fredag, september 21, 2007


idag missade jag den enda lektionen jag gillar överhuvudtaget. Psykologin. Jag skulle egentligen stannat hemma idag, Men jag orkade inte med att både mamma och pappa skulle vara hemma, så efter ett antal misslyckade försök att sjukanmäla mig (det var upptaget hela jävla tiden) så stack jag till skolan, Kom så sent så ville inte gå till psykologin, skulle bara störa iallafall. Så jag fick hänga med Linda och Ida på deras lektion. Dom kom nämligen ut precis när jag kom. Så satt jag där och tittade på vad dom gjorde. Det såg förbannat tråkigt ut.
Sen hade vi matte och jag fick förklarat för mig vad det var jag hade gjort fel igår. Fast saken var ju den att jag ändå fick fel svar. Plus att jag hade gått till överkurs och lärt mig kvadratkomplettering fast jag inte ens skulle det. Typiskt. Hoppas jag får MVG nu ^^
Hade så ont i halsen idag att jag inte kunde ha sång. Så jag hängde med Lucas till sporthallen. Och där fick jag veta att det var världens störta spindel bland omklädningsrummen.
Och nyfiken som jag är ville jag se den. Och jag lovar, det är nog fan den största spindeln jag har sett i verkligheten alltså. Fyfan. Jag fick panik av den och ville döda den. Men jag vågade inte utan stod och skrek och trodde att om den inte dog av att jag smällde den med boken så skulle den döda mig. Men tillslut vågade jag slänga boken på den, men var livrädd att den skulle komma krypandes ut under boken. så jag fick stampa på boken lite. Benen fastnade sen på pappret. Men jag fick bort det. Och jag var nöjd och min panik försvann direkt. eftersom att jag visste att jag vunnit denna gång.

Pratade med Malou om att jag inte kommer vara med på gympan. Och jag har fått ett streck i det nu. Och jag behöver inte gå dit något mer, för ja, nu slipper jag gympan helt och hållet.
Så stack jag hem och nu sitter jag här.

Jag fick tandvärk när vi åt i skolan, vettifan varför. Aldrig haft det förut heller. Så det var lite jobbigt att få det.

Och idag var det också första ordentliga dagen utan cigg. Dagen började med att jag gav två cigg till Linda, som "ersättning" för att jag tagit av henne denna vecka. sen på matten gav jag Nicole resten av mina cigg (det var minst 15stycken kvar) och gav tändaren till Linda. Så var det borta. Och ingen gång under dagen var jag röksugen. Jag stod med Nicole och Linda när dom rökte, och kände inte något sug alls. När vi väntade på bussen till stan och jag fick rök mot mig, tyckte jag att det verkligen luktade illa. Första gången på aslänge jag känner så om det.
Och jag har nog aldrig känt att jag haft så bra andedräkt efter maten någon gång. Och jag menar, inte fan har man det, man har ju ätit massa mat och allt. Men ändå. Nej, denna dag har känts bra, jag har inte ens känt av att jag behöver ha nikotin i mig, jag har inte fått något abstinensbesvär. Men ja, klockan är inte så mycket, så jag vill inte säga att jag inte kommer få det under dagen. Men det visar bara att det "lilla monstret" håller på att dö. Och denna gång ska jag inte återuppliva honom.

Inga kommentarer: