så att jag kan glo på dom. Annars så kommer jag antagligen sitta och kolla på Six feet under som jag fortfarande inte orkat börja kolla på.

lördag, mars 08, 2008

Queens of the stone age.

Gårdagen var skitbra. Vi åt mat, åt en tårta som knappt gick att skära och spelade Buzz och singstar. Tack för att ni kom och tack för alla fina presenter.
Jag orkar verkligen inte skriva mer.
MEN jag kan skriva vad jag fick för något. Bara för att ni ka se vilka fina vänner och presenter jag har!

Nicole gav mig en sjungande Mirandanalle.
Anna gav mig bodypaint med chokladsmak.
Liza gav mig ett döskalle halsband.
Linda gav mig två halsband, ett med en kanin och ett med ett hjärta som hade vingar.
TACK!

det var ingen ge mig presenter-kväll.
Så jag var jätteglad över att ni kom och att ni hade kul.

Idag ska jag träffa min gullunge. Kanske leka med bodypaint? xD

torsdag, mars 06, 2008

The Real Song for the Deaf.

F to the U to the C to the K!

Jaha, försov mig imorse. Men det kunde jag faktiskt inte råför. Väckarklockan var sönder!
Men ändå. 8timmars frånvaro. Denna vecka.

Mitt ben skakar och jag vet inte varför.
Kanske för att jag känner mig totalt missanpassad.
Kanske för att jag är rädd för att det värsta kommer hända.
Kanske för att jag verkligen verkligen hatar allting som har med vardagen att göra.

Det är bara Lucas som håller mig uppe. Det är verkligen bara där jag mår bra. Men han tycker ju att något känns fel, konstigt.
han vet inte vad.
Men jag vet att det är något jag har gjort.
År jag så påfrestande?
Är det så fel av mig att älska någon så mycket så som jag gör?!

och så kom gråten.

Jag funderar på att hoppa skolan och söka jobb. På allvar denna gång. Fundrerar på att söka ett viss jobb som heltid. Eller iallafall deltid. Får se hur det blir med det.

Hej, jag heter Sandra. Jag förstör alla människors liv och är den fulaste och äckligaste personen ni någonsin kommer träffa. Vill ni bli min vän?

S to the K to the I to the T!

onsdag, mars 05, 2008

The world is round, my square don't fit at all.

Idag var det studiedag och det behövdes verkligen.
Vaknade upp hos Lucas och sen tog vi bussen in till Motala för att vi skulle träna.
Det var skönt och det var knappt något folk, eftersom att vi var där vid halv 11.
Jag kunde tillochmed duscha och basta efteråt eftersom att det var helt tomt. Jätteskönt alltså.
Sen gick vi lite på stan och sen åkte jag hem.

Spelade guitarhero och klarade tillslut sista duellen och klarade en låt på Hard. Ja, jag är nörd!
Sen kom mamma hem och vi åkte och handlade. har äntligen kommit på vad jag ska ha för mat på fredag. Tack för hjälpen Rebecca!
Så köpte skitmycket grejer, så jag hoppas att det blir bra och att alla kommer tycka att det är gott.

Har världens ångest inför fredag. Alla kanske kommer tycka att det är skittråkigt och att dom önska att dom inte skulle kommit?
Känns som om jag kommer var den enda som ska dricka och det är ju inte heller så jävla pepp. Tack för hjälpen Sandra!
Känns som om allt kommer gå fel. Iallafall något.
Men jag vill träffa alla kompisar igen, och det ska bli skönt med att det är tjejkväll.
Men sen ska jag inte träffa Lucas på lördag heller. Iallafall inte förrens sent isåfall.
Men han måste ju repa så, det är klart att han ska få göra det.
Är bjuden på TVÅ (detta har nog aldrig hänt förut) fester på lördag. Men jag vet inte om jag ska gå på någon utav dom, dels ifall jag inte kommer palla och dels för att jag kanske måste fixa inför min födelsedag
Nu är det 6dagar kvar!

Fick reda på att vi har ju matteläxa till imorgon med, Det är skitviktigt att jag gör det. Och har jag gjort den?
Såklart inte, jag hade ju självklart glömt bort det. SMARTA SANDRA!
Jag blir så trött på att jag aldrig kommer på något när det väl gäller.
Glömmer alltid böcker antigen i skolan eller hemma och glömmer bort alla läxor. Som är viktiga att man gör.
Eller iallafall jag eftersom att jag bara haft fått godkänt på en sak på hela matte B kursen, smart smart.

Sen har vi ett skitstort arbete på historia. Typ ett minimerat projektarbete, som jag måste få G på annars så är det kört för mitt betyg där.

Annars då.. Inget!
Hela mitt liv består just nu av skola och Lucas.
Sen försöker jag hinna med allting annat också men det går fan inte.

måndag, mars 03, 2008

Don´t talk me down.

Jag försov mig brutalt. Kom till skolan halv 2 för att ha kör och ensemble. Fick veta att jag har 38timmars frånvaro och att jag har en varning. Jag måste alltså verkligen skärpa mig angående skolan nu.
Men jag orkar ju verkligen inte eftersom att jag bara känner ett sånt jävla hat mot allting.
Det ändå som är roligt att gå till är ensemblen och ibland engelskan och svenskan. Annars suger ju totalt allting.

Känns inte som om man ska få ha en frihet med det här. Ska inte gymnasiumet vara frivilligt?
Känns inte som om det är så längre. Vi måste ju ha pengar för att klara oss och om vi inte går på det som vi egentligen ska gå på frivilligt så får vi inget. SLUTA MANIPULERA OSS UNGDOMAR!
Sen är det ju så också att vi tvingas att lära oss saker, jag menar ta Nationella proven t.ex. Det är ju inte
för att kolla vad vi lärt oss. Det är för att vi är tvingade till att kunna det som är på provet. Även om vi kanske har blivit skitbra inom ett område som knappt är med på provet.
Så om vi säger att jag är bäst på att stava, men så handlar allt om grammatik, då får jag IG i engelska bara för att dom inte tog med det område jag är bra på. Ja, skolan ska ju vara en bra plats för oss ungdomar ja.

Annars så träffade jag Anna förut, vi fikade och pratade och sen kollade vi vilken av klänningarna från Gina tricot som jag skulle köpa. Det blev den som jag kollade på från första början.
Som enligt Lucas var ett tygstycke ( nu lät det som om jag typ kommer gå halvnaken ^^)
Tröjan såg ut som ett nattlinne på mig och den andra såg antigen mammig eller slampig ut.
Den andra såg ut som mig ^^
Nämligen sådär! ->

Annars så hoppas jag på att det blir roligt på fredag, men jag har fortfarande inte hittat någon som kan köpa lite cider till mig. Jag vill inte fråga mamma om hon inte kan tänka sig. Men jag kan inte förstå på ett sätt varför hon inte gör det. Jag kommer börja gå ut på krogen om typ en vecka. Ajja, det är ett annat problem.

Problemet just nu är att jag vill träffa Lucas, men ungen verkar inte kunna. GAH! Saknar honom skitmycket. Vill mysa sönder honom! Hatar när vi inte ses, jag vill verkligen vara med honom nu och mysa galet! GOSIGOS!

Sleepless.

Och så var klockan 02.41 och jag sover inte än. Vilket är rätt skönt, då jag var rädd för att somna inatt.
Att ha dödsångest är inget kul, speicellt inte då man får dom dom nätterna man måste vara ensam.
Jag måste försöka ta mig ur det här.

Funderar på att gå och duscha om typ en timma eller så. Men jag kommer säkert somna och försova mig ganska brutalt. Men jag hoppas på att jag håller mig vaken så att jag hinner itid till skolan,så att jag hinner sminka mig och duscha innan, äta frukost i lugn och ro och slippa all stress jag annars brukar ha på mornarna.

Lista på vilka rädslor/tankar jag måste ta mig ur innan jag blir 20 år!

  1. Min dödsångest
  2. Min rädsla för att fråga främmande människor saker.
  3. Min dåliga självbild måste upphöra!
  4. Min depression.
  5. Min spindelfobi som kommer lite halvkrypandes tillbaka.
  6. Min rädsla för att våga säga saker på lektioner eller när någon gör fel.
  7. Våga säga ifrån när någon gör något mot mig som jag inte tycker är okey.
  8. Kunna kontrollera mitt temprament.
  9. Sluta vara en hemsk flickvän.
  10. Sluta vara en hemsk kompis.
  11. Sluta vara en hemsk dotter.
Ja, jag kommer inte på mer nu. Men det kommer väl snart.
Ajja, dags att se på Six feet under då alla mina Lost-avsnitt är slut.
Iövermorgon är det ännu ett nytt avsnitt.
Mums, jag längtar.

Tack och hej, leverpastej!

söndag, mars 02, 2008

Det är underligt vad lätt man kan störa sig på vissa personer ibland.
vissa mer än andra.
Det ända som är skönt är när man får medhåll av att man inte är ensam.

Imorgon ska jag träffa Anna igen på typ 2månader. Det är sjukt vad lite jag träffar vissa av mina kompisar nu förtiden. Måste verkligen skärpa mig!
Ajjabajja Sandra.

Men men, på onsdag är det studiedag och då blir det att träna.
Jag funderar på att träna imorgon med, beror på om jag ska träffa min gulleplutt eller inte.
Rebecca fyller 18 på tisdag. Måste köpa något till henne imorgon eller så.

Jaha, intressant javisst, denna dag är så jävla tråkig! Jag hatar söndagar!

Queens of the stone age är bäst <3<3

Someone´s in the Wolf.

Söndagar får mig alltid att känna mig oomtyckt och äcklig.
Som om ingen orkar med mig och dom orkar inte hålla det inom sig på söndagar.
Som om alla är så trötta på mig att ingen orka träffa mig denna dag för att dom har fått stå ut i typ en vecka.

Jag vill vara fin. På riktigt. Inte på det sättet som jag är nu. Okey, det låter megacp. Men jag känner så. Det känns inte som om jag egnetligen är fin, utan det är en illusion allting.
men nu ska jag verkligen börja träna.
Funderar på om det blir idag, men det käns itne som om jag kommer hinna då det stänger om 1½ timma och träningen tar runt 1timma.

Nej, denna dag spenderas nog med WoW eller liggandes i sängen.