torsdag, april 10, 2008

Nu får det väl ändå vara nog!

Emo, emo, emo, emo. det är väl dagens värsta svordom till någon. Såfort man säger att någon är emo, så tar personen illa upp och blir sur, Varför?! Är du emo så är du emo, och då vet du vad det står för, och det står verkligen inte för "självdestruktiv svarthårig unge med snelugg". Så sluta säga att det är så!
Hälften av er som kallar er punkare vet väl inte ens vad det kom ifrån från början. Nu säger inte jag att jag vet något om det. Men jag kallar inte migsjälv punkare heller. Men allt är helt förvrängt nu förtiden. Ingen stil är som den var förut. Så är det. Tiderna förändras. Get use to it!

Vi människor ska alltid ha något som är fel, vi kan aldrig bara accpetera. Ska vi sätta Emosarna i koncentrationsläger också då eller? Eller vad fan föreslå ni då? Ni gör en sån jävla big deal av en sån jävla struntsak att man inte kan bli annat än arg!

Jag kom in på samtalet emo med en kille på krogen, han hade ingen aning om vad Emo stod för. Han sa att Emo, ja det var en som skärde sig och hade svarta kläder. Men där satt han. Med helsvarta kläder. Då frågade jag "men om alla som är emo bär svarta kläder, borde inte du vara det då"?. "Nej, för jag skär mig inte".
Då är frågan, vart fan har man fått att alla som är emo måste skära sig?
Bara för att det är bevisat att dagens ungdomar är mer självdestruktiva än förut. Eller, ja. Är mer öppna om det.

Det finns knappt någon som är emo längre, för knappt någon vet ju vad det betyder, från början. Ingen vet ju vad som är emoband eller inte.
http://www.dt.se/ung/article299043.ece
Denna artikel väckte ett foruminlägg på helgon. Där startaren tyckte det var pinsamt.
Vad är det som är pinsamt? Att det inte var du som kom med i tidningen?
Okey, det är kanske lite roligt att dom tar upp emo i tidningen. Och att dom menar på det som jag tycker är fel med allt angående detta.
Men hade det stått likadant om punken då? Vad hade ni gjort då?

Så sluta lägga i er andras stilar, låt folk få leva sitt liv. Är dom emo så är dom emo, är dom gothare så är dom gothare. Enda anledningen till att ni klagar är för att ni är rädda att själva hamna där.

Inga kommentarer: