onsdag, november 28, 2007

Sov 1½ timma inatt. Jag grät typ hela tiden, av lycka. Och det händer inte ofta! Jag vet inte ens om det hänt en enda gång då jag gråtit för att jag har varit glad. Men men, gick iallafall upp vid 7 och var så jävla trött, orkade knappt hålla upp huvudet, men jag pallrade mig ner och drack lite varm oboy och sen gick jag till bussen. Hatar vintrarna, det är alltid så jävla mycket folk hela tiden. Jävla skit. Träffade Sofie på 302:an och vi snackade mycket om Ludmila. Det var rätt kul. När vi hoppat av vid sporthallen så typ gled jag fram, och ibland kom jag inte ens framåt. Det var så jävla halt. Men det var iallafall roligt. Sen hade vi historia. Och även om jag känner att det går skit där, så finner jag det iallafall fortfarande intressant. sen var det kulturhistoria och jag hatar Ludmila. Jag, Linda och Ida satt i mediateket och orkade inte jobba, eller så gjorde jag så att dom inte jobbade, men iallafall. Så kommer Ludmila upp och frågar varför vi inte jobbar. Sen frågar hon mig om jag vet vad vi ska göra:
- Du vet vad vi ska göra?
- Ja.
- Vilket tema vi har?
- Ja.
- Rokokon.
- Jaaaa...
Blä, blev så sur på henne. Men sen så typ pratade vi lite drömmar, eller Linda berättade att hon drömt om stekt ägg och grejer. Det var roligt. Sen hade vi matte och jag orkade inte räkna alls. Jag hatar funktioner. Jag satt mest och skrev massa till Lucas, och pratade lite med honom. Och störde mig på Janne. Sen var det mat och jag var så jävla hungrig. Och självklart var det skitäckligt. Ida hällde salt i min mat. Bara för att Nicole inte var i skolan idag. Hannes betedde sig mongo. Det var kul, skrattade så att jag vart helt torr i halsen. Första gången på länge som jag inte bara stört mig på att han finns i min närhet. Sen hade vi klassråd, och ingen orkade engagera sig. Jag blev återigen sur på Hannes för att han alltid ska mucka. LÄR DIG ATT ACCEPTERA OCH REPSEKTERA ANDRAS ÅSIKTER! Jag blir verkligen galen snart. Sen hade vi extra lång kör och jag vart bara sur på allt och alla. Tappade humöret totalt, och bara för det skulle Frida typ vara på mig som fan. Men jag klarade det utan att få sammanbrott iallafall. Sen skulle vi ha individuellt val, men jag pallade verkligen inte det. Sa till Sigrid att jag gick hem. Väl hemma så visade det sig att mams inte åkt till jobbet idag så vi åkte in till stan lite tidigare än vad vi skulle ha gjort, då vi skulle kolla på kläder och så. Köpte klänningen från gina tricot, tröjan från H&M (den blå-svarta tröjan som du också vill ha Nicole(tänkte att kanske fler skulle fatta vilken det var om jag sa så^^) och dom blåa legginsen från Lindex. Sen träffade jag Sandra och vi gick och fikade. Det var trevligt att få prata lite med henne, även om vi inte pratade allt för mycket. Ska kanske inte till Linköping med henne på fredag och handla julklappar. Vore skitkul isåfall. Sen åkte jag till teatern och där pratade vi bara om hur roligt det är med folk som ramlar. Och sen åkte jag hem vid 6. När jag kom hem så gjorde jag typ inget. Tänkte plugga, men som vanligt så blev det inte av. Duschade nyss och känner mig extra fräsch. Imorgon ska baby och jag mysa järnet, och vi har knappt någon skoldag alls! Så jäkla skönt.
Nu ska jag fortsätta kolla på Lost. har verkligen fastnat för det.

tisdag, november 27, 2007

Jag tänkte faktiskt att jag skulle skicka dig ett brev 
Eftersom vi aldrig pratar eftersom vi aldrig ses
Hur går det runt nu, bäste broder
Vad ser du längst där uppifrån tornet
Ser du allt, allt det där som gjorde oss till det vi blev

Du har väl hört att jag flyttar hem igen i vår
Synd att du aldrig kunde komma ner och hälsa på
Men livet går isär och man har så fullt upp
med sin egen värld
Och jag vet att jag borde ringt dig
mycket mer än vad jag gjort

Det är kväll här och jag jag har fyllt
mitt huvud med tingeling
Och man blir sentimental av ingenting
Tungt sjukhus på Rådgsvedsgår'n
och söndagsfyllorna på Skebohov
Kommer du ihåg och Lena pling plong
var bara sjutton år

Är det is på fotbollsplan i år
Står trettonvåningshuset kvar
där det stod när jag drog
Jag minns en massa fester
där hos Elton på balkongen
Det var där jag rökte brajj för första gången
Och hur många timmar har man väntat
där nere på stationen
På nån eller nåt som aldrig aldrig kommer
Och det känns som hundra år sen
eller om de va igår

Köpenhamn är bra om man inte vill vara med
Det kan gå dar här utan att jag pratar med en själ
Jag gillar barerna i mitt kvarter
Och månen här är den vackraste som jag vet
Man kan leva ett helt liv här i hemlighet

Om linje nitton tar mig hela vägen ut
Om det här vintern nånsin nångång
kommer att ta slut
Så ses vi nån dag där längst upp i tornet
Tills dess ha det gott
Och sköt om dig
Ta det lugnt
Hälsningar från mig

Jag önskar att jag kunde finnas där för dig,
det känns som om allt håller på att rasa isär

Imorse ville jag verkligen inte upp ur sängen. Jag mådde så jävla kasst. Morsan blev galen eftersom att jag aldrig gick upp och jag missade tre bussar. tillslut lät hon mig vara hemma. Hon ringde Sigrid och snackade med henne. Sa att jag har det jobbigt och att jag har sagt att skolan är så jobbig att jag haft sånna funderingar på att hoppa av. Jag vet inte om jag går imorgon heller. Mams och jag pratade lite, och jag sa det att jag har blivit så stressad nu att jag inte kan arbeta. tanken på läxor gör mig gråtfärdig. Jag har inte ens börjat på kulturhistorian, eller på historian, och jag orkar inte ens bry mig. Men men, mams hade iallafall varit och köpt en chokladkalender till mig och så hade hon köpt nyaste Pirates filmen. Så vi har kollat på den tills nu. Käkat pringles och choklad. MUMS! Jag ryser så jävla mycket av den filmen. Och nu menar jag inte över att Johnny Depp är så snygg i den, utan att den är så bra isig.

Egentligen borde jag ju plugga nu.. Pfft. Jag spelar istället.
(om ni inte vet hur jag har det kan ni hålla käften. När jag är stressad beter jag mig såhär. Inse att det inte hjälper om ni säger "det är bättre om du pluggar" för det vet jag mycket väl om.)

Jag saknar Lucas jättemycket.

måndag, november 26, 2007


Gullungen kom hit igår kväll. Vi hade mysigt. Jag älskar dig så otroligt mycket. Du anar inte hur mycket du förgyller mina dagar.

Imorse kom vi upp rätt bra. tycker jag iallafall. Gjorde varm oboy, mums! Sen fick vi ändå lite halvbråttom till bussen. Som vanligt ^^ Sen hade vi jobbig svenska, jag var säker på att vi skulle kolla på film, men självklart skulle vi inte det. Vi fick världens sämsta uppgift. Och jag hatar Sigrid. Sen hade vi engelska, och jag blev ännu mer irriterad på Sigrid. Sen hade vi lunch, den var äcklig. Men åt massa knäckemackor iallafall. Sen hade vi gehör, det sög. Jag blir så trött på att bara skriva upp massa rytmer. Men killarna gjorde söta gubbar på sina händer iallafall. Lucas gjorde en till mig med. Fast den såg bara deprimerad ut. Sen hade vi kör, och den sög. Jag råkade ramla ner från stolen, så när alla sjöng satt jag på golvet och sa "förskjutsingen". Rebecca och Sofia tyckte det var roligt att jag hade ramlat. Typsikt. Sen så pratade jag med Kristina om att jag inte vet om jag är sopran eller alt. Jag var sopran. Hon tyckte att jag sjöng fint. Men jag sa att jag inte alls sjunger så när jag väl ska sjunga med resten av kören. Ajja, sen gick jag och gullungen till bussen. trodde jag skulle missa min, men jag hann med precis. I stan så gick jag och Ted till spelbutiken (digistore?) Där kollade vi lite spel och jag vill ha ett nytt tagnentbord! Vill ha en ny dator överhuvudtaget för den delen. Vi snackade lite allmänt om datorer och så. Sen skulle vi med våra bussar. Väl hemma så satt jag vid datorn lite och sen gick jag och fixade och trixade lite, och sen duscha. Nu ska jag spela lite. Jag pallar verkligen inte göra läxor. Det tar emot alldeles för mycket just nu. Jag orkar inte bry mig helt enkelt.
Saknar min baby jättemycket <3

söndag, november 25, 2007

Fortsättning lördag: När jag kom till Folkets hus var det asmycket folk, och jag kände mig så jävla vilsen. Satte mig långt upp, och vart omringad av vuxna människor som pratade massa strunt. Tre småbarn raden framför som var pain in the ass! och sen såg jag att Lucas föräldrar satt typ 5-10 rader framför mig, i mitten. Alltså var det inte möjligt för mig att typ sätta mig där. Och när det var typ någon minut kvar tills det skulle börja så kom, Anton, Erik och Love och satte sig längst fram. Alltså ingen chans att sätta mig där, då det började så snabbt efter. Alla var jätteduktiga och söta. Lucas var sötast såklart. jag har blivit askänslig och började nästan tjuta för att jag också ville vara sådär bra på något. Småbarnen framför skulle klappa hela jäkla tiden, och ingen av dom klappade samtidigt. Dom borde fått en fet smäll. Efter det så var jag mer vilsen, eftersom att alla är så jävla långa och typ inte ser mig. Jag vill vara lång förskjutsingen! Men sen så träffade jag Lucas och vi bestämde oss för att åka hem till mig, så att jag kunde äta och sen skulle vi hem till honom. Hade roligt hemma hos mig, fast mams tror typ att vi slår ihjäl varandra eller nått ^^ Men sen tog vi iallafall 22.20 bussen till Borensberg, och hemma hos Lucas spelade vi (läs han) Rome och sen sov vi.

Idag var jag astrött ville inte gå upp, så jag sket i teatern och sov istället. Lucas är så söt <3 sen åt vi iallafall mat (läs jag åt frukost och Lucas åt mat). Sen hade vi mysigt och roligt, jag minns inte riktigt vad vi gjorde dock. Sen tog jag 15.10 bussen till stan för att sjunga med kören. Lucas vägrade hänga med, han sa att han ville ha en Kristina fri dag. väl där så var det typ 7pers från våran klass, inga treor och nästan alla ettor. Det gick sådär. Ingen visste vilka låtar vi skulle ha typ. Vi var tvugna att ha tomteluvor också. fyskjutsingen! Men men jag blev iallafall en biobiljett rikare! mams var där och kollade så fick iallafall skjuts hem. Sen åt jag och nu sitter jag här. Är trött. Ge mig lov Förskjutsingen!

lördag, november 24, 2007

Fredag fortsätting:Jag rakade bort typ halva mitt högra ögonbryn igår, av frustration. Sen sminkade jag mig skitsnabbt och sen gick jag till Pirate bash. Allt började med att jag fick vänta i kylan typ aslänge. sen skulle jag vara där med två par. Vilket jag inte var pepp på (jag ville ju vara med er, men ni är jätte nykära och jag hade haft en sämst dag med Lucas. Hoppas ni förstår). Kollade på när Ted körde, och sen skulle Bob och Love till lilla hem för att kolla på när Lucas spelade, så jag hängde med. Väl där så orkade jag inte vara social heller, jag var bara glad över att kunna vara nära Lucas. Sen spelade dom och det var bra. Även om dom fick lite problem med typ basen och det. Dom är så söta allihop. sen fick jag skjuts hem, och sen typ gjorde jag Lucas ledsen eller något (som vanligt känns det som). Sen gick jag och la mig vid 1.

Idag vaknade jag vid halv 11 eller halv 12, minns inte riktigt. Och det första jag tänkte var att jag måste kolla om Lucas var vid msn, för jag saknar honom så mycket, och vi kanske skulle hinna prata ordentligt innan vi skulle ses, känns som om vi inte pratat med varandra på hela veckan. Jag skulle aldrig ha gått upp. Jag sa saker som jag inte borde ha sagt, och jag fick honom att må dåligt igen. Jag bröt ihop över att jag är så jävla hemsk, och för att vi börjat bråka så jäkla mycket. Jag hatar musikskolan som har mer tid med honom än vad jag har. Jag vill verkligen få dig att må bra, förlåt för att jag aldrig lyckas. Ska iallafall få träffa honom idag. Ska kolla när han spelar vid 5, sen vet jag inte riktigt hur det blir men, det löser sig nog.

fredag, november 23, 2007


Jag är patetisk.

Lista över saker jag vill uppnå med mitt liv ;
1. Sluta tycka att jag är äcklig. 2. sluta se skabbig ut. 3. Lära mig att fixa mina ögonbryn. 4. Sluta hata min ögonbryn.

Ikväll blir jag lika ful som jag alltid brukar vara.
Förutom att jag har svart runt ögonen, men hälften kommer vara borta för att jag tjutit bort det.
Äckliga ögonbryn som ser förjävla ut.

Gick loss på min spegel förut. Jag är så jävla äcklig.

Idag var dagen om möjligt ännu sämre. Jag vaknade fem över 7. Såg att jag hade stängt av båda mina alarmklockor i sömnen typ. Åt inget, fick skjuts av mams till skolan. Där var det återigen psykologi, visst det är intressant. Men jag orkade knappt prata. Störde mig så jävla mycket på H så det gick inte. Egentligen vet jag inte varför, tycker han beter sig allmänt dumt och jag är så nära på att hoppa på honom nu förtiden. Efter psykologin hade vi matte, som jag verkligen inte ville gå på. Satte mig i trappan och ville inte prata med någon. Alla gick till lektionen utom jag, fast jag bestämde mig för att gå dit sen iallafall. största misstaget för idag. När jag kom dit vart jag dumihuvudet och började kasta saker på Lucas, utan anledning. Tänkte inte på att han kunde få ont. så kastade en grej från min nyckelknippa på typ hans käke eller något. Han fick skitont och jag vart så jävla sur på mig själv så jag gick ut från klassrummet. Sen hände det ena och det andra. Sen kände jag att jag inte hade något att göra på skolan, jag hade inget kvar där. Jag var bara en idiot hela tiden, så jag började gå, hämtade min väska i skåpet och sen började jag bara gå, visste inte vart jag skulle, men kom på att jag ville ha mitt busskort(det var kvar i klassrummet för att det var en av sakerna jag kastade på Lucas) så jag gick tillbaka. Satte mig utanför och ville bara dunka huvudet mot väggen. Sen slutade dom och Lucas tittade inte ens på mig, Nicole och Linda kom ut och jag började gråta. Kände som om han hatade mig och jag hatade migsjälv och allt var fel. Men dom fick mig till maten iallafall, där jag inte åt någonting iallafall. Jag drack ett glas mjölk. sen hade jag tänkt vara med på gympan, men jag kände mig så kass så jag sket i det och eftersom att vi inte hade någon sång så slutade vi för dagen. Så vi skulle in till stan. Jag gav Lucas en puss för att jag kände att jag behövde det, ville inte sluta dagen med att vi ignorerade varandra. Sen väntade vi på bussen. Där log jag lite, fast Nicole fick mig bara att fejkle hela tiden. Sen åkte jag hem och sen har jag spelat tills nu. Ska spela snart igen.
För ett ögonblick trodde jag verkligen att du fått nog av mig. Förlåt, jag ska aldrig mer göra om det. Förlåt förlåt förlåt.
Idag har jag fått i mig en chokladbit och ett glas mjölk.. Kommer nog inte äta så mycket mer idag heller.

torsdag, november 22, 2007

Denna dag har varit sämst, från början till slut. Lucas och jag försov oss, tack vare mig. Fick gå till skolan, var arg hela vägen dit, arg på migsjälv, Som alltid förstör och som aldrig bara kan vakna. Ska fan sluta sova. Sen kom vi dit och Jag hade redovisning för Ludmila, det gick kasst. Jag tappade bort mig och jag hade inget vettigt att säga. Sa typ 4meningar eller något kändes det som. Sen hade vi engelska, där vi såg Romeo och Julia, och den var sämst och jag var trött och ville inte vara kvar i skolan längre. Tänkte fortfarande på att jag suger på att vakna. Sen hade vi ensemble, och jag hatar reagge, jag hatar våran grupp, jag hatar Mattias och Jonas, jag hatar Ensemblen. Sen träffades vi en som kanske ska ha extra gehörlektioner med oss. Så vi kanske måste stanna kvar på fredagar efter skolan, KUL! jag som knappt orkar fredagarna som dom är nu. Sen hade vi lunch, det var äckligt, jag åt knappt någonting. Sen hade vi gehör, som jag är så jävla trött på. Trött på Jonas, trött på att vi bara ska skriva upp massa noter/rytmer HELA tiden. Sen hade vi matte, och jag hatar Janne. jag är så jävla trött på honom. Idag kunde jag inte hålla migfrån att vara lite spydig mot honom. sen slutade vi och vi åkte till stan, där jag egentligen inte ens ville vara. Det var kallt och jag var trött på allt och alla och ville bara hem och sova. Var lite halvt som halvt med Lucas, och jag beundrar att han orkar med att göra så mycket om vardagarna som han gör. Önskar bara att vi någon gång kunde ses utan att vara trötta. Sen åkte jag hem och då var det en jobbiga jävla fyllegubbe två platser bakom mig som var dumihuvudet, hade sån jävla lust att slå till honom. Plus att han kallade mig "grabben" när jag skulle gå av. Sen kom jag hem och där började jag skrika på mams och sa att samhället suger. sen gick jag upp och då brast allt. Så nu har jag gråtit sen jag kom hem och jag finner allting hemskt. Sitter och fryser som ett as. Allting känns så jävla meningslöst idag. jag vill bara få ta det lite lugnt någon jävla gång. ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT ELLER? EN JÄVLA DAGS VILA!? Mams sa åt mig att inte röra mina böcker idag, så jag ska spela hela dagen. Då slipper jag prata med någon, jag slipper tänka på den äckliga vardagen.

onsdag, november 21, 2007

Inatt somnade jag runt 3. Mams kom upp och väckte mig halv 7. Sen åkte hon och jobbade och paps hade redan åkt. Då somnade jag om, vaknade halv 11. Nicole ringde mig och frågade vart jag var, och jag hade missat matteprovet. Jag sa att jag inte skulle komma till skolan för det kändes så meningslöst. Men jag fick sån panik av att vara hemma så jag tog bussen 11.25. Jag har börjat störa mig skitmycket på folk nu för tiden, eller jag har gjort det som fan idag iallafall. På 302 till skolan så var det mycket folk och tre tjejer på säkert 14år satte sig jämter mig (jag satt på fyra platsen), dom pratade med en person som satt bakom mig och skrattade irriterande och sa massa dumma kommentarer som man bara stör sig på. Jag blev skitarg, jag satt ju förfan och läste tidningen. Blää. Plus att bussen typ stannade i fem minuter på busshållsplatsen innan sporthallen bara för att någon jävla tant skulle fråga massa. Sen kom man till skolan och träffade Ida, hon hade tappat bort Nicole. Så jag hjälpte henne att leta. Men jag kom inte på vart dom var förrens efter några minuter. Vi hade ju klassråd och var i teorisalen. Alla typ stannade upp och kollade på mig när jag öppnade dörren. Tyckte det såg lite roligt ut. Men sen hade vi extralång kör. Jag där störde jag mig på Kristina, på ettorna som satt jämter mig och så blev jag skiträdd för Jesper, återigen. det finns ingen läskigare än honom! Han slår fan The Grudge-tjejen. Och många vet att jag är livrädd för henne. tjejerna i ettan är jobbiga, skrattar åt saker som inte är roligt, pratar och skrattar mitt i sångerna, ser allmänt dryga ut, dom tror ju säkert att dom är bättre än alla andra. Jag var nära på att slå till dom med sånghäftet.
Sen så gick jag inte latinen utan jag och Nicole drog till stan. Vi sprang till bussen. (gud vad ovanligt) och det var jättemycket folk. Väl inne i stan ville Nicole ha glass, men typ ingen har ju kvar glassen eftersom att det är så sent på året och för att det är så jävla kallt ute. Men sen köpte hon en vanlig pinnglass iallafall. Jag köpte cola och negerboll på lilla hem och vi satte oss typ utanför.. mittemot H&M eller hur man ska säga för att fika. Där var det ett gäng 13-14åringar som var störande, stod i vägen om och vägrade flytta på sig. Ville döda dom. Sen skulle vi gå ner till Veromoda och då mötte vi en tjej som gav oss varsin ros. Sen visade det sig att roserna kostade 20kr. Inte fan ger man någon en ros och sen säger att den kostar. Idiot. Sen gick vi ner till bussarna och pratade, köpte godis och sen satte vi oss på 620, jag hoppade av vid mig och gick hem. När jag kom hem så satte jag mig och spelade, jag har blivit nörd igen, men nu har det äntligen blivit roligt att köra igen. Förut försökte jag ju bara fixa pengar till en mount. Men sen tyckte jag att jag skulle plugga lite, har läst lite engelska och så. Lucas skrev till mig och sa att han ville träffa mig efter att han har varit på musikskolan, och det vill ju jag med, Så nu typ väntar jag på att han ska komma hit. Berättade om historia uppgiften till mams förut också. Och hon ska alltid vara så jävla trög. Man kan inte bli annat än arg på henne, jag säger att det är svårt och att jag inte kan det. så säger hon, "men gör en i taget". Nej, jag hade tänkt att göra alla fyra samtidigt. Jävla pucko. vart så sur att jag slutade diksutera med henne utan gick upp igen. Vill att Lucas ska komma nu, saknar honom enormt mycket just nu.

tisdag, november 20, 2007

Jag sov en timma inatt. Jag pluggade och spelade resten av tiden. Gjorde äntligen klart mitt kulturhistoriaarbete och jag läste typ 15sidor på svenskan. Somnade runt halv 6 och vaknade igen runt halv 7. Var så äckligt trött. Har ju blivit van vid att ha sovmorgon på tisdagar och så. Men inte nu längre. Så fick skjuts av paps till skolan och kom typ precis till latinlektionens början. Var skönt att inte komma försent när man fått ny lärare och allt nu. Han sa att han skulle gå igenom en hel bok på typ två veckor. Och jag menar alltså våran grammatikbok. det kommer bli tufft. Stackars Ted och Lisen som fick stå ut med att jag och Nicole blir så jävla uppblåsta när vi har rätt. 1timma och 50minuter fick dom stå ut med att vi sa "vi är bäst. vadå, klarar ni inte er utan våran hjälp?" Men men. Efter latinen så hade vi engelska, och jag börjar bli rätt trött på att Sigrid behandlar oss som 5åringar. Sen var det lunch och det var gott. Sen hade jag gitarrlektion, jag vet inte varför men jag har börjat få totalångest över att ha gitarrlektion numera. Fick veta att jag kommer få en typ oförberedd uppgift, alltså kommer jag inte klara det. Pelle sa att det inte skulle vara svårt och så. Hoppas jag har en chans, för lätt kommer den ju inte vara för mig. Sen var det historia, och äntligen kom jag igång med det. Började skriva lite och lånade en bok och så som jag ska läsa. Kanske, kanske klarar jag den här uppgiften helt okey bra. Sen hade vi kulturhistoria. Och 40minuter satt Ludmila och sa "alla överrens? ska vi sammanfatta? förstår alla? Ska vi sammanfatta?" GAH. vad trött jag blir på henne. Men sen hade vi iallafall svenska prov. Som gick skit. Jag var klar först. jag svarade på typ hälften av frågorna. Och hälften av dom jag svarade på gissade jag bara på. Så det kommer nog gå bra det där. sen slutade vi och Nicole, Ida, Linda och jag åkte in till stan. Sen tog jag tio över 4 bussen hem. Sen kom jag hem och spelade lite. Och snart ska jag påbörja min typ hemlighetsgrej. Mams und paps ska bara sticka iväg och handla. har inte ätit mat sen lunchen.. Åt chokladpudding nyss. Smartsmart.

måndag, november 19, 2007

Igår var mysigt.

Idag var mysigt, vi gick upp vid 12 och åt frukost, sen satte vi oss och kollade på Van Helsing och åt kladdkaka som gullungen hade köpt till oss igår. Sen var klockan halv tre, vi gick upp och myste ännu mer och sen lagade vi mat, drack kaffe och sen satt gullungen och spelade spel. Jag fattar inte varför, men jag älskar att se på när folk spelar spel, även om det inte verkar som om jag gör det. Gullungen sa massa söta ljud hela tiden, och pratade typ för sigsjälv. Jättesött. Sen tog jag bussen 19.10 hem och var jättetrött och ledsen på bussen. Ville ju verkligen inte hem. När jag kom hem så satte jag mig här och tänkte att jag fan imig skulle plugga svenska... Jag har inte rört boken än. Och inte kommer jag göra det heller. Det vet jag.
Har skrivit ut massa papper till historiauppgiften vi har. Men jag vet att jag inte kommer klara den heller.
Jag har tappat förmågan att plugga (jag vet att det låter konstigt men ja.)
Jag förmår mig inte till att plugga längre. Jag satt hela bussresan och tänkte att nu läser jag svenskan. Och imorgon ska jag ta det lugnt och plugga lite historia.

Sen har jag bestämt mig för att göra en sak. Men jag vill inte säga vad det är. För det känns som om det inte kommer funka om folk vet om det. Ni får helt enkelt ha tålamod (jag vet att jag är bäst på att göra folk nyfikna).

Jag älskar min gullunge. Längtar tills vi kan mysa sådär igen <3

Imorgon är det Latin igen. Jag har totalångest.

söndag, november 18, 2007

Fortsättning lördag: Jag kom ihåg när vi skulle hoppa av. Och väl där var det helt okey, Kollade på 300 och den var jävligtcool. Sen pratade vi och vid tio i 11 skulle vi in till stan. Vi halvsprang hela vägen. Och vi hann med typ 3-5minuter. Så från väster till stan på 25minuter, eller ja lite mindre kanske. Sen hoppade vi på bussen och Jag och Lucas hoppade av vid mig. Kände att jag hade fått en blåsa på hälen. Sen kom vi hem och paps und mams kollade på Van helsing. Jag har inte sett den men orkade inte kolla på tv så vi gick och la oss istället.

Idag gick vi upp lite efter 11 eftersom att vi skulle ta fem i tolv bussen till stan. Jag hade under natten drömt en cpdröm om Hitler. Men vi hann inte med bussen så vi fick gå in till stan. och när han hade åkt så gick jag till teatern. Det var rätt okey där. Sen gick jag hem, och när jag kom hem så hjälpte jag Mams med maten lite och sen kollade jag på Final Fantasy. Ska hem till Lucas sen, men han har inte kommit hem från linköping än.

(nej, jag har inte direkt orkat skriva så bra och grejer denna helg. Men det bryr jag mig inte så mycket om.)

lördag, november 17, 2007

Fortsättning fredag: Lucas kom hit vid halv 7 för att han inte hade något mer att göra förrens dom skulle spela typ. Nicole kom vid 9. Sen åkte vi till cafet vid 10. Och man såg direkt att det inte alls var samma folk där som det var på den tiden då man brukade vara där. Nicole och jag satt och störde oss på alla som inte kunde matcha kläder och sen vid tio i 11 så skulle, Simon, Bob och Lucas köra. Dom var duktiga och jättesöta. Sen var det dags för Ska bara..! Dom var jätteduktiga. Dom fick iallafall igång alla. Jag blev typ stolt, eller nej inte stolt. men jag blev jätteglad när jag såg Lucas, för man såg hur glad han var över att spela och så. Så deras första spelning gick jättebra :) Sen gick jag och Nicole hem till mig, hon somnade i soffan sen vid kvart i 1 så kom Lucas tillbaka och mams skjutsade hem Nicole, sen gick jag och Lucas och la oss.

Idag gick vi upp vid 12. det var skönt att veta att vi inte hade något tid att passa. Jag märkte att jag hade en blåsa under läppen som gör äckligt ont, jag hatar blåsor. Men vi har tagit det lugnt hela dagen. Myst jättemycket och haft roligt. 18.25 tar vi bussen in till stan för att träffa Nicole och sen dra till Ted. det blir nog kul :) Hoppas att jag minns när vi ska hoppa av bussen bara. Baby duschar just nu, sen ska vi nog laga mat. Älskar dig, du gör mitt liv värt att leva. <3

fredag, november 16, 2007

Dagen börjde med att jag irriterande mig på migsjälv igen. Jag vaknade klockan 6 och kunde inte somna om. Klockan 8 tyckte jag att jag lika gärna kunde gå upp även om det var en timma förtidigt. Så jag stängde av alarmet, och då fan somnade jag om. vaknade kvart över 9 och fick skjuts av paps till skolan eftersom att jag inte hann med bussen. Började dagen med matte och jag hatar det verkligen. Jag mår illa av Janne, jag har verkligen sån jävla lust att slå ner honom varje gång han ler. Slå ut hans jävla tänder! efter matten var det lunch, och det var rätt gott. Satt med Nicole och Lucas och hade roligt. Nicole råkade välta ut sitt glas med juice så jag asgarvade och Lucas fattade inte vad det var som var så roligt Eller han tyckte ju itne det var så roligt som jag tyckte. Jag och Nicole satt även om räckte ut tungan till varandra när vi hade potatismos i munnen. Lucas ville inte äta potatismos med mig något mer sa han, eftersom att jag hade gjort samma sak hos honom när vi åt det. Han är dålig. Sen hade vi sång och jag tyckte det gick riktigt bra för mig. Även om jag aldrig blir helt bra, eller perfekt eller vad man ska säga. Sen var man med på gympan. Vi hade massagegrej. Det gick la bra. Men jag tycker la hellre om att kunna ge min egna. Men nu har jag lite tips om hur jag kan göra iallfall, och det är ju alltid bra det :) efter gympan skulle Nicole prata med Malou så jag väntade på henne, Lucas höll mig sällskap en stund med. Sen gick vi in till stan och kollade där och sen tog vi 14.45 bussen hem. Jag satte mig och åt pannkakor dirket när jag kom hem typ, och sen började jag göra kulturhistorian. Paps ropade nerifrån att det är jävligt blandad musik här uppe. Men sa att jag fan inte lyssnar på Bash för att det är bra lixom! Men sen satt jag och Lyssnade på Toots and the Maytals, Dire Strait och Johnny Cash, då ropade Paps igen och sa att det är väääldigt blandat, då sa jag att det var Lucas fel (som det ju faktiskt är). Men sen har jag inte gjort något. Spelat lite och så. Blev sugen på att se Final Fantasy så jag håller på att ladda ner den nu. Plus Heroes som jag glömt att ladda ner och så. Ikväll blir det Cafe Choklad med Nicole, ska kolla på Lucas och så, det blir nog roligt. Hoppas vi på iallafall. Ska snart duscha och börja fixa till mig. Mitt hår tar ju en timma eller något att fixa till så.

torsdag, november 15, 2007


Onsdag: Jag ville inte till skolan idag men jag pallrade mig dit och hade en rätt okey dag. Minns faktiskt inget speciellt från skolan.. Det hände ju inget viktigt där direkt så. När vi hade sista lektionen så kom jag på att jag hade dubbelbokat min torsdag. Jag hade sagt till Nicole att jag skulle hem till henne och träffa Hugo, och jag hade sagt till Lucas att vi kunde vara hemma hos honom och mysa och så. Men det gick bra. Fixade så att jag och Lucas skulle träffas senare på dagen istället. Men efter skolan åkte jag, Nicole, Ida och Linda in till stan för att fika och 15.13 tog jag 520 för att åka hem till Lucas. När vi kom hem till honom så gjorde vi potatismos. Det smakade inget, men nu har jag iallafall gjort potatismos för första gången. Vi hade jättemysigt på kvällen. Förutom att han blev deppig, och det gjorde mig jätte deppig för att jag inte visste hur jag skulle få honom på bättre humör. Men det fixade sig sen iallafall. Somnade inte så värst sent, tror jag inte iallafall...
Torsdag: Jag var hemsk imorse, ville verkligen inte gå upp. frös som ett as och var asgrinig. Gjorde så att vi missade två bussar så vi kom 45minuter försent till kulturhistorian. Fast det gjorde kanske inte så jättemycket. Annars var jag typ halvarg hela skoldagen och ja, jag vart arg på alla utan anledning typ. Vart mest arg på Simon. Han har fan inget vett i huvudet ibland. Men efter skolan åkte Nicole, Linda och jag in till stan. Vi gick till östenssons och Nicole handlade godis och jag Cola och hubbabubba :D Träffade Lucas och fick pussa lite extra på honnom. sen åkte jag och Nicole hem till henne. Jag skulle få träffa hugo, som är 5dagar gammal. HAN ÄR SÅ SÖT! jag kände att jag hade kunnat sitta hela natten och bara titta på honom. Och gud vad liten han är. oooh, han är underbart söt. Jag är ju inget direkt van vid bebisar, så Hugo är den minsta människa jag hållt i. 5DAGAR ! shit alltså. Tyvärr blir han tonåring tillslut. Tycker att han alltid ska vara sådär liten. Men vid tjugo i 5 gick jag och Nicole in till Österstad, min buss skulle gå 17.01 och det var så mörkt så vi gick in dit, plus att Nicole skulle träffa Linus. Vi pratade massa, och som jag sagt innan så är det jätteskönt att göra det, det brukar inte bli att vi bara pratar ensamma längre. Men vi fick lite bråttom då klockan var 16.58 och vi inte ens kommit in i Österstad än. Vi stod och väntade typ 20minuter på bussen och precis när vi skulle ge upp så kom den. Snacka om tur. Så jag åkte hem och väl hemma så åkte jag och Paps och köpte pizza. Även om han egentligen ville äta på Mcdonalds. Och, jag åt upp HELA! jag tror inte jag har gjort det någon gång innan. Det roliga var att jag sa till pappa att jag bara var lite hungrig. så åt jag upp allt. Nu mår jag dock illa. men men. Vill ha imorgon. Ska till cafe choklad och kolla på Simon, Bob och Lucas. Eller jag går ju mest dit för att se Lucas. Sen så ska han sova hos mig, och ja, jag tror hela helgen blir jättemysig. Om något kommer ivägen nu blir jag jävligt ledsen.

tisdag, november 13, 2007

Jag vet inte hur mycket längre jag klarar det här.


I wanted more than this
I needed more than this
I deserve more than this
But it just won't stop
It just won't go away

I needed more than this
I wanted more than this
I asked for more than this
But it just won't stop
It just won't go away

Förlåt för att jag är den jag är. Förlåt för att jag är så jävla krävande. Förlåt för att jag alltid klagar. Förlåt för att jag drar ner er. Förlåt för att jag finns. Förlåt för att ni måste stå ut med mig minst fem gånger i veckan. Förlåt för att jag ser ut som jag gör. Förlåt för att jag alltid klagar. Förlåt för att jag är så jävla berkäftandebehövande. Förlåt för att jag alltid gör fel. Förlåt för att ni känner mig. Förlåt för att jag alltid gör er besvikna. Förlåt för att jag slår er. Förlåt för att jag sviker er. Förlåt för att ni alltid måste ta hand om mig. Förlåt för att jag inte klarar något själv. Förlåt för att jag alltid är arg. Förlåt för att jag alltid bryter ihop. Förlåt för att jag alltid tar allting fel. Förlåt för att jag tänker. Förlåt för att jag stör. Förlåt för att jag andas. Förlåt för att jag är jag.

Idag orkade jag inte hålla mig längre. varje dag i flera veckor har jag varje jävla dag fått hålla mig för gråt. Varje jävla dag har jag hållt allting inom mig.
Men idag orkade jag inte. Jag bröt ihop totalt. Och allt började när jag egentligen hade slutat.

Jag skällde ut Jonas för att Ludmila är dumihuvudet. Sa att hon borde skjutas i tinningen och att jag hatar henne och att jag skiter i allt. Jonas sa att han skulle hjälpa mig. Men det gjorde han inte. Och jag är rätt glad att han inte gjorde det också. Men jag började halvtbryta ihop. Kunde dölja det lite. Men sen sa Lucas att han och Simon måste gå och jobba. (det är ju klart att dom behövde, snälla ta det inte fel nu att jag blev arg eller något. Jag vill att ni ska göra ett bra jobb. och då vill jag hellre att ni skiter i mig. Okey?) Så jag gick ner, typ gömde mig lite för att slippa se folk och för att låta folk slippa se mig. Men se orkade jag inte mer, så jag gick bort mot toaletterna och bröt ihop totalt. Lucas kom och pratade lite med mig. Tack älskling. Du anar inte hur mycket det betydde för mig. <3 Tack för att jag orkar lyssna på mig och inte lämnade mig helt ensam. Jag sa som det var, Jag klarar inte mer. Jag orkar inte behöva ta allting helt själv. Jag kommer inte klara skolan mycket mer. Och efter ett tag behövde han gå igen. Jag sa åt honom att gå också. för jag ville hem. Gick upp för att låna telefon och ringde mamma, hon hämtade mig vid 2. Bröt ihop i bilen också och sa att jag inte klarar det och att jag inte tänker göra min redovisning på torsdag. Ska till BUP halv 5. det kommer gå skit. Jag kommer antagligen bryta ihop där också. Men kanske äntligen fattar dom då att jag inte mår så bra som dom trodde. Kanske fattar dom att dom gjorde ett dåligt beslut med att ta bort dom. Fast det är ju BUP, aldrig att dom skulle medge att dom tagit ett dåligt beslut. Jag vill träffa Lucas, jag vill verkligen vara nära honom och ingen annan. Jag vill ha honom här. Jag vill att han ska hålla om mig, och jag vill känna mig trygg igen. Jag vill att han ska vara här så att jag får se honom, så att jag får hålla om honom, så att jag får röra vid honom.

Jag drunknar i mina egna tårar.

Uppdaterad 14:47 - Ringde Nicole, behövde prata med någon annan än mina föräldrar. Tack för att du ville lyssna.

Tack för att ni finns där för mig allihop. Ni betyder verkligen skitmycket för mig <3

måndag, november 12, 2007

Idag vaknade jag först vid kvart i 7 av att klockan ringde. Men även om jag var jättepigg så somnade jag om och vaknade lite innan 8. bara typ en minut senare ringde Nicole mig och frågade vart jag var någonstans. Så jag fick typ skynda mig och ta halv 9 bussen. Så kom typ precis när vi började. Vi pratade om Tirstan och Isolde och jag tyckte jag typ gjorde bra ifrån mig. Sen var det engelska och läxan sög. Orka tänka ut typ fem engelska meningar och översätta dom till korrekt svenska. Sen hade vi lunch och den var rätt god. Jag hade varit skithungrig innan eftersom att jag inte hunnit äta någon frukost. Jag har blivit rätt van med att göra det nu när jag sovit med Lucas och så. sen var det Gehör och Jonas gick igenom mer grundläggande saker. Men han tror ju inte att vi inte vet vad en sextondel är. och så jävla tröga är vi ju inte. Lucas var inte med för han kunde redan allt. Jag känner mig total sämst. sen var det kör och jag hatar Kristina. Hon är så påfrestande. Jag var asnära på att börja gråta tvågånger för att J- the creepy thing var läskig som vanligt. Jag fick verkligen tårar i ögonen. Fyfan vad läskig han är. Och jag kommer få se honom typ varje dag i två år! TVÅ ÅR! ajja, Kristina ville att vi skulle sjunga kolibrilåten. Ni vet den sången som är på julafton med kalle anka, dom fyra blåa fåglarna som sjunger. det är den med hackspetten. Jag blev galen, fattar inte hur hon kan vilja det lixom. sen slutade vi och jag åkte in till stan med Nicole och Ted. Nicole skulle fikat med Linus men han hade glömt bort det så hon fikade med oss istället. Sen gick vi runt lite och jag tog bussen hem vid tjugo i 4. Sen tog jag det lite lugnt, och sen började jag städa uppe i "hallen". det är fräscht där nu iallafall. Som fan. Bytte gardiner inne i mitt rum och i "hallen" och sen fixade jag en duk att ha ute i "hallen". (okey, mamma gjorde allt det sist nämnda). Nu har jag återigen asont i ryggen. Känner verkligen hur dåligt jag sitter och så.

Alltså. Jag hatar egentligen att städa. Men nu har jag fan fått nog av migsjälv. Jag vill inte vara en såndär skitgris som jag förknippas med. Jag vill vara en riktig jävla person för en gångsskull. Jag har aldrig varit förknippad med mitt namn, utan mer som någons kompis. Men nu är jag fan trött på det.
Förut var jag "Nicoles kompis" eller " Hannes flickvän". Men inte nu, hoppas jag.
fast det är säkert så ändå. fast nu som "Lucas flickvän".

Men nu fan ska jag skärpa mig iallafall. Ingen mer skitgris, jag ska bli ny, jag ska bli fin, jag ska bli REN! (den som drar ett skämt om renar eller älgar eller något likande kan dra åt helvete)

söndag, november 11, 2007

Imorse skulle vi upp halv 9. Jag var typ jättetrött igen. Orkar inte med att gå upp så tidigt. Jag behövde egentligen inte ens det. Men Lucas och jag tog iallafall 9.10 bussen från honom och åkte in till Motala. Jag var typ äckligttrött och halvsov ungefär hela resan. Mams ringde så hon kom och hämtade mig i stan sen när vi kom in. sen åkte jag hem och läste ut hela Tristan & Isolde. Som var dålig, dålig och sa jag att den var dålig? Sen åkte jag till teatern, där åt vi pepparkakor (jag som hade sagt till migsjälv innan jag åkte att jag fan imig ska bli nyttig nu!) Sen övade vi på majpjäsen och jag fick höra min låt. Den blir nog riktigt bra faktiskt. sen åkte jag hem för att jag var trött. Och nu ska jag plugga engelska, göra kulturhistoria, komma på när fan min BUP-tid är den 13:de och städa mitt rum som fan.

Jag har blivit väldigt äcklad av mitt rum nu för tiden. Jag känner att jag är den äckligaste människan som finns. Jag måste börja hålla rent i mitt rum nu! Därför blir det att storstäda hela rummet. Det ska fan inte vara masa damm därinne mer nu!


Kan vi inte bara få ha en lugn och skön helg, utan massa stress och utan massa grejer att göra, för en gångs skull?

lördag, november 10, 2007


Idag vaknade jag upp hos Lucas, hade sovit jättedåligt på natten. Vaknat typ varje halvtimme eller något, eller det kändes som det iallafall. Och en gång armbågade Lucas mig i ögat igen. Fast denna gång gjorde det ju inte ont direkt. det var mer som om han la armbågen där. Så det gjorde ju inget. Men vid 7 skulle vi gå upp iallafall för att Lucas skulle till musikskolan tidigt idag. Men jag var så jävla trött så jag ville först inte gå upp. Men gick upp och åt lite iallafall, och 8.10 tog vi bussen in till stan. Jag var typ astrött och halvsov hela vägen. Nicole ringde också för att säga att hennes mamma ska föda idag eller imorgon (vattnet hade gått alltså). Och när vi kom in så sa jag hejdå till Lucas, och gick upp för att kolla om bussarna var där. Jag hann med dom, det var skönt. det är ju så jävla kallt ute nu. Ska fan leta efter mina tumvantar. När jag hoppat av bussen hade Paps precis åkt för att jobba, men han typ såg mig eller något. vet inte hur eller varifrån men han kom iallafall tillbaka, så pratade vi lite och sen gick jag in. Övade på Coldplay låten som jag ska ha som terminsprov på sången i skolan. Jag tycker själv att det börjar bli bra, Men mellanspelen klarar jag inte. Jag kan inte hitta på något eget att ha där. Men men, jag ska iallafall försöka. Vid halv 11 åkte jag till teatern, vi skulle fira Sören som blir 70år. Han har typ hjälpt till på teatern jättemycket och så. När jag kom dit så började vi med att kolla över låten som vi skulle sjunga för honom, och sen målade vi en typ skylt till honom. Den var "fin" även om det ser ut som att en femåring har gjort den. Men det var kul ändå. Sen satt vi och väntade på att dom skulle komma, Sören visste inte att vi var där för att fira honom. Emmy satt och höll koll och helt plötsligt blev hon hyper och skrek att dom kom, så vi gömde oss och när han kom in så sjöng vi för honom och sen fikade vi. Jag åt nog lite förmycket, fast Lucas hade ju sagt att jag skulle äta för honom också. Pepparkakor och marsipantårta. Muuuuumma! När jag höll på att somna i soffan så tyckte jag att det var dags att dra hem igen. det var trevligt och så där, men jag ville verkligen hem. När jag kom hem så vart jag lite piggare, la in bilder och satte mig här och skrev. Ska ta fem i 5 bussen in till stan sen igen för att åka hem till Lucas igen. Men nu ska man väl läsa Tristan & Isolde, annars kommer jag aldrig hinna läsa klart den tills på måndag.

fredag, november 09, 2007


Igår hade jag och Lucas jättemysigt. Även om vi alltid lyckas göra så att den andra får ont någonstans någongång. Älskar ditt skratt baby.
Imorse var jag seg, men det var jätteskönt att vakna upp jämter Lucas. Vi åkte till skolan vid 9.10 och sen satt vi i skolan och väntade på att lektionen skulle börja 10.10. Matte, kul. Janne är cpdålig och har blivit typ skitgrinig hela tiden. Men han lyckas alltid hitta något roligt att skratta åt. Medans alla andra bara stirrar på honom. När vi hade slutat och jag skulle gå ut genom dörren som ledde ut så typ kom jag emot något skitvasst så jag skar up tummen, eller nej inte skar upp direkt, det vart lite överdrivet. Men det låtsnade en hudbit från min tumme och det svider och gör fortfarande jätteont, trodde at jag hade fått in något i såret för att det gjorde så förbannat ont när jag skulle ta på plåster, okey, visst gör det alltid ont eftersom att man nyss skadat sig, men det gjorde konstigt ont. Nicole och jag gick till skolsköterskan, inte den vanliga utan en annan och lät henne titta på det. Hon sa att det inte var något, och Nicole sa att jag är bäst på att gnälla och på att överdriva. Då tar hon fram någon apparat grej, typ ett förstoringsglas för att kolla. Och även jag hade ju fattat då att jag inte hade något i såret, Ajja fick iallafall ett plåster sen, som fastnade i såret så det var jag tvungen att ta bort. Sen va det iallafall lunch och Nicole blev deprimerad över att hon inte såg att det var tomatsoppa förrens efer att hon tagit mat. Sen hade hon sång och jag satt och väntade på henne. Lucas kom för att säga hejdå. Och han var deppig, jag hatar när han inte säger varför han är det. Han sa att han inte ville säga och jag kan ju inte tvinga honom. Och även om han sa att det inte var något jag hade gjort så är det väl klart att jag tror det. Så när han hade gått så mådde jag inte lika bra längre. sen hade jag sång och det gick bra, fick lite grejer som jag ska tänka på sen och så. Men det blir nog bra hoppas jag på. Sen gick jag och Nicole till gympan för att Nicole skulle prata med Malou, och jag blev bara trött och arg på allt, så även om jag hade tänkt att jag skulle prata med henne lite så gick jag ut därifrån. Jag har börjat bli sur på allt och alla, vad dom än säger, även om dom inte ens säger något dumt. Jag får alltid allting som om dom menar på att dom vet bättre än mig och att jag inte kan klura ut något själv. Även om jag vet att det inte är så dom menar. Men sen stack iallafall jag och Nicole till stan och kollade lite. Köpte solrosfrön som jag mumsade på och grejer, sen åkte jag hem vid halv 2. Kollade i en bok som mams köpt. "Notalgiboken om leksaker", Linda är nämligen med i den. Men dom jävlarna har ju varit cp och redigerat bort hennes ärr som hon har på halsen. Idioter. Skulle hängt med Linda när honpirecade sig idag. Men det blev inte så. Hon ringde för att säga att hon skulle pierca sig, men hennes mobil dog, fast hon ringde upp från sin pappas eller mammas mobil för att säga det. Men jag hade inte hunnit ner iallafall. Men det gör inte så mycket, Får ju iallafall se henne på måndag. Nu harj ag inte gjort så mycket, borde läsa Tirtan & Isolde för att vi ska ha typ samtal om den på måndag. Ska till Lucas ikväll.

Usch, jag har tappat all lust att göra något. Jag vill inte gå ut och jag vill inte sitta vid datorn. Men det finns ju inte mycket mer att göra.
Så fort jag planerar att göra något som inte händer direkt efter typ, så får jag ångest och funderar på att strunta i det.
som nu att jag ska till Lucas ikväll. Jag vet ju att jag egentligen vill dit. Men ändå så känner jag total ångest över att dar till stan för att ta mig hem till honom. Jag vet verkligen inte varför, för som sagt så vet jag ju att jag vill vara med honom och såfort jag träffar honom kommer jag bli jätteglad och inte vilja lämna honom igen. Men just nu känns bara allting skit.
Kanske är det för att han var typ deppig i skolan och jag inte kunde göra något åt det som får mig på sånna här tankar?
Känns lite som om han egentligen inte vill ha mig vid sig jämt. Eller jag vet inte. men jag mår skitdåligt när han är deppig och inte säger vad det är. För då kan jag ju inte få honom på bättre humör. Även om han verkade vara på bra humör på gympan. fast då var ju inte jag där. Han verkade på något sätt bli lite mer deppig igen när han såg att jag var där.
Nej, nu fantiserar jag ihop massa saker igen. Eller, jag hoppas att jag fantiserar iallafall.
Fan, jag vet inte jag har gjort för fel ju! Varför kan du inte bara säga det någon gång, jag hatar att vara den som måste tvinga ur dig saker, jag vill ju känna att du inte ska ha några problem alls med att säga saker till mig.
jag är totalt värdelös.

dagens väder gör ju inte det hela mycket bättre heller. Äckelsnö.

torsdag, november 08, 2007


Idag försov jag mig, kom till andra lektionen. Engelskan var okey. Ensemblen var okey, fick nya grupper, nytt tema, nya låtar. Bra grupp, sämst tema, halvdugliga låtar (tycker ju inte dom är bra, men jag skulle inte bli psykiskt störd av att höra dom.) (yes, jag är mästare på att överdriva). Under lunchen vart jag typ asarg på Lucas och på Nicole. Dom typ slog varandra och grejer, kul att se sin pojkvän och sin bästa vän göra det. Jag kunde inte vara kvar, för jag ville inte börja skrika på dom, för då skulle dom bara bli sura på mig och grejer, så gick ner till skåpen lite och sen satt jag där och lyssnade på musik, men dom sa iallafall förlåt till varandra rätt snabbt, så det var ju bra det iallafall. Hade gehör som jag tyckte var tråkig och jobbig. Sen hade jag utvecklingsamtal. Och det förstörde fan hela min dag! Jag har två IG-varningar, G- i matte. Idrotten sa vi inte så mycket om. Jag sa att denna historia uppgift är för svår för mig och att jag hatar matten så mycket att jag mår illa av att gå dit. Och sen fick vi se frånvaron och grejer. Sigrid sa att jag var typ bra i "hennes ämnen". Det är MARIES ämnen, fag. Men sen var jag sur och jag gick inte till matten efter. Väntade på Nicole vid skåpen och sen gick i till bussen och åkte till stan. Där var Linda och Ida snälla och lät mig och Nicole gå och fika själva. Var skönt att det bara var vi, även om vi inte fikade och så så länge så. Känns på något sätt alltid mycket bätre mellan oss när vi väl har pratat lite själva och så. Det blir ju inte så så ofta nu för tiden. Vilket är väldigt synd. Sen åkte jag hem och pratade med mams, sen lagade jag mat. och om en timma ska jag åka in till stan för att träffa baby och åka hem till honom. Sover där också. Imorgon är det fredag. Det ska bli skönt, tror jag iallafall.

onsdag, november 07, 2007


Idag vaknade jag jämter Lucas. dagen kunde alltså inte ha börjat bättre <3 Skolan var dålig, efter skolan gick jag och fikade med Lucas på stan för att han skulle ha utvecklingssamtal senare. Såg massa söta bebisar, och jag vill också ha en. Får nog ta och sno Nicoles mammas när den ploppar ut. När Lucas åkt till skolan åkte jag hem. var så jävla trött så jag somnade till och sen fick jag skjuts till teatern. Där gjorde vi inget. (men vi åt inget! eller okey, chipsen jag hade köpt tidigare) utan vi pratade lite om kommande grejer och sen så skulle vi hitta på en låt till en som fyller som typ har hjälpt oss med allting på teatern och så. Men vi hann inte klart den innan jag skulle dra. Sen kom jag hem och typ ja...

Vet inte varför men jag har typ börjat bli arg och grinig och tjutfärdig för allting. Om någon inte lyssnar på mig första gången blir jag typ asarg och vill bara tjuta och grejer. Vet inte varför. Blir så trött på mig själv som blir sån. Idag när vi väntade på matten började jag må illa. totalt utan anledning, även om jag har mina misstankar.. Sa att det var för att jag inte hade på mig mina glasögon. Kanske hade med det att göra också, men ja. Nej, esch, jag vet inte. Jag orkar väl inte bry mig så mycket om skolan längre bara. Jag känner verkligen bara att jag hellre hoppar av nu. Även om jag kanske inte egentligen vill hoppa av. Men mina betyg har ju fan sjunkit. Har två IG-varningar så lixom. Nej, Jag skiter i det här nu. Mina betyg blir det dom blir. På fredag gör jag sista försöket med gympan. sen orkar jag inte bry mig mer. Historian kommer jag aldrig kunna få G i. Uppgifterna är för svåra för mig. Kommer aldrig kunna få den hjälp jag behöver. Speciellt inte med denna uppgift. Det är lika bra att bränna upp pappret och sluta lyssna när jag hör något om det.

Tack för att du finns Lucas och för att du lyser upp min vardag. <3

Har dessutom börjat sakna Nicole jättemycket, Det låter kanske dumt. Men alltså, vi ses knappt längre, eller alltså umgås. Vi ses ju varje dag, i skolan och typ umgås lite efter skolan för att Nicole väntar på sin buss. Men det är ju inte samma sak längre.
Förlåt om detär mitt fel att det blivit såhär. Jag gör mitt bästa för att visa att du fortfarande betyder lika mycket för mig. fan vi firar ju Bomullsbröllop eller vad det var nu ju ! <3
Du er miwn beswta vewn.

tisdag, november 06, 2007


Idag vaknade jag lite innan 8, då Lucas ringde mig. Det var rätt skönt att börja hela dagen med att prata med honom. Vi pratade typ 20 minuter och sen behövde jag börja göra iordning mig. Tänkte ha Tröj/klänningen jag köpte igår på mig. Tyckte att det vart fint och att sminkningen vart riktigt bra idag, tog också på mig mitt hårspänne som jag köpte på Arvika, för jag kände att jag fan måste använda det. På något sätt så lyckas jag alltid att få bråttom på morgonen. För jag vart jättesen till bussen. Fast det är skönt att inte behöva vänta så länge på bussen nu när det börjar bli så jävla kallt. När jag kom till skolan träffade jag Nicole och Lucas. Alltid en bra början. Sen hade vi engelska och den var okey, gjorde rätt många uppgifter för att vara mig och jag förstod mig på allting. Fast det kan ju vara för att uppgifterna är så jävla onödiga. Eller dom flesta iallafall. Efter lektionen så pratade jag, Nicole och Sigrid om radioprogramet som vi skulle ha gjort för flera veckor sedan. (med Emilia också) Och vi sa som det var, vi ville inte göra det för att vi får sån jäkla ångest över det. Så vi kom överrens som en annan grej, fast jag vill fortfarande inte göra det. Tror att min ångest kan ha lite med att göra att jag inte känner att jag känner Sigrid. Tror jag skulle kunna göra det mycket lättare om det hade varit Marie som hade lyssnat. När vi var påväg ner till skåpen snackade jag och Nicole lite om att vi är trötta på att folk tror så mycket om oss, om att vi hittar på grejer och så. Men grejen är ju den att vi är lika, och vi tycker oftast att samma saker är jobbiga och ångestfyllda, inte fan hittar vi på det lixom, finns ju ingen mening med det. När vi kom till maten träffade vi Ida (som var jättefin i håret idag) och Linda, sa grattis till Linda som fyller idag. sen åt vi och det var rätt gott. jag orkade inte min gitarrlektion idag heller så vi satt typ på golvet som är typ på väg mot A-huset och där sa vi att ingen orkade med kulturhistorian. Det var här jag gjorde bort mig totalt. Jag sa det att det var ju onödigt att dra dit för Ludmila säger ändå bara "våt,våt,brå,brå"(vad,vad,bra,bra på riktigt svenska) och precis när jag sa allt det så gick hon precis där och när jag kollade däråt så log hon mot mig och grejer. Fyfan vad pinsamt, det fanns inte ens chans att hon kunde ha missat att höra det. Och jag tror nog att hon fattade att jag menade henne. För alla började asgarva när man såg att hon var där också. Det var i den sekunden jag var helt bestämd på att inte gå till den lektionen. Så efter historian drog jag, Ida, Linda och Nicole till stan för att fika på ströget. det var gott men det var massa skrikande barn där. Visst, jag älskar barn. Men fyfan vad jag hatar när barn skriker på fik och sånt. När vi suttit där och pratat lite och så, så gick vi till Östenssons för att Nicole skulle ha godis. Sen gick vi ner och väntade på bussen. Tog 14.43 bussen med Nicole och Ida. När jag varit hemma en stund så skulle vi äta mat. Jag tror att jag typ fått ett hål i tanden eller något. För jag har asont där. Eller inte hela tiden, men när jag åt fick jag jätteont. Ska iallafall till tandläkaren innan jag är 18 så att jag kan kolla gratis, för det är la när man fyllt 18 som det börjar kosta? Ajja, har jag hål måste jag ju ändå gå dit. Lucas skickade ett sms och frågade om han kunde komma hit när han hade gymmat, och klart att jag vill det. Vill gosa med honom så ofta jag kan. Får se om han sover här också. Det är ju onsdag imorgon och vi har en vana att råka försova oss då. Men det är sånt som märks. Nu ska jag iallafall fortsätta kolla på Lost och vänta på baby.

måndag, november 05, 2007


Inatt sov jag ingenting. Kollade på Lost och drack Cola istället. Men jag började ju dricka colan för att jag visste att det var försent för att sova, och jag ville inte somna när jag var på bussen.
Fast det gjorde jag nästan iallafall. När jag kom till skolan var det typ ingen där. Träffade Emilia och hon frågade om vi haft kul på festen och så. Sen kom alla och det var dags för svenska. Jag typ halvsov genom hela svenska lektionen. Jag var så jävla trött. Vi lyssnade på Tristan & Isolde operan. Det var inte bra, det var för tidigt på morgonen för att klara av att höra opera. Efter svenskan var det engelska, och jag var ännu tröttare. Började må illa så jag var tvungen att gå ut ur klassrummet så att jag kunde lägga mig på en bänk i korridoren. Där somnade jag. vaknade av att jag rykte till i benet. Tur att ingen var där då. sen kom Sigrid ut och frågade hur jag mådde och hon förstod att jag inte hade sovit något. Men jag gick in igen och fick lite svar till en uppgift som dom andra hade gjort. Sen var det mat. Och jag hade bestämt mig för att äta lagom. Men jag åt mer än vad jag tänkt. Kan fan aldrig hålla mig. Men efter maten var det gehör. Och jag fattade som vanligt inget. Jag bara kände allas blickar när jag frågade Jonas om och om igen över samma sak. Okey, jag vet att jag är trög! Men sen fick jag hjälp. Eller lite iallafall. Men sen kändes det bara skit iallafall. Vet inte riktigt varför. Men när vi väl skulle göra uppgiften och så så vart jag asstressad över att jag inte kunde det så jag gick istället. tog mina grejer och gick. Gick ner till skåpen och lämnade min jacka, gick upp igen. Men då satte sig alla vid mig och pratade med mig, så jag gick och låste in mig på toan. Och bara dunkade huvudet mot väggen. Sen kände jag att jag behövde gå på kören. Då kom Lucas in och såg jätteledsen ut, och jag trodde som vanligt att det var mitt fel. Han sa att han bara var trött. Hoppas att det bara var det. Störde mig asmycket på killarna, men speciellt Hannes. Alltså, allvarligt, hur jävla svårt är det att bara hålla käften? Det går så jävla mycket bättre om man bara kunde vara tyst. Visst, ha ingen respekt för Kristina, det bryr jag mig inte om. Men jag orkar inte med att alla. eller ja dom ska skratta och flänga hela jävla tiden. Blir så trött på det! Gah! Efter kören så tänkte jag fråga Lucas om han kanske ville hålla mig sällskap till typ 4. Skulle nämligen på en informationsgrej på körskolan. Men han sa att han skulle hem och äta för att han skulle se när hans bror spelade på Skylten ikväll. Jag ville också dit och funderade på att hänga med. Men Lucas tyckte att jag skulle gå på informationsgrejen. Så han gick till sin buss och jag hoppade på min. I stan så skulle jag vänta på 303:an hem till mig så gick in på Vero moda så länge, och självklart hittade jag en jättesöt tröja som var på rea, fast den fanns bara i Large, men den passade att ha till klänning då. Så jag var tvungen att köpa den. Träffade Sandra lite snabbt med, men hon skulle ta nästa buss så hoppade på min buss hem. Cpchaufför som var nära på att missa att stanna vid bushållsplatsen. När jag kom hem så började jag må illa igen. Så jag struntade i informationsgrejen och sov istället. Jag vet smart drag typ. Nu ska jag väl kanske ner och äta något litet. Inte ätit sen skolan, och det är det ända jag ätit dessutom. Mår fortfarande illa, men nu har jag iallafall fått lite sömn. Saknar Lucas. Vill alltid ha honom nära mig. <3

söndag, november 04, 2007


Igår var det klassfest som gällde. Lucas och jag städade lite snabbt och vid halv 1 kom Nicole. Vi hade rätt tråkigt medans vi väntade på Ida och på att det skulle bli dags att klä ut sig. Vi beställde pizza och vid 5 började vi fixa oss. Ida var emo, Lucas var Maffia, Jag var Tingeling, Nicole var hiphopare. Linda kom sen också och hon var pirat. Vid tjugo i 6 gick jag och Lucas till sveakiosken för att hämta upp Ted. Jag höll på att frysa ihjäl. det var ruggigt kallt. Sen så sminkade vi oss klart, och sen började vi dricka lite smått.
Vid 7 gick alla utom jag och Ted till svea för att hämta alla andra. Alla var jättesöta!
Vi hade skitroligt, även om jag fick typ sammanbrott 2-3gånger och bara skrek och grät.
Blev bara trött på allt och alla ett tag. Men det var kul.
Orkar inte direkt säga allting, Jag är nöjd med kvällen, med vissa undantag. Förlåt baby. Jag vet att du säger åt mig att inte säga det något mer men jag känner itne att jag sagt det tillräckligt. Jag känner mig jättedum! Älskar dig jättemycket. Hoppas att du verkligen litar på mig. Men vid 2- halv 3 så sa jag åt alla att dra för att jag var trött.

Det var som sagt lyckat.

Idag stäade jag och Lucas och Ida hjälpte till, det var förbannat smutsigt. Men man hade inte direkt förväntat sig annat. Sen åkte Ida hem och vid 5 åkte Lucas.
Saknar honom redan. haft honom vid mig sen i torsdags så.

Skola imorgon. Vill inteee! :(

fredag, november 02, 2007


Torsdag: Vaknade tidigt för att ta 11.43 bussen till Linköping. Lucas hoppade på vid sig sen. Vi kollade kläder och fikade och vid 4 gick vi till hans bror lite snabbt. Sen åkte vi hem till honom, så att han kunde hämta lite grejer, Och sen åkte vi hem till mig.
Halvsprang hem så att jag skulle hinna med samma buss igen. Och sen åkte vi in till stan och handlade mat och sen åkte vi hem till mig igen. Gick till kiosken för att hyra film. Det blev Ocean´s Thirteen. När vi kom hem åt vi och sen tände vi ljus och kollade på filmen och hade jättemysigt. Sen gick vi och la oss och hade jättemysigt tills vi somnade.
vaknade vid halv 6 och låg jätteobekvämt, och inte kunde jag ligga nära Lucas, för han låg så konstigt. Somnade runt halv 7 igen iallafall.

Fredag: Vi vaknade vid halv 11 eller nått och hade mysigt tredan från början. Åt sen frukost och vid halv 2 ringde Gabbie mig. Lucas gick och tränade och jag väntade på att Gabbie skulle komma. Hon kom runt 2. Sen sminkade hon mig lite sen gick vi ut och skulle fotografera. Det blev nog rätt så bra faktiskt. Och muffinsarna var jättegoda som hon bakat.
Sen gick jag hem och nu fryser jag som fan.
Snackar med Nicole, och ska nog till stan och fika med henne och becci. Bara jag får tag på Lucas så han vet vad som gäller sen.

Ikväll skulle nog Lucas och jag kanske dra till Ted. Vi får se hur det blir med det.