tisdag, oktober 09, 2007

Hopp.

Måndag; Lucas fyllde år så grattade honom och fick alla att sjunga för honom på svenskan. Sen var skoldagen skit. Och kören var hemsk. Jag fattar inte varför han tittar på mig HELA TIDEN! jag blir ju förfan skiträdd. Var verkligen jättenära på att börja gråta, fyfan vad läskig han är.
Tog tillochmed av mig glasögonen för att inte kunna se honom ordentligt. Fyfan. Fick dessutom reda på att jag ska vara en sån där informatör eller vad det heter, så jag ska stå och ljuga för alla stackars nior som tror att Platen är en skitbra skola. Är med Lucas så det är rätt lugnt då. Frida och Sofia hade det också. Sen åkte jag och Lucas in till stan och fikade med Ted. Och sen köpte Lucas en present (ett ljus) till sin mamma (ljuset var en jättebra present, åt helvete med salvan!) och sen åkte vi hem till honom.
Vart jättenervös för att hans bror skulle komma till dom. Hatar att träffa släkt. Men det gick la bra, jag var skittyst och sa "mm" till allting. Men så är det la ibland. Sen pluggade vi lite och hade mysigt. Men som vanligt så lyckas jag göra alla deprimerade och förstöra precis allting. Så blev jättetrött på migsjälv och ville bara sjunka genom marken i den sekunden.

Tisdag; vaknade och jag frös som fan. Det var äckligt kallt. Ville verkligen inte gå upp för att det var så kallt. Men fick låna Lucas halsduk (som han glömde ta tillbaka sen). Vi hann inte med halvbussen så fick ta tjugo i. Var så jävla trött på bussen att jag säkert hade kunnat somna om jag bara hade åkte lite längre. Kom precis när alla gick in till Latinen. Känner mig rätt duktig, då jag faktiskt förstår det mesta nu, eller ja, det som dom andra redan kan börjar jag också kunna nu ^^ Engelskan var okey, och historian var rätt hemsk. Jag började tappa allting då. Jag kunde inte längre koncentrera mig, och jag orkade knappt prata med någon. På kulturhistorian behövde vi bara läsa en text sen fick vi sluta. Och jag sjönk ännu längre in, eller bort. Ja, bort.
Stack till stan med Linda, Ida och Nicole, och där snackade jag väl minimalt lite. Hatar att jag inte klarar av att prata med folk, jag orkar inte ens lyssna, såfort jag hör något så stänger jag bort allt, så att jag inte hör något. Även om jag vill lyssna.
Sen åkte jag hem och åt upp tårtan som fanns kvar sen ihelgen. Mår skitdåligt nu, tycker verkligen att jag ätit upp mig tio kg eller något. Blää.
Ska plugga Historia snart, måste bli klar med det jag inte kunde förstå på lektionen.

Inga kommentarer: