söndag, december 23, 2007

My thoughts grow meaningless and forgotten

23:15 - Jaha, nu är det jul igen.. med samma traditioner varje år. Alltid är det exakt samma.
Utom att jag ska till Borensberg på kvällen.

Men vem har bestämt att julen måste firas på det här viset? Varför måste allting vara så jävla bestämt och ritualaktigt? Varför ska alla bete sig som idioter och stressa sönder sig varje jul?
Som om människorna i denna värld inte är tillräckligt stressade utan julen.

varför ska vi egentligen stressa?
Okey, jag är typ mästaren på att stressa, men jag vill ju verkligen inte göra det egentligen.
Hur hade världen sett ut om ingen uppfinnit bilen? Hur hade luften varit om vi inte kommit på ett sätt att förstöra den?
Hur hade vi mått om vi inte hade haft alla dessa symtom på saker vi måste göra hela tiden?
Varför ska vi alltid göra alla andra glada?
När får vi leva för oss själv och inte för all andra?
Varför ska livet bara vara ett enda stort tidfördrivs tills vi dör?

I måndags i skolan så skulle vi skriva en essä. Inom temat. "att vara eller inte vara - vad betyder för mig?" Och jag har tänkt efter det.
Vad är egentligen meningen med allt?

Är det verkligen våran uppväxt som spelar roll i hur vi kommer vara som vuxna?
Är det våra föräldrars "fel" att vi är som vi är?
Varför lever vi?
Okey, alla kan säga "vi lever för att vi ska föröka oss".
Okey, men sen då?
våra barn kommer dö, och deras kommer det, och deras och deras.
Vad är det för mening med att föröka sig om alla ändå kommer dö?
varför försöka när forskarna ändå har konstaterat att solen kommer slokna.
vi har ingen chans..

2 kommentarer:

moonryder sa...

Enligt mig lever man för att ha dödligt kul hela sitt liv. Och få gulliga små barn. Och skratta med sina vänner.

Jag älskar dig förresten. vet inte om jag nämnt det <3

Eliyana sa...

Sure, men jag är ju rädd för precis allting så mitt liv blir ju bara ett jäkla tidsfördriv.

Jag älskar dig precis lika mycket.<3