onsdag, maj 07, 2008

Nerläggning!

Jag lägger ner denna!

Jag finns på http://Eliyana.blogg.se

Läs där istället, och ge mig förslag på hur jag ska förbättra och fixa. Alla förslag är välkomna.

See you later alligator!

måndag, maj 05, 2008

Schema somfan!

Jag ska börja schemalägga mitt plugg.

Denan veckas plugg.

Måndag 5/5

  1. Redovisnigen till historian
  2. Matte
  3. Engelska AGC p. 4-7
Tisdag 6/5
  1. Redovisningen till historian - om den itne hann bli klar på måndagen
  2. Matte
  3. Engelska AGC p. 28-33
Onsdag 7/5
  1. Matte
  2. Engelska AGC p. 42-43 & 12-15
Torsdag 8/5
  1. Nya tiden/renässansen - Historia -omprov den 14:de
Fredag 9/5
  1. Engelska
  2. Nya tiden/renässansen - Historia -omprov den 14:de
Självklart kan det komma tilloch åka bort lite, då jag kanske blir klarm ed vissa saker dagen innan eller sånna saker. Hoppasat jag kan hålla det här nu också. Och att jag kan göra det här varje vecka. Då kanske jag slipper att ha atusen saker att göra dagen innan det ska vara klart?

Har utvecklingssamtal på torsdag också. Inte pepp!

söndag, maj 04, 2008

Jag ger mig väl på att försöka hålla mig inom vissa gränser i en ny blogg

http://eliyana.blogg.se/

den är fortfarande under konstruktion så, förvänta erm est att den ser förjävlig ut ^^

Men jag kommer fortsätta skriva här med.

lördag, maj 03, 2008

En andra chans, ett nytt försök.

Och efter detta lilla uppehåll man haft med att inte skriva så har allting plötsligt vänt och blivit jättebra.

I torsdags åkte jag till Borensberg för att göra dreads på Lucas. Han var så söt och gullig och sa massa saker som jag blev glad av. Typ rörd men ändå inte eller hur man ska säga.
Efter ett tag pussade han mig på kinden, och efter ett tag stod vi och höll om varandra och jag fick pussa på honom. Jag blev varm i hela kroppen. Sen satte vi oss och kollade på film medans jag höll på lite med hans dreads fortfarande. Jag frågade honom hur det skulle bli mellan oss nu, och han sa att han ville försöka igen. Jag började gråta. Jag blev så glad, dom orden som jag väntat på i mer än två veckor kom äntligen. Sen så åkte jag hem runt 8. Glad.

Och igår åkte jag tillbaks för att fortsätta med dreadsen. Vi pussades, myste och gosade och jag var så glad. Sen gick vi och åt pizza inne i "byn" som Lucas kallar det. Sen när vi skulle hem ösregnade det, så vi gick in till östenssons där jag köpte massa onyttigheter, väl hemma var min ena sko fylld med vatten så det plaskade om mig när jag gick. Inte kul. Sen blev jag inte riktigt klar med dreadsen men han kunde göra dom sista själv för det vara bara ett par stycken kvar. Sen åkte jag hem. Läste och vräkte i min nötter. Somnade och vaknade med tanken att "shit jag sköljde inte igår och jag åt asmycket precis innan jag somnade". Men jag tänkte att sååå farligt är det ju inte att glömma en gång. Har ju varit asnoga med det där innan så.

Idag gick jag och mamma på stan. Handlade en ny jacka plus lite annat smått och gott. Det var trevligt. Efter det har jag bara suttit hemma och haft tråkigt. Imorgon ska jag städa och plugga och förhoppningsvis kommer sötLucas till mig och sover här.
Gud vad jag har saknat honom.

Det känns så bra. Men jag tänker också att, om det är så att det inte kommer funka, så gav vi det en andra chans, ett nytt försök. Men jag hoppas på att detta kommer bli perfekt, detta kommer bli bra.
Och det bästa med allt var att han sa att han älska mig, att han var säker, att han saknat mig. Oh, jag skulle kunna spendera hela mitt liv i din famn älskling.

tisdag, april 29, 2008

Fool for a lonesome train

Igår somnade jag halv 9. Sov skitbra, vaknade typ en gång vid halv 5. men lyckades somna om igen.
Gick upp kvart i 7, fick för mig att jag började 8. Men kom på att jag började 10.
Tog en halvtimma för mig att äta min frukost.

Kom till skolan och på engelskan hade vi speaking övning. Vilket jag inte var pepp på med min tunga, men det gick rätt bra.
Sen var det lunch. Och jag åt typ 1/4 potatis och tre småsmåsmå bitar korv på 20minuter. Sen pallade jag inte äta mer.
Sen var det historita och jag satte mig i mediateket med Lucas, Bob och sen kom också Ted.
Det var rätt kul.
Sen behövde vi inte ha arbetsmiljö så Jag, Nicole, Ted och Lucas drog till stan för att fika.
Sen köpte jag grejer till min och Lucas tårta som vi ska göra på torsdag sen åkte jag hem.
And thats it...

Om det är något jag inte tycker om är det när folk antar saker om mig. Visst att det alltid har gått bra och det går bra den här gången också. Men det känns så jävla fel. För helt ärligt vill jag inte någonting imorgon. Och jag hade tänkt dra hem tidigt, men nu känns det inte som om jag kan göra det. Men det är okey, det är inte det. blir faktiskt rätt stött när man bara antar. Även om jag själv hade antagit att det skulle bli så, men det är ju för att detta inte är första gången.
men skitsamma, allt går brabra. Men någon gång kan ni la fråga igen eller?
Jag sköter faktiskt inte ett hotel.

Mitt hål varar under tungan. Jag är livrädd, har hört att det inte ska vara om det inte är asinfekterat.

måndag, april 28, 2008

Splash back.

Igår var första gången på över en vecka som jag inte grät någonting. Det kändes faktiskt konstigt.
Men inte kunde jag somna iallafall. Sminkade mig, fixade håret, läste massa Harry Potter och lite engelska, somnade halv 5 - 5. Mamma väckte mig kvart över 6.
Jag låg kvar ett tag, på ett speciellt sätt så att håret inte blev förstört, sen gick jag upp. Försökte äta något, men det gick inte. klarade två tuggor av en av macka sen mådde jag illa.

Gick till bussen och då blev jag självklart hungrig. Men jag struntade i det och tänkte bara att jag tar en macka efter nationella. Provet gick faktiskt överförväntan. Skrev den längsta uppsats jag någonsin skrivit förut. Men sen kan ju fortfarande innehållet vara kasst men, ja jag kom iallafall på något.

Sen rullade skoldagen på. Jag, Nicole och Rebecca skippade ensemblen och åkte till stan istället. Där skulle jag och Nicole ta ut pengar till våran piercing. Bara det att ALLA automater jag kunde ta ut på hade tekniskt fel så jag fick inte ut något. blev mer och mer förbannad och tillslut gick vi in på banken. Problemet var ju att jag inte vet vad jag har för bankkontonummer. Men det löste sig. sa att jag hade ju ID-kort plus bankomatkortet. Så jag fick mina pengar tillslut. Det var skönt att det löste sig.
sen gick vi runt i stan lite. Nicole och jag köpte kakor.
Sen tog vi tjugo i 4 bussen för att pierca oss.

Träffade en fyllegubbe
vid Napoli som var riktigt läskig, orkar inte förklara allt. Men han var riktigt creepy och gick typ alltid lite närmare mig. Sen smet vi från honom och sen piercade vi oss.
det var nice och gjorde inte så ont som jag trodde. det var väl mest obehagligt.
Sen åkte vi till stan, jag köpte jordgubbskräm (<3)

Sen åkte jag hem och fick visa mamma min tunga typ tio gånger. Hon sa precis så som jag trodde att hon skulle. Min mamma är rolig.

Sen åt jag tomatsoppa, fick ta en kaffesked att äta med, fick inte in en storsked i munnen. Kunde inte äta makaroner, för det var som om jag glömt bort hur man tuggar.

söndag, april 27, 2008

You can't just say 'I love you'. You have to live 'I love you'.

Känns som om det blir värre för varje dag som går. Eller känns och känns, det är så.
Igår fick jag en halvliten panikattack.
Satt och hyperventilerade grät och skakade. Ville bara träffa Lucas, var nära på att ta en buss halv 1 på natten till honom. Men han tyckte det kändes så konstigt så det blev inget.
Så idag var jag nära på att ta 14.25 bussen till honom, men han hade säkert blivit arg och inte släppt in mig så jag sket i det också...

Om två dagar har jag varit singel i två veckor. Det är fan dom två värsta veckorna i mitt liv.
Jag har verkligen aldrig mått såhär dåligt över att det tagit slut mellan mig och någon. Och jag har ändå mått riktigt dåligt.

Sitter och lyssnar om och om igen på Ben Harper & the innocent criminals. varför?
Jo, för Lucas fick mig att lyssna på dom. Och dom är bra. Och basisten är jävligt cool. Jag älskar tjocka negrer okey?!

Och jag älskar dig, kommer nog alltid göra det. Kommer nog aldrig riktigt komma över dig. Även om jag vet att det kommer bli bättre med tiden. Men just nu skulle jag nog göra allt för att få vara i din famn igen. Jag förstår inte hur du kan ta det så lätt.
Och säg inte till mig igen att göra det bästa av situationen.
Hur kan man göra något bra av den sämsta situationen någonsin.

Pappa tvingade mig att äta förut. Nu mår jag illa. Jag ville inte ha, men han tvingade mig. hade jag inte ätit självmant hade han tryckt in maten i halsen på mig.

Nationella i engelska imorgon. Tror det kommer gå dåligt. Men jag bryr mig inte riktigt. Tror inte ens jag kommer klara skolan, bryr mig inte om det heller.
Piercing i tungan imorgon med. är väl nervös. Men med min jäval tur kommer den säkert bli as infekterad så jag måste ta ur den. Jag har inte direkt så bra tur nu förtiden.


I wish I could find a way to sing the life back into you and I
But now I am afraid that it is just too late.

fredag, april 25, 2008

Nephelim

Inte varit i skolan på två dagar nu. Vet inte riktigt varför. Men mamma och pappa har inte sagt så mycket heller så.

Känner mig faktiskt inte så ledsen längre, nu känner jag mig bara tom.
Jag fantiserar om att vara i din famn. Jag drömmer om att det är du och jag igen.
Men jag vaknar upp och är lika tom som när jag somnade.

Jag vill prata med dig helatiden, men ändå inte. Vet att det bara kommer förvärra iallafall.
Vad jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden, så att jag inte hade sagt så som jag sa den dagen. för snart två veckor sen. Jag ångrar mig så grovt.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre, allting känns så meningslöst iallafall.
Känner mig om möjligt ännu äckligare och fulare och mindre omtyckt än någonsin. Jag vill göra saker, men jag mår dåligt av att göra dom.
Jag borde gå till teatern idag men jag vet inte vad jag ska göra där. Okey, repetera på pjäsen. Men jag passar inte ens in där.

Snälla kan någon dra ur mig ur detta svarta hål?