måndag, mars 03, 2008

Don´t talk me down.

Jag försov mig brutalt. Kom till skolan halv 2 för att ha kör och ensemble. Fick veta att jag har 38timmars frånvaro och att jag har en varning. Jag måste alltså verkligen skärpa mig angående skolan nu.
Men jag orkar ju verkligen inte eftersom att jag bara känner ett sånt jävla hat mot allting.
Det ändå som är roligt att gå till är ensemblen och ibland engelskan och svenskan. Annars suger ju totalt allting.

Känns inte som om man ska få ha en frihet med det här. Ska inte gymnasiumet vara frivilligt?
Känns inte som om det är så längre. Vi måste ju ha pengar för att klara oss och om vi inte går på det som vi egentligen ska gå på frivilligt så får vi inget. SLUTA MANIPULERA OSS UNGDOMAR!
Sen är det ju så också att vi tvingas att lära oss saker, jag menar ta Nationella proven t.ex. Det är ju inte
för att kolla vad vi lärt oss. Det är för att vi är tvingade till att kunna det som är på provet. Även om vi kanske har blivit skitbra inom ett område som knappt är med på provet.
Så om vi säger att jag är bäst på att stava, men så handlar allt om grammatik, då får jag IG i engelska bara för att dom inte tog med det område jag är bra på. Ja, skolan ska ju vara en bra plats för oss ungdomar ja.

Annars så träffade jag Anna förut, vi fikade och pratade och sen kollade vi vilken av klänningarna från Gina tricot som jag skulle köpa. Det blev den som jag kollade på från första början.
Som enligt Lucas var ett tygstycke ( nu lät det som om jag typ kommer gå halvnaken ^^)
Tröjan såg ut som ett nattlinne på mig och den andra såg antigen mammig eller slampig ut.
Den andra såg ut som mig ^^
Nämligen sådär! ->

Annars så hoppas jag på att det blir roligt på fredag, men jag har fortfarande inte hittat någon som kan köpa lite cider till mig. Jag vill inte fråga mamma om hon inte kan tänka sig. Men jag kan inte förstå på ett sätt varför hon inte gör det. Jag kommer börja gå ut på krogen om typ en vecka. Ajja, det är ett annat problem.

Problemet just nu är att jag vill träffa Lucas, men ungen verkar inte kunna. GAH! Saknar honom skitmycket. Vill mysa sönder honom! Hatar när vi inte ses, jag vill verkligen vara med honom nu och mysa galet! GOSIGOS!

Inga kommentarer: