måndag, januari 07, 2008

A monkey needs to dance and so do you.

Idag var första skoldagen. Och allt började med att jag inte sov under hela natten, kollade på Lost hela natten och grät (dels för att Lost är antingen jättesorgligt eller jättelyckligt. Men också av en annan anledning som jag inte orkar ta upp).
Råkade somna under 10 -20 minuter och vaknade av att jag var tvungen att gå till bussen inom två minuter.
Sen var bussen skitsen så jag hade haft tid till att äta frukost.
trodde jag skulle komma försent. Men det gjorde jag inte.
Vi kollade på film på svenskan och engelskan så dagen började slappt. Sen var det äcklig lunch så jag åt ingenting då heller.
Sen hade vi Gehör och jag började bli yr och kände mig svimfärdig.
Jag fick jättemycket ångest över lektionen och över att jag inte klarade det något mer.
Men det funkade iallafall.
Sen hade vi kör som jag stack ifrån. Pallade inte med den.
Sen gick jag på stan med Lucas, Ted och Nicole. Vi fikade, och sen så träffade jag Amanda vid kvart över 3.
Vi fikade och pratade. Sen stack vi hem till mig och spelade tekken. det var roligt.
Lyckades låsa upp en gubbe, men vi vet inte hur vi gjorde.
Låste upp kängrun!(stavning?), det var rätt kul. så har man en ny att köra med nu :)
sen så åkte hon hem vid 7.
Då hjälpte jag mamma att plocka ner granen och så.

Mamma och jag började prata om att flytta hemifrån och om jag kanske ska hoppa av skolan eller inte.
Hon flippade inte på mig utan hon sa att jag måste tänka mig för bara så att jag inte gör något utan att veta konsekvenserna.
Så vi pratade mycket och det kändes skönt. Hon förstår att jag vill flytta hemifrån,
men hon sa åt mig att dom inte direkt tänker slänga ut mig nu när jag blir 18, utan jag får se om jag kan hitta något jobb och så innan jag flyttar.
Även om jag var nära på att börja gråta för att jag berättade om sömnen och om att jag verkligen avskyr skolan och att jag mår askasst nu förtiden.
Sa dock inget om att jag hade diskuterat på BUP om det blir antidepp igen.
Får se när det kommer på tal.

Sen skulle jag sätta mig vid datorn och internet funkade inte. Jag orkade inte ens bli arg.
utan jag gick ner lugnt och stilla och sa till mamma att om dom nu är så snåla med internet så betalar gärna jag dom pengarna som dom sparar genom att ha som dom har nu.
Mamma sa att vi skulle prata om det. och att vi skulle ta det lugnt. (eftersom att jag och pappa aldrig har haft en diskution utan att det har slutat med att vi står och skriker på varandra och det slutar med att jag låser in mig i mitt rum och vägrar prata med någon utav dom på resten av kvällen.)
Jag sa till henne att jag inte ens orkar blir arg längre. jag blir bara så trött på att det alltid ska muckar och att dom inte fattar hur jobbigt det är när intenet bara kan lägga av när jag spelar.
Hur jobbigt det är att behöva ha bra väder för att internet ska funka.
Jag blir bara så trött på det.
Så vill pappa fortsätta snåla så tänker jag betala resten själv.
även om det ska gå ut över hela mitt studiebidrag. För jag orkar inte detta längre.

Inga kommentarer: