Hopp, bröt ihop i skolan idag. Och allt för den där jävla gitarren. Vi skulle spela upp för klassen idag. Våra ensemblelåtar. Men Johan var inte där så vi hade ingen sång. Och allt gick skit.
När vi spelade upp fick jag panik och tappade bort mig hela tiden. Klarade inte solot, allt gick fel. Vi vet verkligen inte vart vi är i låten om vi inte har sång. sen efter skulle vi ha gehör. Nicole och Lucas sprang iväg och jag kände tårarna komma så jag "sprang" ut till korridoren. Där började jag måla på min hand, för att försöka lugna ner mig. Det funkade inte.
Sen kom Rebecca och Sofia och pratade med mig, och Rebecca sa att hon hade sett att jag böärjat få panik när vi spelade upp. Dom sa att det lät bra, men jag tycker alltid att det låter så fejk när folk säger bra grejer om mig eller om det jag gör, när jag sitter och säger att det gick skit eller lixom gråter. Då blir det mer som om dom säger det bara för att försöka muntra upp mig.
Sen kom Frida och Emilia också. Frida vart väl kanske lite chockad över att jag grät, men jag sa det att det är det jag gör när jag blir stressad. Frida sa det att det var bra och att dom inte kan kräva så mycket av oss som dom gör. Vi skulle öva så mycket vi kunde nästa vecka.
På matten var jag arg över att jag är så vek och att jag hatar att gråta när folk ser mig. Så jag målade hela min hand helt blå. hela handflatan var blå. var arg på att vi har prov imorgon, och det jobbiga är att jag "kastade" pennan mot blocket, och tillslut sa linda "vad är det?" kände som om hon trodde att jag hållt på med pennan bara för att hon skulle fråga så att jag fick berätta för henne.
Vilket inte var meningen, jag var ju bara asförbannad.
Gick ut och skulle tvätta bort det blåa från min hand. Gick inget vidare.
Stack till stan med Nicole, Linda och Ida, sa inte så mycket. prkade inte, ville egentligen bara hem. Gjorde kladdkaka när jag kom hem.
Det jag blir mest irriterad på är det som jag hatar över migsjälv, för jag vet att jag tänker fel.
Jag vet ju att ni bryr er. Men jag kände bara avsky mot er ett tag där.
torsdag, oktober 18, 2007
skrivet av
Eliyana
@
16:05
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Det var i vilket fall som helst inte så jag tänkte. Du verkade må dåligt bara.
Hoppas att det är bättre nu!
Vad bra, för det var ju verkligen inte så lixom.
Jadå, litegrann.
Förlåt att jag var puckad nyss.
Men jag orkar inte heller med alla hela tiden...
kan du komma in på msn igen?
Förlåt för att jag bara drog.. Men jag orkar inte med att jag försöker byta samtalsämne med dig för att det inte ska bli tjafs och så blir det det iallafall.
Skicka en kommentar