torsdag, september 20, 2007

Idag känner jag mig rätt duktig.

Även om jag verkligen inte ville till skolan idag och var på vippen att sjukanmäla mig, gick jag dit och var med på alla lektioner. Jag jobbade på matten. Och jag tyckte själv att jag inte rökte mycket alls.
Blev asförbannad på Jonas, men det är sånt man får ta ibland.

Kom hem och började direkt laga mat och pluggade matte samtidigt som jag åt. Och jag drack vatten till maten. (dom som känner mig vet att jag hatar vatten och tycker att det är det äckligaste som finns.)
läste ut "äntligen icke-rökare" av Allen Carr. och jag förstår nu allting jävligt bra.
Dom som inte orkar läsa om när jag förklarar boken och allt. Kan sluta läsa nu.

Jag tror inte jag har fastnat för en bok som jag gjort med denna. Och jag känner mig inte längre beroende av ciggaretter. Visst låter det otroligt? Hurra, jag är en icke-rökare, säger jag direkt. för nu har jag fimpat min sista cigg. Och jag är så jävla glad. Allen Carr var rökare i 33år. Och helt plötsligt slutade han. Och jag vet att om han kan så kan jag. Inte fan kan det vara så svårt. jag är inte rädd för att missa något. För sanningen är att jag inte gör det. Jag unnar mig så jävla mycket istället. Du säger att cigg är gott, att du gillar smaken och lukten? Jag säger ; ta 6djupa halsbloss och säg vad som är så gott. Det finns inget.
Och i denna bok slipper man all skräckprogaganda. För den hjälper ju ändå inte. Jag har varit en slav sen 7:an. Jag har varit en slav till ciggaretterna. jag har blivit hjärntvättad och lurad. Men inte längre. Detta är det första steget mot verkligt liv. Inse att ditt tomrum inte fylls av ciggen, utan att ciggen gör ditt tomrum. Varför ska jag tro att ciggen får min mat godare? Icke-rökarna har ju inte det besväret. Det "lilla monstret" vill bli tillfredsställd. Inte jag.
Allen Carr skriver så jävla bra, att jag tillochmed rekomenderar den för dom som INTE röker. Jag är inte rädd, för jag försakar mig ingenting. Jag mår bra. För jag kommer aldrig mer röka.

Hurra, jag är en icke-rökare.

3 kommentarer:

Edavictoriaa sa...

WIE :D Jag håller på dig sandra :)

Eliyana sa...

Tack :D

moonryder sa...

Låter najs. Keep it up.