onsdag, december 05, 2007

Gårdagen slutade i kaos. Pratade med Linda (min syster), och vi snackade lite djupa saker. Hon kom in på att pappa alltid är full. Jag berättade att han kommit hem full i lördags, hon sa att det är så det är och att det alltid varit så och det är tyvärr inget vi kan göra åt saken.
Efter att jag pratat med henne sa jag till mamma att jag hatade alla lärare på Platen, och att jag var så jävla arg på att vi skulle ha terminsprov. Det slutade med att jag skrek på henne, bara för att hon alltid säger "alla är nervösa" alla tycker väl det är jobbigt" "du ställer för höga krav på digsjälv." Och det är det ända jag har hört sen jag sagt att jag knappt klarar skolan mer. Jag vet väl förihelvete om att det inte bara är jag som tycker det är jobbigt, men ska det betyder att jag inte ska ta det så som jag gör då heller. Blev asarg och gick upp och bröt ihop, mamma kom upp och jag skrek igen på henne och tillslut skrek jag att jag hatade att pappa alltid är så full. Så vi pratade lite om det, och vid halv 1 sa vi godnatt, med beslutet om att jag ska försöka prata med pappa innan jul.

Dagen började med att jag försov mig. sen hade jag en rätt okey historia, jag, Simon och Nicole hade rätt roligt ihop om olika saker. Simon skrattade mest över att jag och Nicole skrattade precis likadant. Sen träffade jag Lucas och Frida, dom hade gjort nationella. Blev svartsjuk, trög som jag är. Men sen hade vi kulturhistoria, och då märkte Nicole på mig att det var något. Och jag satt bara och sitrrade på dörren på att Lucas skulle komma till lektionen. Då sattes brandlarmet igång. Så vi fick alla gå ut och frysa i tio minuter typ. Svartsjukan förvärrades därute. . Sen hade vi matte och jag orkade inte plugga, störde alla andra istället och fick Janne på mig. Han pressade sina gula äckeltänder mot mig. Hans äckliga andedräkt som fan fick mig att må illa. USCH! Efter lektionen berättade jag för Lucas, då kommer hon och säger något och får honom att typ skratta igen. Varför får aldrig jag det? tänkte jag då. Lunchen var typ jätteseg för att alla skulle äta samtidigt eller nått. Såg på Lucas att han inte mådde så bra, jag blev helt förstörd, tänkte att det var mitt fel och att jag verkligen hatar migsjälv. sen var det 5 i tolv förelsen eller något skit, men vi gick fackeltåg iallafall. Jag tog kort åt Lovisa, fast jag egentligen inte pallade. Blev rädd för min fackla när den höll på att brinna mot min hand. Sen sjöng vi med kören och sen gick, jag, Hannes, Ted, Simon, Lucas och Nicole och fikade på ströget. Sen stack jag och Nicole till Twilight zone för att hon skulle ta om sina piercingar, det blev skitsnyggt. Sen gick vi in till stan och köpte julklappar. Hon till Linus och jag till Lucas. Är jätteglad över att jag vet vad jag ska ge honom. Jag brukar alltid annars få panik över det och så. sen gick vi till ungdomsmottagningen för att fråga om min p-stav. Sen så sprang vi upp till myrorna för att ge Nicoles farmor pengar, sen sprang vi ner till bussterminalen för att hinna med 620. Sen åkte jag hem och där tog all min energi slut. Så sov till nu typ.

Förlåt för att jag tänker sådär och blir svartsjuk på dig baby. Men jag kan inte rå för det. Jag vet att jag inte behöver vara orolig, men jag tyckte det var så typiskt då jag nämnde det till dig för inte så jättelänge sen. Ajja, skitsamma. Jag älskar dig och jag saknar dig så mycket.

2 kommentarer:

moonryder sa...

Det är inget att säga förlåt för. Jag vet precis hur du känner och har kännt det skitmånga ggr själv. Vi får prata mer om det.

Eliyana sa...

Men det känns så dumt att vara svartsjuk när man vet att man verkligen inte behöver vara det. Tyckte som sagt bara att det var så typiskt eftersom att jag nämnde det till dig för inte alls länge sen.
kanske kan prata ihelgen eller så?
Älskar dig <3