onsdag, april 23, 2008

I’m trying real hard not to shake.

Idag har typ hela min dag gått ut på att gråta.

Började med att åka in en halvtimma tidigare till skolan då jag tänkte prata med Lucas.
sen när han kom blev det ändå inget direkt sagt.
På historian var det eget arbete, så alla satt typ i mediateket. Jag pratade med honom, och med andra. Sen satte jag mig däruppe för att plugga lite och prata med Ida, han gick till några bokhyllor. Jag sprang ner och kramade om honom. Började gråta, sa förlåt och att jag att sakna honom.
Han höll om mig, kramade tillbaka och försökte få mig att sluta gråta. jag blev helt varm i kroppen när han höll om mig, jag ville inte släppa taget men visste jag jag någongång skulle behöva göra det. vi tittade på varandra sen gick jag igen. grät däruppe. Ted och Ida tröstade mig. sen slutade vi, hade matte. Ida försvann och jag träffade henne typ inte mer på hela dagen.
Sen var varken, Nicole, Rebecca eller Linda där heller så jag hade inte så många att vara med sen.
Pratade med Lucas på matten, helt normalt. Vi höll lite halvt som halvt varandra i handen tillochmed. Sen efter matten var det kör. Jag blev mer och mer deppig och efter kören grät jag. Struntade i maten utan låg och grät vid kopiatorn istället.
Lucas kom upp efter maten, frågade hur det var. Sen gick han igen.
Jag satte mig och började gråta ännu mer. då kom han tillbaka och satte sig vid mig, jag la mig i hans knä och grät ännu mer, sa att jag saknar honom, att jag inte vill vara utan honom. sen hade vi lektion så han sa att vi borde gå på den, så började han gå.
Då sa jag att jag älska honom, han gav mig en slags ledsen blick sen gick han. Jag gick och torkade mina tårar, såg i spegeln att jag var helt röd runt ögonen, så när jag kom in, så satt han och skrattade med Bob och Ted. Jag var gråtfärdig hela lektionen och klarade inte av att göra det jag skulle. Plus att jag kom i samma grupp som två som bara tjatar och inte fattar vad dom håller på med. efter lektionen grät jag igen. Visste inte ens varför. grät och var nära på att gå hem. Men jag gick till kuratorn iallafall...

När jag var klar hos kuraton, så gick jag till skåpen, städade det och plockade ner alla mina plugggrejer. Historia, matte och engelska papper. Det blev jäkligt tungt.
Skulle precis gå till bussen, då slutade Lucas sin lektion.
Frågade honom om han älska mig, han sa att han inte visste.
Gav honom en puss på kinden sen gick jag till bussen.
Men tanken "jag kommer alltid sakna dig" i mitt huvud.
Men kanske bäst att försöka komma över honom, vill inte leva resten av skolgången med att knappt klara av att se honom.

Resten är orelevant, halv sprang till stan med Frida, åkte hem, pratade med Lucas i telefon, sa förlåt för att jag varit jobbig, men han tyckte inte att jag varit det. Han tyckte bara det var jobbigt att han inte visste vad han skulle göra.
Men han kan ju inte göra något. det är ju det som är grejen.
Vi flyttade på dreadandet, det blir nästa helg istället. efter valborg.
Så andra maj sticker jag tidigt hem till honom och börjar fixa med hans hår.
Ska bli roligt.

Råkade välta ner ett glas förut med.

ska försöka plugga idag med. Vet inte om det kommer gå. Annars blir det att läsa Harry Potter. Måste läsa klart den känner jag.

Inga kommentarer: